freonor Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Du trenger ikke og bruke 19k for og spille GTA IV... Jeg mener rundt 10k er mer en nok. Har satt og en handle vogn i den prisklassen jeg mener du klarer deg helt fint med. Her har du en PC som burde holde til og spille GTA IV med litt OC. PS: Jeg er litt trøtt så visst noen kan se over den senere i dag som sikkert har mer kunnskaper en meg på PC så hadde det vært bra. Eh... GTA IV er latterlig krevende grunnet dårlig utnyttelse av hw. @sovehest: les om igjen. Jeg antok at DU (Les: ikke OP) mente komponentene som DU siterte. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Du trenger ikke og bruke 19k for og spille GTA IV... Jeg mener rundt 10k er mer en nok. Har satt og en handle vogn i den prisklassen jeg mener du klarer deg helt fint med. Her har du en PC som burde holde til og spille GTA IV med litt OC. PS: Jeg er litt trøtt så visst noen kan se over den senere i dag som sikkert har mer kunnskaper en meg på PC så hadde det vært bra. Jeg ville nå ikke kjøpt et hovedkort i socket LGA775 om jeg ville ha CPU fra socket B. Bedre å ta utgangspunkt i Conquer. 4 kjernet AMD, 3GHz. Mulighet for overklokking har man også. Prisen er på hyggelige 6k. Legger man til OS, mus og tastatur kommer man vel opp i 8k. @sovehest: les om igjen. Jeg antok at DU (Les: ikke OP) mente komponentene som DU siterte. Hvorfor skal du anta at noen snakker om OC av en SDD? Jeg siterte følgende setning: tror jeg kommer til å overcloce den den = datamaskinen, ikke SSD. Tilbake til overklokking av skjermkort. Det gjøres veldig enkelt i Windows med programvare fra ATI om du har ATI skjermkort. (Alle skjermkort som heter HD 4xxx er ATI, nVidia har GTS og GTX 2xx) Jeg mener fortsatt det er mer å hente om du overklokker CPU. Har dessverre ikke vært borti i7 enda, men det skal være lett her også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Du trenger ikke og bruke 19k for og spille GTA IV... Jeg mener rundt 10k er mer en nok. Har satt og en handle vogn i den prisklassen jeg mener du klarer deg helt fint med. Her har du en PC som burde holde til og spille GTA IV med litt OC. PS: Jeg er litt trøtt så visst noen kan se over den senere i dag som sikkert har mer kunnskaper en meg på PC så hadde det vært bra. Eh... GTA IV er latterlig krevende grunnet dårlig utnyttelse av hw. @sovehest: les om igjen. Jeg antok at DU (Les: ikke OP) mente komponentene som DU siterte. jeg tenker da at du ikke skal spille det på peise Very Hige... Tenker mer medium eller noe sånt PS: Fant ut at jeg hadde tatt feil HK i all trøtthet Endret 10. juni 2009 av Slettet-1nDPpQXNWW Lenke til kommentar
freonor Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Overklokking på i7 er lekende lett. Det går an å overklokke ssd helt fint, men innebærer stor risiko Det er litt å sette seg inn i på i7, men når du er inneforstått med noen spenninger og hva de gjør så går det veldig fint. De fleste klarer 3.6 og mange klarer 3.8. 4+ er forbeholdt folk som kjører god kjøling, men mange som er der også. Selv ligger jeg på 3.8 med det billigste hovedkortet jeg fikk tak i. Man må alltid spille alle spill på Very High Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Man må alltid spille alle spill på Very High Og aldri på skjermer under 30'' Lenke til kommentar
da9elaas Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 sier enn del sier deter lett å oc så kommer jeg til å gjøre det , høres ikke ut så veldig vanskelig ut fra hva dere har sagt. har en skjerm på 20 tomer den er vel kasnje litt liten , men skal skaffe meg større skjerm etter hvert. takk for tipsene folkens Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 sier enn del sier deter lett å oc så kommer jeg til å gjøre det , høres ikke ut så veldig vanskelig ut fra hva dere har sagt. har en skjerm på 20 tomer den er vel kasnje litt liten , men skal skaffe meg større skjerm etter hvert. takk for tipsene folkens Venter spent på oversettelsen. Lenke til kommentar
freonor Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Du trenger 30" skjerm for å utnytte 295 til det fulle. Evt. noe som kjører mer enn 1920x1200... Lenke til kommentar
da9elaas Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) sier enn del sier deter lett å oc så kommer jeg til å gjøre det , høres ikke ut så veldig vanskelig ut fra hva dere har sagt. har en skjerm på 20 tomer den er vel kasnje litt liten , men skal skaffe meg større skjerm etter hvert. takk for tipsene folkens Venter spent på oversettelsen. jaha hva mener du med det , jeg mente altså at det var en del her som sa at det var lett å overclocke pc, så da tenkte jeg at da kunne det vel ikke være så vanskelig at ikke jeg heller skulle greier det når jeg skaffer meg den , nå har det seg slik at jeg kanskje vurder å gå for gtx 285 i steden for gtx 295. for da kan jeg vel fint bruke kjermen jeg har som er 20 tomer. jeg har kanskje vurdert dette oppsettet i steden for. ca en 1000 lapp billigere enn det jeg hadde tenkt fra før. Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 8 OEM Vista kompatibel CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD, Støtsikker PC-eske STOR Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, World of Warcraft, MMORPG, PC Cooler Master HAF 932 Sort Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk Asus Rampage II Extreme, X58 Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 Gainward GeForce GTX 285 1GB PhysX CUDA ( eller dette EVGA GeForce GTX 285 1GB PhysX CUDA ) MagicView UCD-562 USB 2.0 LG Blu-Ray-brenner GGW-H20L Samsung DVD±RW burner, SH-S223B Hitachi Deskstar 7K1000.B 1TB Microsoft SideWinder X6 Keyboard NO Microsoft SideWinder X8 Gaming mouse MS Win Vista Home Premium Norsk MS MANUALS Win Vista Home Premium MS COA Label Windows MS ROYALTY Vista Home Premium 17951.81 kr ( med EVGA GeForce GTX 285 1GB PhysX CUDA istenden for det andre som jeg nevnte 18302.81kr ) hva er mest av de to kjermkortene? er dette noe bedre enn det forige jeg kom med ? Dette er en bygd pc fra komplet hvis det er noen som lurer på det. Endret 11. juni 2009 av da9elaas Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg var sarkastisk fordi jeg ikke skjønte helt hva du mente. Høyere tall betyr bedre skjermkort. Er du usikker kan du prøve google og "GTX 280 vs 285" så får du opp mange fine tester. Stort sett er disse veldig lett å forstå med grafer og tall. Fortsatt en dyr PC, men jeg er av en eller annen grunn sikker på at du vil være fornøyd med den. Lenke til kommentar
da9elaas Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg var sarkastisk fordi jeg ikke skjønte helt hva du mente. Høyere tall betyr bedre skjermkort. Er du usikker kan du prøve google og "GTX 280 vs 285" så får du opp mange fine tester. Stort sett er disse veldig lett å forstå med grafer og tall. Fortsatt en dyr PC, men jeg er av en eller annen grunn sikker på at du vil være fornøyd med den. ok kjønner , takk for tipset Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 WTF!??! Hva skal du med bluray-brenner? Platene koster 50-80kr stk, og det er ikke spesielt lett å kopiere bluray-filmer for å spille på en vanlig bluray-spiller. Er det snakk om å lagre data på bluray-platene, er det faktisk smartere og billigere å kjøpe en drøss med 8GB minnepinner... Stiller meg fortsatt undrende til BD-brenner på en pc. Herregud, det er jo kun folk med xbox360 som i det hele tatt vurderer å kjøpe duallayer DVD idag jo. Blir nok ikke annerledes med BD. Og i tillegg har du en DVD-brenner?? Hva er planene for denne pc'n egentlig? Lenke til kommentar
freonor Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Sikkert 14 og liten forståelse for data... Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Dropp Blu-ray brennern. Eller er det en spesiell grunn til at du vil ha den? Er det mulig å brenne PS3 spill enda, og er det mulig med vanlig brenner? Venter spent på oversettelsen. Les reglene, tosk. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Venter spent på oversettelsen. Les reglene, tosk. Reglene. Fra Nettikette. Husk at en aldri skal rase ut i tråden med kritikk av skrivefeil eller grammatiske feil. Om spørsmålet er dårlig formulert kan du pent og høflig be trådstarter omformulere spørsmålet. Jeg ba indirekte om en omskriving av posten, på en smått sarkastisk måte. Du derimot, bryter både regel #1, #2 og regel #4. Dessverre irriterer du meg såpass at jeg nå bryter #4, med å gå litt OT. Han har forøvrig sagt hvorfor han vil ha Blu-Ray spiller tidligere. Lenke til kommentar
da9elaas Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Dropp Blu-ray brennern. Eller er det en spesiell grunn til at du vil ha den? Er det mulig å brenne PS3 spill enda, og er det mulig med vanlig brenner? Venter spent på oversettelsen. Les reglene, tosk. ok, kjønner godt at du synes det er dumt med blu-ray brennern. men jeg hadde tenkt å bruke den til både åse på blu-ray filmer på pc og til å brenne vanlige dvd, og kansje blu-ray når den tiden kommer at de blir biligere å kjøpe. ja det stemmer at jeg ikke kan så mye om pc , det er jo derfor jeg spør her. og til den som sa at han er sikert 14 år , så er jeg foresten 21. men det har egentlig ingen ting med saken å gjøre hvor gammel jeg er. hovedsaken er at jeg ikke kan så veldig mye om pc så derre trenger ikke å komme med sånne tøpelige kommentarer. de kan derre holde for derre selv . ja jeg har kanskje noen skrive feil , men tilbake til hovedtemaet så vil jeg gjerne takke de som har kommet med svar til meg. og hvis det er noe mer som derre syns jeg burde vite så skriv gjerne det. hadde kanskje vurdert å kjøpe meg en VIDIA 3D Vision & Samsung 2233RZ nVIDIA 3D Vision glasses and Samsung 22" LCD 2233RZ 120hz til 4100 kr fra komplet når jeg får penger til det. men er det noe bra å kjøpe? eller burde jeg gå for en skjerm Samsung 26" LCD Syncmaster T260, 1920x1200, DVI/VGA/HDMI, 20000:1, 5ms til kr 3.295, fra komplet. Trenger ikke å være fra komplet når det gjelder skjermen. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Kan jeg spørre hvorfor du absolutt vil se Blu-Ray filmer på PC om du har PS3? Aopen sin vanlige Blu-Ray leser kan du brenne DVDer med. Den koster 800kr mindre enn en Blu-Ray brenner. Sannsynligvis vil Blu-Ray brennere og plater bli billigere med tiden. Angående skjermen med 3D-briller, så har jeg aldri vært borti en slik. Jeg ville kanskje siktet mot Samsungen. Endret 12. juni 2009 av Sovehest Lenke til kommentar
Sivaji Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 www.alienware.com <--- de blir solgt på www.dell.no hei jeg har tenkt å skaffe meg en pc fra komplet.no til ca 19000 kr og lurte på om dette oppsettet som jeg har satt opp er en bra spill pc pcen skal stort sett brukes til å spille på , men også til å se film på og kansje evntuelt andre ting som regiering av film etc har kansje tenkt på å overklokke maskinen , men siden ikke har gjort det før så vet jeg ikke helt om jeg kommer til å klare det, men best sansylig vil jeg gjøre det. kom gjerne med noen tips hvis du mener det er noe er jeg ikke trenger. eller noe jeg kan gjøre om på. Takk på forhånd Komplett Gamer - New generation Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 8 OEM Vista kompatibel CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD, Støtsikker PC-eske STOR Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, World of Warcraft, MMORPG, PC Cooler Master HAF 932 Sort 1.465,- Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk ca 700-1500 ? Asus Rampage II Extreme, X5819689.79 2.999 Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 999 Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 2.550 Gainward GeForce GTX 295 1792MB PhysX 3.999 MagicView UCD-562 USB 2.0 195, LG Blu-Ray-brenner GGW-H20L 1.895 Hitachi Deskstar 7K1000.B 1TB 795, Microsoft SideWinder X6 Keyboard NO 599 Microsoft SideWinder X8 Gaming mouse 599 MS COA Label Windows MS MANUALS Win Vista Ultimate MS Win Vista Ultimate Norsk 1676 MS ROYALTY Vista Ultimate sum kr 19689.79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå