Star Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Litt usikker på hvor på linja jeg skal legge meg ift. størrelse, men har i hovedsak landet på 22'' ift. pris vs. størrelse. Er imidlertid ganske blank spesifikasjonsmessig og hvilke kriterier jeg bør se etter.. Kan forøvrig nevne at skjermen i første omgang vil bli ekstern skjerm for en laptop ( med ett Nvidia GS 8400M 128mb - 14" skjerm ) og jeg undrer om det byr på problemer ift. oppløsning? Har tidligere hatt flere Dell LCD'er, men høyfrekvent pipelyd i standby har gitt meg avsmak og jeg ønsker svært gjerne ett annet merke denne gang. Ser at BenQ har ett par 22" mellom 1200 - 1600 hos de store nettbutikkene.. Er disse noe å satse på? Har imidlertid bitt meg mest merke i denne - er det noen som har erfaringer med skjermen eller kan gi meg pros/cons? Skjermen MÅ ha DVI, helst 22" eller mer, ligge i prisklassen <-2000. Kjapp responstid er ikke SÅ nøye, da skjermen i hovedsak vil bli brukt til skole/jobb. Fint om noen kan gi en liten "innføring" i de ulike oppløsningene/formatene - særlig ift. forskjellen mellom 6:9 og 6:10 *star Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) selv har jeg asus skjermer hjemme og benq på jobb, skulle jeg valgt mellom de ville jeg nok tatt benq da de har overlevd mye mishandling,cola og et par kilo støv fra borring i betong uten at de har tapt seg i kvalitet eller har noen lyd jeg legger merke til. har ingen irriterende popups av menyer,funnet signal etc og stilrent design. skulle jeg kjøpt en selv ville jeg valgt BENQ G2400WD 24 Wide LCD som har bra oppløsning med 1920x1200, grei responstid med 5ms og en grei kontrast. et par hundrelapper over de 22" som nettbutikkene bruker pushe på tilbud men med hvor lenge du har en skjerm før den byttes ut ville jeg lagt på de ekstra hundrelappene. Endret 8. juni 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Star Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Takk for svar - skal vurdere BenQ grundig Men, er det noen som har erfaring med denne Samsung 22 tommeren? Hvor mye har det å bety om skjermen er 6:9 eller 6:10 ? Oppskaleres bildet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå