Gå til innhold

Fikk gebyr for manglende vognkort - lå under setet


Runar

Anbefalte innlegg

Jeg er fullstendig klar over at jeg mest sannsynlig ikke kommer noen vei med dette, og at det er min plikt som sjåfør å vite slikt, men det skader ikke å prøve.

 

Natt til søndag (00.35) ble jeg stoppet av Statens Vegvesen i en kontroll. De ville ha vognkort og førerkort, men jeg kjører en relativt ny og ukjent leasingbil (Forsvarets tjenestebil). Jeg regnet med at vognkortet og serviceheftet lå i hanskerommet, som det gjør på 90% av andre biler.

 

Men nei, i hanskerommet var det ingenting. Jeg søkte gjennom hele bilen uten å finne noe, og fikk dermed meg med et gebyr på 500 kroner.

 

Dagen etter ringte jeg sjefen, som sa at vognkortet lå i en skuff under førersetet. Kan dette ha noe å si? Det blir jo vanskelig, om ikke umulig, å bevise at vognkortet lå der da jeg ble stoppet. 500 kroner er ikke allverden, men det er kjedelig når det viste seg at vognkortet faktisk var tilstede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den bota må betales. slipper ikke unna siden du som sjåfør er pliktig til å kontrolere at papirene er der FØR du kjører. fikk ikke med meg om du var i førstegangstjeneste eller fast ansatt, men er du i førstegangstjenesten er det bare å skrive ei reiseregning på den, og dikte opp en fin forklaring på at papierene var forsvunnet. Men uansett...reiseregninger kan du nesten skrive hva du vil på. ingen som leser dem uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...