Gå til innhold

The Office - engelsk eller amerikansk?

53 stemmer

1. 1. hvilken The Office liker du best?

• amerikansk
      24
    • engelsk
      29

Anbefalte innlegg

personlig elsker jeg den engelske versjonen, og fordrar ikke det lille jeg har sett av den amerikanske. for det første er den amerikanske ord for ord det samme som den engelske, og for den andre er det mye dårligere skuespill. det er amerikanisert og nesten latterliggjort. den engelske virker på meg mye mer autentisk. folkene er uhyre troverdige. spesielt Gervais. og Martin Freeman er så morsom at å se på han og hans observasjoner og ansiktsuttrykk er morsomt nok til en hel serie på egen hånd!

hva synes du? hvilken liker du best? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for det første er den amerikanske ord for ord det samme som den engelske,

Feil. Deler av den første sesongen, ja, men heller ikke alt. De resterende sesongene er 100% egenskrevet av amerikanerne.

og for den andre er det mye dårligere skuespill.

Hvis du virkelig mener at Ricky Gervais er en bedre skuespiller enn Steve Carell, for eksempel, så er du hjernedød. Sjekk ut Little Miss Sunshine, for eksempel. Gervais har selv sagt at han ikke er noen fantastisk skuespiller. Gervais er først og fremst en KOMIKER, enten via stand-ups, tv, film, ect.

Nå skal jeg fortelle deg noe som du åpenbart ikke visste fra før: Ricky Gervais og Steven Merchant (skaperne av The Office UK, som du sikkert er klar over) var faktisk med på å produsere The Office US! Og ikke nok med det, de har selv vært med på å skrive manuset til et par av episodene til serien! Og jeg tror de også har figurert som regissører av et par av episodene as well.

Begge seriene er fantastiske. Hadde du lagt vekk den forhåndsbestemte-negative-innstillingen din mot den amerikanske versjonen, og faktisk gitt serien en reell sjanse (den tar seg kraftig opp i sesong 2, når de blir mer uavhengige av den britiske versjonen), så ville du allerede vært klar over det faktum.

Lenke til kommentar

Stemmer amerikansk. Så på den amerikanske før jeg prøvde den engelske, men måtte legge den engelske fra meg ettersom det var akkurat det samme (ja jeg vet amerikanerene tok fra england, ikke omvendt). Allikevel fikk jeg ikke like god feeling fra de engelske skuespillerene som jeg fikk fra de amerikanske.

PS: Steve Carrell > Ricky Gervais.

Lenke til kommentar
Feil. Deler av den første sesongen, ja, men heller ikke alt. De resterende sesongene er 100% egenskrevet av amerikanerne.

jeg har nå sett av andre sesongen. den er ikke ord for ord kopi. den er bare i samme setting, med mye mindre gjennomførte karakterer. ikke like dype personer. man lærer dem ikke å kjenne så godt som i den engelske.

Hvis du virkelig mener at Ricky Gervais er en bedre skuespiller enn Steve Carell, for eksempel, så er du hjernedød. Sjekk ut Little Miss Sunshine, for eksempel. Gervais har selv sagt at han ikke er noen fantastisk skuespiller. Gervais er først og fremst en KOMIKER, enten via stand-ups, tv, film, ect.

om Carell er en bedre skuespiller enn Gervais bekymrer meg lite - så lenge Gervais selger sin karakter i The Office mye bedre enn Carell gjør.

Nå skal jeg fortelle deg noe som du åpenbart ikke visste fra før: Ricky Gervais og Steven Merchant (skaperne av The Office UK, som du sikkert er klar over) var faktisk med på å produsere The Office US! Og ikke nok med det, de har selv vært med på å skrive manuset til et par av episodene til serien! Og jeg tror de også har figurert som regissører av et par av episodene as well.

det visste jeg. jeg skjønner dog ikke hva poenget ditt er?

Begge seriene er fantastiske. Hadde du lagt vekk den forhåndsbestemte-negative-innstillingen din mot den amerikanske versjonen, og faktisk gitt serien en reell sjanse (den tar seg kraftig opp i sesong 2, når de blir mer uavhengige av den britiske versjonen), så ville du allerede vært klar over det faktum.

har som sagt sett fra andre sesongen, og er lite imponert. samme setting med ganske like karakterer - bare mye kjedeliger. litt mer amerikansk, litt mindre realistisk. mens jeg i den engelske føler at jeg kan relatere til karaktere - som om jeg faktisk kjenner dem på ekte, sitter jeg i den amerikanske og ler litt halvhjertet til påfunnene deres. den har en alt for amerikansk sitcom feel, som gjør at jeg ikke klarer å se på den som en mockumentary. den engelske versjonen er såpass realistisk at den har den emosjonelle dybden til en faktisk dokumentar, noe som gjør det til en herlig mockumentary.

Lenke til kommentar
den engelske virker på meg mye mer autentisk. folkene er uhyre troverdige.

Og poenget ditt er? Seinfeld er ikke morsomt fordi det ikke er autentisk? Det er faktisk nettopp dette som gjør den amerikanske morsommere - de drar det lenger, noe som gjør det morsommere.

Den engelske er som du sier svært autentisk, og det hele virker meget troverdig. Men det er bare direkte morsomt i enkelte situasjoner - resten er bare mer flau/småmorsomme situasjoner.

I den engelske er det kun to karakterer som er virkelig morsom, og det er Gareth Keenan og David Brent. Og selv om Gareth er meget bra, går Dwight Schrute han en høy gang. Etter min mening en av topp 3 morsomste karakterer noen gang på TV. I den amerikanske er det også flere karakterer, som ikke alle legger særlig merke til. F.eks Creed.

Men du har jo tydeligvis bestemt deg for at amerikansk humor generelt er dårlig, så da skjønner jeg ikke hvorfor du i det hele tatt gidder å engasjere deg i spørsmålet om hva som er best.

Endret av John-B
Lenke til kommentar
Seinfeld er ikke morsomt fordi det ikke er autentisk?

Seinfeld er kjempemorsomt. men Seinfeld er ikke en mockumentary. Seinfeld er en sitcom - og den er veldig klar over at den er det. (jeg går utifra du snakker om showet, ikke stand up komikeren.)

forøvrig kan alle dere som liker den amerikanske serien droppe den negative tonen. det er jo forsåvidt ganske morsomt å lese hvor sinte dere blir over at jeg ikke liker den, men personangrepene kan dere egentlig bare droppe. på den måten slipper dere å kaste bort tida på å skrive (og jeg på å lese) masse teit som jeg ikke orker å bry meg med.

Jeg så den engelske før den amerikanske. Men må si jeg synes den amerikanske er best. Carell og Rainn Wilson (Dwight) er så geniale!

Rainn Wilson er morsom i The Rocker og Juno. synes dog ingen av de i den amerikanske The Office er spesielt morsomme. karakterene blir for overfladiske for meg.

Endret av indietrash
Lenke til kommentar
Rainn Wilson er morsom i The Rocker og Juno. synes dog ingen av de i den amerikanske The Office er spesielt morsomme. karakterene blir for overfladiske for meg.

Du må jo innse at du har rimelig sær sans humor om du ikke en gang synes Dwight er morsom. At du synes f.eks. Gareth er morsommere er du imidlertid ikke alene om - det er jo et omdiskutert emne. Men å hevde at feks Dwight ikke er morsom er du temmelig alene om.

At både den engelske og amerikanske versjonen ranker over 9 på IMDB sier jo sitt - begge er morsomme.

Lenke til kommentar

indietrash, du har misforstått. Ai ai ai.

The Office US er ikke en mockumentary (med unntak av sesong 1) på lik linje med The Office UK. The Office US er en komedieserie som heller bør sammenlignes med serier som Arrested Development enn The Office UK. Eneste likheten er at det er et kontor og at de snakker til et kamera et par ganger. Men hør, hadde du sett så mange av The Office US episodene som oss fans har gjort, så hadde du ikke engang tenkt over om kameraet er urealistisk eller ikke. Det er "a comical device", rett og slett.

Lenke til kommentar

jeg har sett mange episoder av Office US. holder på å se sesong to. det er ingen tvil om at de satser på å være en mockumentary. det står på sesong DVD coverene (om jeg ikke tar mye feil). den er overalt regnet som et forsøk på mockumentary. «The Office is presented as a mockumentary». og der FAELER serien totalt.

som en amerikansk sitcom er den over snittet interessant, det skal sies. morsom serie. men som cmptrwlt sier - 7/10. den er ikke inærheten av briljansen til Office UK.

Lenke til kommentar

Det der er en veldig lettvinn kategorisering som ikke lenger stemmer med virkeligheten. Vel, "kameraet" "er" der fortsatt, men det er få som lenger gidder å bry seg med hvorfor. Kanskje finnes det en forklaring, som de bare ikke viser oss?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...