Gå til innhold

Rytmisk nesten-hakking/henging i spill?

Anbefalte innlegg

Det jeg tenker på er ikke hakking sånn man er vant til hvis man spiller et spill på minimumskrav, eller noe sånt, men mer noe som tilsynelatende er galt.. Men før jeg sier noe mer:

Jeg merker i spill at det ofte hakker litt fremover i ny og ne, dette først og fremst i Battlefield 1942 og GTA3. Framelimiter står på i sistnevnte, og da bedret det seg jo litt, men det er stadig slik at det nesten hvert sekund eller noe i den duren, henger litt eller stopper litt. Utover det går det flytende.

I BF1942 er det mer konstant, men jeg har prøvd å stille ned alt til minimum av detaljer og litt av hvert, men det hjelper ikke. Samme med lyden, har prøvd å skru denne helt av i spillets options, men det hjelper ikke det heller, ikke med eller uten hardware acceleration osv osv.

Maskinen:

AMD 2500XP+ @ 2200 MHz (11*200)

TwinMOS 3200 m/ Winbond

Abit NF7-S V2.0 HK

Asus V-8200 AGP GeForce3 Ti500 64MB DDR DeLuxe (Videoin-out)

Windows XP Pro, SP1 (alle effekter av i windows, for best ytelse)

Er det noe med volten e.l. oppsett i BIOS som kan virke inn her? Noen tips til bedre ytelse i spill generelt?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Du skal ikk se helt bort i fra t det er noe galt med grafikk kortet.

Jeg hadde et lignende problem i ut2003. under spillingen fikk jeg små pauser, alt stoppet i et sekund og dette gjentok seg med ca 10 sekunders mellomrom. Fikk testet et nytt og dårligere kjerm kort som jeg lånte av en kompis og da var problemet vekket.

Reklamerte på kortet mitt og fikk et nytt som jeg igjen byttet i noe bedre.

Dette hadde jeg skjøpt hos flexi-data, de var forresten meget hjelpsomme under reklamsjonen. Ingen diskusjoner fikk nytt kort iløpet av få dager da de ikke hadde noen på lager.

Håper at dette kan være til hjelp

Lykke til :yes::yes:

Og til han som svarte rett over. "I love signatures" :woot::woot:

Lenke til kommentar

Vel dette er ikke enkelt.. jeg opplevde akkurat det du beskriver med Battlefield og jeg prøvde alt av settings slik som du. Akkurat da hadde jeg brukt joystick endel på bf, men når jeg opplevde hakkingen så var driverene installert, men den var ikke plugget i.

Det rare var når jeg prøvde å sette i joysticken, da forsvant laggingen! Dette skjedde faktisk IN-GAME, så først spilte jeg litt uten joystick, pausa spillet, satte i joystick og spilte videre uten hakk/lagg!! Mystiske saker..

Og denne lagginga/hakkinga jeg fikk var "rytmisk" dvs d gikk glatt i 3-4 sekunder, lagga litt, gikk glatt osv osv.

Joysticken var forøvrig en MS Sidewinder 3D..

Har du joystick så kan du jo prøve å smette den i ? :wink:

Lenke til kommentar
Hei!

Du skal ikk se helt bort i fra t det er noe galt med grafikk kortet.

Jeg hadde et lignende problem i ut2003. under spillingen fikk jeg små pauser, alt stoppet i et sekund og dette gjentok seg med ca 10 sekunders mellomrom. Fikk testet et nytt og dårligere kjerm kort som jeg lånte av en kompis og da var problemet vekket.

Reklamerte på kortet mitt og fikk et nytt som jeg igjen byttet i noe bedre.

Dette hadde jeg skjøpt hos flexi-data, de var forresten meget hjelpsomme under reklamsjonen. Ingen diskusjoner fikk nytt kort iløpet av få dager da de ikke hadde noen på lager.

Håper at dette kan være til hjelp

Lykke til :yes::yes:

Og til han som svarte rett over. "I love signatures" :woot::woot:

Hm...

Ja, det kunne jo være det kanskje. Huff. Nytt skjermkort. Dyrt... *sniff*

Jeg kjøpte kortet brukt, og har ingen kvittering på det.. Hmm.

Lenke til kommentar
Vel dette er ikke enkelt.. jeg opplevde akkurat det du beskriver med Battlefield og jeg prøvde alt av settings slik som du. Akkurat da hadde jeg brukt joystick endel på bf, men når jeg opplevde hakkingen så var driverene installert, men den var ikke plugget i.

Det rare var når jeg prøvde å sette i joysticken, da forsvant laggingen! Dette skjedde faktisk IN-GAME, så først spilte jeg litt uten joystick, pausa spillet, satte i joystick og spilte videre uten hakk/lagg!! Mystiske saker..

Og denne lagginga/hakkinga jeg fikk var "rytmisk" dvs d gikk glatt i 3-4 sekunder, lagga litt, gikk glatt osv osv.

Joysticken var forøvrig en MS Sidewinder 3D..

Har du joystick så kan du jo prøve å smette den i ? :wink:

LOL!

Det hørtes ganske sykt ut.. Jeg har dessverre ingen joystick å plugge inn, for å fjerne hakking.. :p

MEN, med en gang Windows var installert så var ikke battlefield sånn som det er nå, da var maskinen slik den i utgangspunktet er spesifisert (har prøvd å kjøre den slik nå for å se om det har noen innvirkning), men ingen forandring.

Lurte på om det var noe med minnet som var fucked, men det tror jeg ikke.. Det var jo ikke sånn før, og jeg ser ikke helt hvorfor det skulle være sånn nå.

EDIT:

Kanskje dette har noe med musedriverne å gjøre..? Logitech iFeel Mouseman, USB som står i her.. Hmmm...

Lenke til kommentar

Om ikke jeg tar helt feil så har ikke ditt kort støtte for dx9.

Isteden for å bruke en masse tid til å finne ut hva som er galt, Ta og lån deg et skjermkort mx2 eller lignende for å teste.

Jeg sier ikke at det noe gale med det kortet, men beste mulighet er jo bruke elemenering modellen.

Om det ikke forandrer seg med et lånt skjermkort så slipper du ihvertfall å tenke på det.

Lenke til kommentar

Kan sannsynligvis hjelpe deg, iallefall med BF1942!

Har hatt samme problem selv ser du :)

• Finn frem fila Battlefield 1942Modsbf1942SettingsDefault.con og åpne den i notepad.

[*]Endre tallet på linja der "Sound.soundBufferCacheSize" står til 1000, slik at det står:

Sound.soundBufferCacheSize 1000

[*]Lagre, og test BF1942. Du skal ikke oppleve hakking i lyden lenger iallefall.

Noen guider du kan prøve:

http://www.tweaktown.com/document.php?dId=...420&dType=guide

http://www.tweaktown.com/document.php?dId=...411&dType=guide

Nytter ikke noe av dette, så anbefaler jeg deg at du formaterer c: og legger inn windows på nytt. Da går det glatt iallefall.

Lenke til kommentar

Hei.

Hadde det samme med et Point of view Gforce 4 4200xp i flere spill, har 1024 mb minne, så det kunne ikke ligge der.

Hadde det samme med lyden. Kortet var funka fint lenge før dette begynte å skje.

Plutselig en dag tok kortet farvel og da var det bare 4 mnd gammelt.

Tommy

Lenke til kommentar

har det samme problemet i BF, det hakker ikke men ligner mer på omvent lagg. har sett på frameratn og da går den faktisk opp når det lagger... har en ms sidewinder 3D men den hjelper ikke noe... får nytt gfx snart kanskje det hjelper. skal prøve den sound cache tingen når jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt problemer med lyden, ikke som jeg har merket i alle fall. Har imidlertid lest om andre som har hatt problemer.

Det som er rart er jo at det gikk susende glatt før, mens det nå ikke går så bra som det gjorde.

Det hjelper litt å avslutte ca. alt og ingenting av prosesser (er fortsatt tendenser til fenomenet mens jeg spiller), men det kan jo hende at det er noen programmer som påvirker dette. Rart er det uansett... Vurderer å rense litt her, men Kazaa må jeg nesten ha innpå...

Skjermkortet mitt er vel laget for DX8 tror jeg.. I utgangspunktet.

Når det gjelder lydkort bruker jeg det på hovedkortet. Det er et nForce kort så jeg trodde ikke jeg skulle ha problemer sånn sett. NF7-S har hvertfall fått bra kritikker rundt forbi når det gjelder lydkortet som er på..

Lenke til kommentar
Vurderer å rense litt her, men Kazaa må jeg nesten ha innpå...

jeg kan ha kazaa inne, men ikke kjørene ;)

Jeg har prøvd å fjerne kazaa, til ingen nytte. Det skjer ingenting.

Har prøvd å tweake litt, hovedsaklig tjenester som kjøres og unnødvendige prosesser, men ingen forandring. Det er fortsatt en hakking eller en slags lag.

Hadde prøvd et annet skjermkort, men har ingen tilgjengelige for øyeblikket...

Noen fler som har noen tips?

Det hjalp ikke å bruke en annen musedriver (brukte den som er windows standard for "human USB interface", istedetfor logitech sin)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...