Gå til innhold

8800GTX fortsatt brukbart?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått forespørsel om å kjøpe ett brukt 8800gtx 768mb ddr3 for en billig penge. (Langt under 1000kr)

Dette skulle isåfall settes i følgende rigg:

E6300 @ 3.0Ghz 1.125v

Asus P5Q P45

4GB Corsair PC6400 1.8v

2x 320GB sata

IDE DvDbrenner

NorthQ 400w

(8800gtx byttes ut med nåværende ATI X1950pro 256mb)

Følgende spill skal spilles på 1280x1024 oppløsning: Left4Dead (left4dead2 når det kommer) Crysis, Crysis Warhead, og stort sett det meste av nyere FPS-spill. Som du ser er det ett relativt gammelt kort som står i nå, og nevnte spill spilles den dag i dag med medium grafikkinstillinger.

Spørsmålene er da: Vil det være en _stor_ forandring med 8800gtx, og vil strømforsyningen klare brasene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet fungerer, men det er ikke så bra. Det er gammelt nå og nyere spill setter mindre fokus på støtte av GeForce8 serien. Crysis vil ikke kjøre med høy fps og god grafikk. Selv om det virker som et bra tilbud anbefaler jeg deg og kjøpe GTX 260 eller HD 4870. Det er en liten investering, men verdt det.

Lenke til kommentar

Takk for at du sa i fra. Tråden flyttes til riktig kategori :)

I følge ytelseguiden er det omtrent dobbelt så raskt som det du har fra før. Det vil altså gi en veldig fin ytelseøkning.

Så vidt jeg husker brukte X1950Pro også ganske mye effekt, så jeg tror ikke det er så mye som skal til for at strømforsyningen skal takle det. Prøv. Det verste som kan skje er bare uønskede restarter. Hvis det skjer så får du bare bytte tilbake eller oppgradere PSU.

Men om dette er verd prisen i forhold til et helt nytt Radeon HD 4770 (~800 kr) er jeg usikker på. Les litt tester og bruk evt resultatene som prute-argument. Får du ikke god nok pris i forhold til ytelsen så kan f.eks Radeon 4770 være et bedre valg.

Lenke til kommentar

Kunne få kortet for 5-600kr, men etter å ha lest litt tester av hd4830 og hd4770 som ligger på 7-800kr så blir det nok å gå for ett av de istedet. Evt avvente litt og se ann hva man får for tilsvarende pris når kjøp er aktuelt.

Takker for svar.

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har det brenn travelt med å skaffe deg et skjermkort, har jeg muligens et Sapphire HD 4870 512MB kort til salgs for ca. 600 kr om en måneds tid. Rykter sier nemlig at det nye ATI Radeon HD 5xxx kommer på markedet i juli, og da blir det bytte for min del.

Om ryktene er å stole på er noe annet, men jeg tar sjansen.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Jeg har 8800gtx og det fungerer utmerket på alle spill utenom crysis. Jeg kan spille alle nye spill på full/høy grafikk og jeg spiller på 1680x1050.

Som sagt eneste spillet den sliter med er crysis. Der klarer du ikke å kjøre alt på very high. Der må du nøye deg med alt på high. Jeg kjørte din oppløsning før og da fikk jeg 43fps på crysis benchmark med alt på high. Håper det hjalp.

Endret av evgeny
Lenke til kommentar

Hei!

Har selv 8800 GTX i topp versonen ( 768mb, 681m 600/1900 ).

har bare ett da, og er fornøyd. spiller COD4, med alt på high, 100 fps ++.

spiller CSS med 150 fps på alle map ( fps_max 150 )

det som er dumt er at det er 90nm , så kortet produserer mye varme!

Vi anbefale et av disse kortene, jeg kan nok si at det er like bra som 4770.

Martin

Lenke til kommentar

Har selv dette kortet, 8800Ultra.

Er veldig fornøyd.

Spiller Crysis med all grafikk på High settings og 4x AA.

Kjører gjevnt 40FPS så det holder i massevis for mitt bruk.

God traver som fortsatt jobber som ei okse.

Problem med disse kortene er enorme varmeutviklinger, så en god GPU kjøler er en god investering.

Og for under 1000lappen hadde jeg kjøpt det på flekken.

Om ikke du gjør det, så gi meg beskjed, så kanskje jeg kan få kjøpe det? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...