Gå til innhold

Tips til nybegynner i poker på nett

Anbefalte innlegg

Heisan!

Tror dette ble riktig sted å legge denne. Er klar over "den store pokertråden", men min erfaring tilsier at jeg lett blir overkjørt av andre spørsmål og svar i slike samletråder.

Har tidligere spilt en god del poker med lekepenger og freerolls, i tillegg til poker med venner. Gøy det, men jeg synes det blir alt for mye useriøst spill. Folk går all inn i hytt og pine, og ødelegger spillet i spill med lekepenger. For min del blir ikke det noe særlig morro å være med på.

Tenkte da å prøve meg litt i poker med ordentlige penger. Har lagt inn 50$ på fulltilt og har til nå spilt 2 stk. 1$+0,25$ turneringer. Røk ut i den første og kom på 1. plass i den andre. MYE bedre spill enn med lekepenger.

Da spør jeg dere, bør jeg fortsette med dette og jobbe meg oppover? Eller bør jeg begynne med 2$+0,25$ turneringer (snakker nå om 1-bords turneringer med 6/9 spillere). Leste nemlig litt om bankroll managment, og det jeg har gjort til nå ser ut til å passe meget bra, helt til jeg får mer penger på konto. Hva tror dere?

Så jeg er altså på jakt etter litt synspunketer om hvordan jeg bør begynne å spille med ordentlige penger. Kanskje litt om spillestil også, aggressiv eller passiv? Kan legge til at jeg absolutt ikke ser for meg dette som noen særlig inntekt i den nermeste framtid. Det kommer etterhvert, i takt med kunnskapen :)

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ikke mye svar å få her gitt.

Om noen har et par tips til nettsider med litt taktikker ol. så hadde det vært fint.

Om jeg for eksempel får 3J eller 7Q på hånda, bør jeg folde før floppen? Hva bør jeg være med på? Langt ut i turneringen der blindsene begynner å bli høye, er det en fordel å ikke være med på alt heller.

Pokern går greit om dagen, men sliter litt med å finne ut hva jeg bør folde på og ikke, før floppen.

Lenke til kommentar
Var ikke mye svar å få her gitt.

Om noen har et par tips til nettsider med litt taktikker ol. så hadde det vært fint.

Om jeg for eksempel får 3J eller 7Q på hånda, bør jeg folde før floppen? Hva bør jeg være med på? Langt ut i turneringen der blindsene begynner å bli høye, er det en fordel å ikke være med på alt heller.

Pokern går greit om dagen, men sliter litt med å finne ut hva jeg bør folde på og ikke, før floppen.

Ja de hendene er trash, så de er det bare holde seg unna.

Og en sak som du iallefall kan lære først som sist: Er du først inn i en pot så ikke call, raise alltid!

Det er viktig å ta initativet i en hånd, og når du raiser så kan du plukke ned blinds ned med engang. Det kan du ikke om du kun caller.

Spill thight, og spill i POSISJON, dvs f. eks fra BTN der du alltid vil inneha mest informasjon.

Lenke til kommentar

Takk, da har jeg noe å se litt på :)

@Cape: Den er grei. Tror jeg må bli bedre der, raise når jeg faktisk er med. Ofte tar nysgjerrigheten overhånd, og jeg caller med en mindre god hånd, i håp om at hånden "kanskje blir bra når floppen kommer". Men tålmodighet er nok nøkkelen her. Ser jo det at de som først ryker ut, er de som er med på alt mulig, og sløser med chipsene på disse hendene.

*Da åpner jeg full tilt og spiller poker utover natta* :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...