Wickedlike Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hei. Jeg har denne utdannelsen: GK Elektro VK1 Elektronikk VK2 Serviceelektroniker Jeg har da egentlig ikke riktig utdannelse for å søke lærling som elektriker, sterk strøm. Men jeg har hørt at muligheten ligger der med x antall skoledager i uken. Hvordan er det dette fungerer ? Og om det er en ordning som dette, er det arbeidsgiver som tar kontakt med skole eller må jeg gå igjennom fylket ? På forhånd takk. Martin Skjulestad. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan dette gjøres i dag. Men den gangen jeg var på vei til å bli lærling så var det slik at man kunne også bli lærling selv om man ikke hadde fagene. Man gikk da på kveldsskole. Ring opplæringskontoret i ditt fylket. De har ansvaret for lærlingordningen. Hør hva de har å si. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Har mailet litt med opplæringskontoret i telemark. De sa at dersom bidriften var medlem av ESUT(opplæringskontoret for elektrofag i telemark) så skulle det gå fint med en dag i uken, skal ringe esut for å få det avklart Lenke til kommentar
havard_m Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Gjor akkurat det du ønsker. Skule: Gk elektro Vk 1 elektronikk Starta som lærling, måtte ha eit halvår ekstra læretid pga at eg berre fekk eit halvt år fråtrekk for vk 1 elektronikk. Kan hende du får fråtrekk for vk2, og dermed endar med dei normale 2,5 år læretid. Einaste ekstra dette førte til for meg var ein privatist eksamen for vk 1 elektro, dette klarer du fint etter 2 år i lære. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Fått jobb !!! 3år læretid, så er jeg elektriker Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Jo takk, da er fremtiden i boks Føler at det går oppover nå Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Må du bare gå på jobb i lære eller må du ha både læretid og litt skole? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå