Bulf Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Fikk akuratt vite at jeg kom opp i Muntlig Matteeksamen. Fikk temaet Ferieturen og trenger tips til dette. Jeg har komt opp i 48-timers modellen! Hele oppgaven: Stikkordsliste: Veg, fart, tid -Prosent -Temperatur -Statistikk -Omkrins/areal/volum -Valuta -Geometri, svømmebasseng Du kan bytte ut eller føye til stikkord. Det er viktig at du får vist hva du kan innenfor flere emner i mattematikken når du arbeider med dette temaet. Du skal på ferietur til tyrkia i sommer sammen med far, mor og en av brødrene dine. Reiserute: *****-Gardermoen med bil tur/retur Gardermoen-Alanya med fly tur/retur Hotel Palmerai tyrkia 2-roms leiligheter for 2-4 personer 3-roms leiligheter for 4-6 personer Pris per døgn per person 350 NOK I 2-.roms leiligheter beteler en full pris for 2 personer, og det blir gitt 20% rabatt for 2 personer i ekstraseng I 3-roms leiligheter beteler en full pris for 4 personer, og det blir gitt 20% rabatt for 2 personer i ekstraseng. Valutaen i Tyrkia er tyrkiske lire (TRY) Endret 8. juni 2009 av Bulf Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hva slags eksamen er dette? Hvilket fag og hvilken klasse? Skriftelig eller muntelig? Lenke til kommentar
Bulf Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Hva slags eksamen er dette? Hvilket fag og hvilken klasse? Skriftelig eller muntelig? Har oppdatert førsteposten Lenke til kommentar
Bulf Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg skal lage en powerpoint presantasjon har jeg tenkt.,.. Er det lurt og lage en slags "historie"? Jeg flyr til tyrkia. Regner ut fart og sånt? Så kjøper jeg litt ting der eller noe? Men hva mer? Lenke til kommentar
toocoolfoschool Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 historie er altid smart og følge, men det som er viktigs er at du har veldig høyt nivå på alle stykkene så det kan hende de blir veldig lite ulogisk, men bedre det for er nivået de dømmer deg på Lenke til kommentar
Bulf Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 jeg har fått en del stikkord. Er det lurt og fordype seg i et emne og velge bort noen, eller å være innom alle? Lenke til kommentar
sunnivasimone Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg har også komt opp i muntlig eksamen, matte og emne er interrail. Jeg tror det er veldig lurt å vœre innom de fleste punktene, da kan det vœr at du ikke blir spurt like mye i de 10 minuttene de har satt av til det. Det du spurte om tidligere om det var lurt å ha en historie tror jeg er veldig lurt. På min stikkordliste har jeg: vei/fart/tid valuta finansieringsmåter staristikk funksjoner og grafer likninger budsjett rutetabeller rabatter målestokk lengdeenheter tidsforskjell størrelser Noen forslag om hvordag jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
Bulf Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 må ha svar innen dagen.. any1? Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg fikk omentrent samme oppgave som deg da jeg kom opp i 10.ende i matte muntlig, bare at jeg fikk temaet "selskapet". Jeg hadde en powerpoint-presentasjon med en 'historie' på en måte. På alle de ulike lysbildene hadde jeg et matematisk problem knyttet opp mot historien, som jeg løste. Da valgte jeg meg noen kategorier innenfor matematikken som du har gjort på stikkordslisten din. Fungerte kjempe fint, fikk 5 (et riktig av fire svare fra 6). Det viktigste er å lage en overbevisende presentasjon og fortelle sensoren hva du gjore til på hvert problem for å løse det matematiske problemet. Det er viktig at alle er rett løst (!) og at du baserer problemene og løsningen på pensum du har hatt i år. Lykke til Lenke til kommentar
Bulf Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 bUMP! Kom med forslag! Sliter fortsatt litt med denne oppgaven.,. Lenke til kommentar
Bulf Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 noen som har noen tips før det braker løs i morra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå