Gå til innhold

Finnes det en liten effektforsterker?

Anbefalte innlegg

Har en liten utfordring som kanskje noen her på forumet kan hjelpe meg med?

Har tre par høytalere som jeg ønsker å koble sammen mot felles lydkilde. Disse høytalerene står hhv. ute og i to tilsluttende stuer så jeg ønsker helst individuell volumkontroll og ivertfall av/på bryter for hvert høytalerpar.

Kan selvfølgelig kjøpe tre like forsterkere og koble disse sammen for å løse dette men det blir jo en lite elegant løsning. En forsterker og to effektforstereke kunne også være en mulighet men de fleste effektforsterekene er jo både fysisk og effektmessig store og jeg ønsker egentlig ikke at dette skal ta så mye plass i stua.

Ift. effekt klarer jeg meg fint 2x100w pr. par.

Noen som har noen tips til løsning? Finnes det kanskje en 7.1 forsterker som kan settes opp til å fungere omtrent som jeg ønsker her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Min Yamaha RX-V663 har i hvertfall mulighet for soneinndeling, så jeg vil tro det finnes flere receivere i denne prisklassen med samme mulighet.

Lenke til kommentar

En T-amp på 2x25W for hver høyttaler kan fungere - denne er utrolig liten og yter bra. Lever faktisk oppgitt effekt, og kan brokobles for 50W. Legg merke til den ekstreme størrelsen, klasse T (tripath klasse D chipamp) er flott.

Prisen er også ganske grei, 70$ per stykk. http://www.thinkgeek.com/electronics/porta...dio-video/af3a/

Har en slik på stue-anlegget, driver et par dynavoice f6 uten problemer og med skremmende god ytelse når totalpris på hele anlegget er ca. 2500,- etter frakt :O

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
En T-amp på 2x25W for hver høyttaler kan fungere - denne er utrolig liten og yter bra. Lever faktisk oppgitt effekt, og kan brokobles for 50W. Legg merke til den ekstreme størrelsen, klasse T (tripath klasse D chipamp) er flott.

Med "normale" nivå på forvrengningen, er det vel heller snakk om 6-8W i 8 ohm per kanal. Forsterkere basert på TA2020 og TA2024 kan heller ikke brokobles, det ødelegger chipen.

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...