sumolle Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Vi har prøvemuntlig på onsdag. Jeg kom opp i matte og temaet er Fotball VM. Blir veldig takknemlig hvis det er noen som har forslag til oppgaver jeg kan lage. Helst dem på høyt nivå. Har 5'er i matte fra før av, så grunnen til at jeg kom opp i matte på prøvemuntlig er fordi jeg vipper mellom 5-eren og 6-eren. :) Noen forslag?? På forhånd, takk for alle svar. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Tja. Hvis du har 5-6 i matte må du vel finne noe å ta med? Det er bare fantasien som setter grenser. - Statistikk (tabeller o.l.) - Kombinatorikk (farger på skjorte, shorts, sokker, sko osv) - Geometri (areal av fotballbanen, konstruere den, kanskje?) - Volum (søstra mi regnet hvertfall ut volumet av jorda under gressmatta eller noe på muntlig eksamen) - Valuta (det er jo gjerne i utlandet) - 2. gradslikning får du også plass til. (2 familier, en med far og 2 sønner, en med mor, far og ett barn. Det koster så og så mye for begge familiene. Hvor mye koster voksenbillett.) - Budsjett (hvor mye skal den ene familien bruke på turen, hva går det til?) - Volumet av en eller anna "vanskelig" figur (kjegle, kule, ett-eller-anna) - Pytagoras Mye å ta av. Mer enn dette også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå