CurSe Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Curse: De forrigående filmene viser vel T800 på slagmarken helt uten skinn og blod... i.e. som "grunts" og ikke infiltrator model. Jo, det er sant. Står ikke helt i stil med det Kyle Reese beskriver i Terminator om fremtiden som venter oss, men så er det ikke så greit å vite fra hvilket år de viser når det er snakk om en sniktikk på fremtiden. Lenke til kommentar
AlanPartridge Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Filmen manglet sjarmen og atmosfæren fra de to første, men var litt bedre gjennomført enn treeren. Det som imidlertid irriterte meg mest var: Hvorfor forteller Skynet hele planen til Marcus, når de vet at han føler seg som et menneske? Og hvorfor sender de en naken Arnold for å kverke John Connor? Og hvorfor kaster Arnold ham bare i veggen i stedet for å knekke nakken på ham f eks? På et tidspunkt får han tak i et skytevåpen, men kaster det fra seg. Dette ble litt for dumt. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Syns filmen var bra men ikke i nærheten av de 2 første. De to tingene som irriterte meg mest var at det var ikke noen termintator som kjempet mot terminator. Den andre tingen er som sagt at skynet er blitt alt for smart. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Han hybridfyren kommer vel i kamp med en terminator, trolig mot slutten. Mener i alle fall bestemt at det var en scene som virket som en slags referanse til ikoniske øyeblikk i de to første filmene. Og det var litt "den obligatoriske terminator vs. terminator-scenen" over den. Når det gjelder Skynet, så er det jo det mest sofistikerte og avanserte datasystemet like ever, såpass at det har blitt bevisst på seg selv, og er i stand til å utvikle seg selv. Synes ikke det var noe særlig som vek bort fra det. Men jeg så ikke helt grunnen til at det tok menneskene som fanger (hva skulle det vel bruke dem til?) og ikke bare tok knekken på dem, noe som har virket å være blant Skynets hovedinteresser hittil. Og når den skjermen bytter ansikter mot slutten, det virket på en måte som en litt passivaggressiv ting å gjøre, liksom for å markere et poeng; føltes altså ikke som noe en maskin kunne finne på. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Men jeg så ikke helt grunnen til at det tok menneskene som fanger (hva skulle det vel bruke dem til?) og ikke bare tok knekken på dem, noe som har virket å være blant Skynets hovedinteresser hittil. Trodde det var for å framstille kunstig vev over endoskjelettene Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Tror faktisk skynet brukte dem til arbeid. Reese referer jo ofte til Century work camp. skjønt hvorfor har jeg aldri helt forstått heller. Meget mulig skynet trenger arbeidskraften ettersom det ikke har nok roboter til å gjøre alt selv så tidlig i krigen? (Antar det er tidlig, de brukte tross alt fremdeles prosjektilvåpen istedet for plasmavåpnene vi har sett senere). Lenke til kommentar
AlanPartridge Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Han hybridfyren kommer vel i kamp med en terminator, trolig mot slutten. Mener i alle fall bestemt at det var en scene som virket som en slags referanse til ikoniske øyeblikk i de to første filmene. Og det var litt "den obligatoriske terminator vs. terminator-scenen" over den. Når det gjelder Skynet, så er det jo det mest sofistikerte og avanserte datasystemet like ever, såpass at det har blitt bevisst på seg selv, og er i stand til å utvikle seg selv. Synes ikke det var noe særlig som vek bort fra det. Men jeg så ikke helt grunnen til at det tok menneskene som fanger (hva skulle det vel bruke dem til?) og ikke bare tok knekken på dem, noe som har virket å være blant Skynets hovedinteresser hittil. Og når den skjermen bytter ansikter mot slutten, det virket på en måte som en litt passivaggressiv ting å gjøre, liksom for å markere et poeng; føltes altså ikke som noe en maskin kunne finne på. Jeg lurte på hvorfor de lot menneskene være i live selv, men tror det kan være fordi de ville lokke Connor til basen. En annen ting man kan lure på er hvorfor Skynet ikke bare drepte Kyle (og på den måten hindrer at Connor blir født), men en forklaring på dette kan jo være at de ikke visste at han var faren, bare at Connor var interessert i å finne ham. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Sånnt sett så gir filmen ingen mening whatsoever. Med mindre en av de tidligere terminatorene som reiste tilbake var selve opphavet til Skynets intelligens (TX fra T3 mest sannsynlig m.t.p. hendelsene i T3 (viruset und so weiter), så ville ikke Skynet på dette tidspunktet vite at John Connor var så viktig for motstandsbevegelsen? Det var vel egentlig først når skynet innså at den holdt på å tape krigen at den bestemte seg for å sende en T800 tilbake i tiden for å unngå at JC ble født/drepe ham før han får muligheten til å lede Tech com.? Selv i filmen så er han jo ikke i nærheten av ledelsen, bare en offiser. At den skulle gå etter Kyle Reese er enda mindre vett i. Han var jo ikke i motstanden i det heletatt (ikke den organiserte iallefall). Endret 13. juni 2009 av MrLee Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Det er ikke bare denne filmen som ikke gir mening, hele Terminator-franchisen kollapser i motsetninger: http://www.cracked.com/article_17390_5-rea...damn-sense.html Honestly, who programmed this shit? :!: Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det er ikke bare denne filmen som ikke gir mening, hele Terminator-franchisen kollapser i motsetninger: http://www.cracked.com/article_17390_5-rea...damn-sense.html Honestly, who programmed this shit? :!: jeg sier bare en ting jeg: hvorfor i alle verden sier folk at terminator er ulogisk og at det ikke går? selvsagt er det det!!!! tidsreise ER ulogisk. samme som at jeg skulle gå rundt å klage på star wars fordi lasersverd ikke går. shit as, klarer ikke folk nyte filmer? finnes det ikke innlevelse og fantasi lenger? og de 5 grunnene var jo helt latterlig. sånn som punkt 4 da, de kunne ha sendt 3 t-800 tilbake i tid samtidig, wasta alle sammen, og ferdig med filmen, ville folk endelig vært fornøyd da? NEI. skulle banka opp han som skrev det der. det værste er vel at han klager på at det IKKE er laserpistoler, men klager på at tidsreisen ikke gir mening... Terminator Salvation will follow from this course of events, with Batman, new Chekov and the blind girl from The Village fighting off the machines of Skynet in a bleak, post apocalyptic landscape without sweet laser guns. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Akkurat det er moot point. Hendelsene i salvation er jo fra tidlig i krigen (tidlig nok til at menneskene holder på å tape og før JC blir sjef. Plasmavåpnene er ikke på markedet ennå på salvation tidspunktet (dog hadde "megatron" noe lignende?) Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg klarer fint å nyte både filmene og artikkelen. Humor og ironi... Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg klarer fint å nyte både filmene og artikkelen. Humor og ironi... ja det burde jo gå fint, men noen er jo faktisk seriøse, det som er problemet. kan vedde på at der et snev av irritasjon i den artikkelen som er genuint. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Synes filmen var helt ok hadde ikke gitt den noe mer en en 4'er i vertfall. Historien til Marcus og den gjengen synes jeg fungerte ganske greit (så lenge det varte) men hele John Conner plottet "this is john conner" ble alt, alt for chessy. En annen ting som irritert meg var at det var så få roboter overalt f.eks i skynets hovedbase så kunne de jo nesten labbe rett inn uten noe motstand. Slutten var også forferdelig, blæh! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå