Gå til innhold

skal kjøpe ny pc, trenger hjelp. bra spill pc? bruke ca 19k

Anbefalte innlegg

hei jeg har tenkt å skaffe meg en pc fra komplet.no til ca 19000 kr

og lurte på om dette oppsettet som jeg har satt opp er en bra spill pc

pcen skal stort sett brukes til å spille på , men også til å se film på og kansje evntuelt andre ting som regiering av film etc

har kansje tenkt på å overklokke maskinen , men siden ikke har gjort det før så vet jeg ikke helt om jeg kommer til å klare det, men best sansylig vil jeg gjøre det.

kom gjerne med noen tips hvis du mener det er noe er jeg ikke trenger. eller noe jeg kan gjøre om på.

Takk på forhånd

Komplett Gamer - New generation

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske STOR

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

World of Warcraft, MMORPG, PC

Cooler Master HAF 932 Sort 1.465,-

Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk ca 700-1500 ?

Asus Rampage II Extreme, X5819689.79 2.999

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 999

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 2.550

Gainward GeForce GTX 295 1792MB PhysX 3.999

MagicView UCD-562 USB 2.0 195,

LG Blu-Ray-brenner GGW-H20L 1.895

Hitachi Deskstar 7K1000.B 1TB 795,

Microsoft SideWinder X6 Keyboard NO 599

Microsoft SideWinder X8 Gaming mouse 599

MS COA Label Windows

MS MANUALS Win Vista Ultimate

MS Win Vista Ultimate Norsk 1676

MS ROYALTY Vista Ultimate

sum kr 19689.79

Endret av da9elaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne vil være ypperlig til både spilling og andre tyngre oppgaver. Flott oppsett i mine øyne. Usikker på kabinettet da jeg ikke kjenner godt til det.

Er dette ferdig ygd maskin fra komplett? Hvis så, har du vurdert å bygge selv. Du kan spare vanvittig med penger på det. God erfaring å skaffe seg. Det er slett ikke komplisert å sette sammen en pc.

Endret av foffle
Lenke til kommentar

Hva i all verden skal du med bluray-brenner? Ikke mye man får brukt dem til idag...

Også klarer du å velge en pc til 19'700kr UTEN en eneste SSD? Det er ganske imponerende...

Tips:

1: Bygg selv, det er ikke vanskelig i det hele tatt

2: Hva skal du med Vista Ultimate? Overpriset, og inneholder få funksjoner som gjør den så mye bedre enn Vista Home Premium. Prøv heller en Windows 7 RC. Den er gratis frem til neste sommer, også slipper du å betale en Vista-lisens 6mnd før det gravlegges...

3: Dropp bluray-brenner. Hva skal du med det? Dropp den, reduser kostnaden på hovedkortet, og du har frigitt nok kapital til en PS3 =) 2990kr på Elkjøp nå!

4: Se på andre butikker enn Komplett. Regner med at du kan spare ihvertfall 5-10% på å velge alternative butikker. Komplett har ikke gjort det så altfor bra på pristesten siste året... Amentio ligger som regel på topp der. De har i tillegg til lave priser også ganske god service, og veldig rask levering (så lenge ting er tilgjengelig på lager...)

Lenke til kommentar

*Gisp*

Bruke 19k på entusiast-HW for å "kanskje overklokke".

Nettopp konfirmert eller?

Ja, PCen vil sikkert fungere helt greit til spill. Jeg ville sett om jeg fikk tak i Voodoo 3 skjermkort. De skal visst yte bra. [/ironi]

Du betaler noen tusen for de siste 5 % i ytelse gitt. Ultimate er også et dårlig kjøp. Kjøp Premium eller vent på W7.

Lenke til kommentar

Stiller meg fortsatt skeptisk til ønsker og prioriteringer fra trådstarter. Dette er hardware for entusiaster, man betaler mye for dette her, og det er laget for å leke med. Overklokking er et absolutt, da prosessoren ikke viser sitt sanne potensial før man klokker den endel opp. Uten overklokking yter den omtrent som en E8500 til under halvparten av prisen (ram, HK, cpu).

Vista = nesten bortkasta penger, da du mest sannsynlig ønsker Win7 når det kommer senere i høst.

Bluray-spiller på pc bør du sjekke litt ut før du kjøper. Er utrolig mange som krangler med dem, da det er så streng kryptering på dem. Har lest at mange er bundet opp mot PowerDVD, og ikke mulig å spille av filmer på andre programmer, codecs som streiker osv. Bruk Google bittelitt først ihvertfall. (kan hende det ikke er problem nå lenger, man veit aldri..)

Hva slags skjerm har du forresten? Du skal ha ganske god skjerm for å forsvare et skjermkort til 4000kr... Og blurayspiller!

Lenke til kommentar

Jeg liker kabinettet ihvertfall. Det er romslig og har bedre innmat enn Cosmos S. Jeg synes også at det er temmelig sløsete å kaste 20 000 kroner på den maskinen. Hvis du ikke skal overklokke som gal så er hovedkortet ditt penger ut vinduet. Ja, det er et kjempegodt kort, men om du ikke skal klokke alt du kan ut av komponentene dine så er det ikke vits i. Du klarer deg fint med en UD5 f.eks.

Blu-ray spiller på PCen vil være overflødig siden du har PS3. Folk har hatt mye problemer med blu-ray på PC også.

Skjermkortet er overkill med mindre du har 30" skjerm. Du har nok en 20"-24" skjerm og da er det like greit å gå for GTX285. Penger spart og ytelse tjent i noen tilfeller og stuttering er eliminert.

PSUen er sikkert grei, men har du valget mellom TX og HX seriene så gå for HX. De er stillegående og meget solide.

Som alle andre sier så er det å kjøpe windows nå bare tull. Last ned Win7 RC og innstaller det frem til det slippes også kjøper du da en basic versjon. Du vil ikke merke forskjellen på basic og ultimate.

Hvis du virkelig vil ha rask tilgang til programmer og sånt så legger du heller 3.5k i en 120gb vertex disk som du legger windows og programmer på. Filmer og musikk legger du på den andre harddisken.

Lenke til kommentar
takk for tipsene , kansje jeg skal vurdere å kjøpe pc med gtx 285 i steden for og kansje kjøpe en OCZ Solid State Disk Vertex 120 GB. tror jeg kommer til å overcloce den

Du kan fortsatt kjøpe billigere komponenter. Dette er utstyr for dem som vet dem skal overklokke. Dem som tror de skal overklokke kan stort sett handle inn billigere varer og fortsatt komme langt med overklokkingen. Sannsynligvis får du ikke brukt potensialet som ligger i f.eks. HK uansett. =)

Lenke til kommentar
takk for tipsene , kansje jeg skal vurdere å kjøpe pc med gtx 285 i steden for og kansje kjøpe en OCZ Solid State Disk Vertex 120 GB. tror jeg kommer til å overcloce den

Du kan fortsatt kjøpe billigere komponenter. Dette er utstyr for dem som vet dem skal overklokke. Dem som tror de skal overklokke kan stort sett handle inn billigere varer og fortsatt komme langt med overklokkingen. Sannsynligvis får du ikke brukt potensialet som ligger i f.eks. HK uansett. =)

SSd overklokker man ikke... Vanligvis ikke GPU heller.

Lenke til kommentar

Ikke klokke GPU? Det var da litt trist... Det er jo mye å hente på å klokke dem. OG veldig lett i tillegg

Lenke til kommentar

Ikke klokke GPU? Det var da litt trist... Det er jo mye å hente på å klokke dem. OG veldig lett i tillegg

ok. hvis det er så enkel som du sier så skal jeg jammen gjøre det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Du trenger ikke og bruke 19k for og spille GTA IV...

Jeg mener rundt 10k er mer en nok. ;)

Har satt og en handle vogn i den prisklassen jeg mener du klarer deg helt fint med. :)

Her har du en PC som burde holde til og spille GTA IV med litt OC. :)

PS: Jeg er litt trøtt så visst noen kan se over den senere i dag som sikkert har mer kunnskaper en meg på PC så hadde det vært bra. ;)

Endret av Slettet-1nDPpQXNWW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...