Gå til innhold

Terminator Salvation - diskusjon

Runningback

Anbefalte innlegg

Ja, da er den etterlengte filmen Terminator 4 endelig kommet. Jeg må si jeg ble imponert over filmen. Jeg gir den terningkast 6. Er en stor fan av Terminator filmene, og Christian Bale. Så Christian Bale i Terminator var som en drøm. Filmen levde opp til mine forventinger, dette er en film dere bør få med dere.

HANDLER OM: I 2003 henrettes Marcus Wright for drap på tre personer. Før han dør, donerer han imidlertid kroppen sin til forskning.

Når han våkner i 2018, har verden i realiteten gått under. Det vil si: Det er en nådeløs kamp mellom Maskinene og Menneskene, der sistnevnte er henvist til geriljakrig for å overleve og eventuelt vinne sin verdighet og tidligere makt tilbake.

I spissen for motstandskampen: John Connor, som fra ettertiden må redde sin egen, mye yngre far for å berge menneskehetens framtid.

(tatt fra VG-Nett, link HER)

Hva synes dere?

Endret av Borden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Midt på treet. Jeg liker post apokalypse, jeg liker terminators og jeg liker action. Alt det burde jo tilsi at jeg skulle bli fornøyd. Men det er noe som mangler i denne filmen. Sjarm har den iallefall ikke. Det hele ble, and pardon the pun, for mekanisk. Oppstilling av action sekvenser den ene etter den andre. Det var terminator, men det føltes ikke som terminator (merkelig nok).

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

veldig skuffa.

Dette var jo ikke en terminator film i det hele tatt. Syns det ble for mye fokus på marcus, og altfor lite fokus på john connor, som filmene faktisk handler om!

ellers var det veldig mang ulogiske ting, og små feil i filmen.

alt i alt var det en grei action-film, men en terminator film var det ikke.

vil gi den en 4er

det som VIRKELIG trakk opp var en viss gjesteopptreden(med utrolig bra animasjon!!!!)

syns også det er temmelig teit å introdusere kona til john i T3, men her får vi ikke vite en dritt om a, at hu ner gravid skjønner vi, men ikke mer.

for lite om hovedrollene, altfor mye om marcus er min dom. anton duden som spilte kyle reese var temmelig bra forsåvidt, god skuespiller.

en annen ting også, skynet er plutselig blitt ekstremt smart, veldig teit.

effektene var bra da!!

Lenke til kommentar

Akkurat det med kona tror jeg har med at det er to forskjellige produksjonsselskaper som laget T3 og T: salvation (merk også at de ikke bruker T4 i navnet...)

Selv velger jeg å tro at de bygger litt på de forrigående filmene (hovedpremissene) men ikke holder seg helt til dem (dessverre?).

Og ja. Skynet viste på en måte litt for mye mennesklighet imho.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ble ganske fornøyd jeg :thumbup:

Så filmen på fredan, og kom ut med et stort smil om munnen :p

Er selfølgelig enig i at det ikke var 100% terminator, men vil alikevell gi den en svært svak 6.er ettersom jeg følte det var en bra oppfølger. Fikk tough også følelsen av at terminatorene var litt for mye mennesker istedenfor roboter :(

Hvorfor var de så lite om kona til Jhon ? Hva hendte i bunkeren mellom T3 og T Salvation?

Endret av Heigren
Lenke til kommentar

Ja jeg lurer også på hva som skjedde i bunkeren i mellom T3 og T Salvation. Men tipper vi får svar på det i den neste filmen. Siden Marcus er ute av bilde så blir garantert den neste filmen mer om John Connor og Kyle Reese. Noe som jeg ser fram til.

Jeg synes også det var litt lite om kona til John. Men ja, hun var gravid. Noe som vi alle så, så kanskje T5/T6 handler om John Connor JR. Der John må beskytte sønnen sin fra en T-800. Hvem vet...

Men det jeg kanskje savnet litt var en Terminator, som gikk i kamp mot John Connor 1vs1. Vi fikk jo se noen scener på slutten. Der også animerte Arnold var tilbake. Det trakk filmen opp for min del. I neste film vil jeg se litt mer av en spesiell Terminator som kjemper imot John Connor og Kyle Reese. Kanskje også fått animert alle Terminatorene til Arnold look, som de brukte med agent smith(?) i Matrix.

Endret av Borden
Lenke til kommentar

syns den var helt topp, en 6er, men så forventa jeg ikke en film med arnold som skal plutselig bli goodguy og drepe terminators..action fra begynnelsen til slutt, med mange gjensyn av ymse slag som man bare må trekke på smilebåndet i glede når de kom på skjermen både av audio og bilde innslag og man bør ha sett både 1 og 2 for og få full glede av de. så absolutt verdt pengene :)

Lenke til kommentar

La oss se... det som funket; Marcus' rolle, noe stilig action.

Det som ikke funket; Manuset (cheesy replikker), skuespillet (Bale går rundt med ett ansiktsuttrykk HELE filmen), CGI-Arnold, pinglete terminatorer (T-600 så rett og slett bare teit ut), terminatorer i alle slags former (værste var vel motorsyklene)

I tillegg eide ikke Salvation et fnugg av sjarm og føltes mer som en Transformers-film for min del.

La oss se... det som funket; Marcus' rolle, noe stilig action.

Det som ikke funket; Manuset (cheesy replikker), skuespillet (Bale går rundt med ett ansiktsuttrykk HELE filmen), CGI-Arnold, pinglete terminatorer (T-600 så rett og slett bare teit ut), terminatorer i alle slags former (værste var vel motorsyklene)

I tillegg eide ikke Salvation et fnugg av sjarm og føltes mer som en Transformers-film for min del.

Terningkast/karakter: svak 3'er

Lenke til kommentar

Terminator er, hvis jeg ikke husker helt feil, "infiltrør-enheten" til Skynet. Dermed vil jeg ikke kalle bl.a motorsyklene en Terminator, men kanskje mer en HK(Hunter Killer) av noe slag?

Forresten, noen som husker hva HK ble oversatt til på norsk? Husker bare at det var et veldig fancy ord, jakt et eller annet.

Selv så savnet jeg litt mer T600 i filmen, de fikk ikke nærheten så mye spilletid som jeg hadde sett for meg og ble i grunn overkjørt av T800. Ikke at det nødvendigvis er en dårlig ting, men jeg frykter at dette blir det siste vi ser til T600 siden den modellen er "gammeldags" nå som T800 er på samlebåndet.

Lenke til kommentar

Det også det som er mest korrekt i følge historien, er det ikke? T800 er mer avansert, mer nøyaktig, mindre utsatt for fysiske angrep (mindre dumme svakheter som følsomhet for kniv i nakken). Det er bare logisk at skynet vil stoppe produksjon av T600 (what a waste!) for å masseprodusere T800.

En ting som ikke klarer å treffe 2 stk folk som er så og si i åpent terreng engang...ikke særlig effektivt.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Terminator er, hvis jeg ikke husker helt feil, "infiltrør-enheten" til Skynet. Dermed vil jeg ikke kalle bl.a motorsyklene en Terminator, men kanskje mer en HK(Hunter Killer) av noe slag?

Forresten, noen som husker hva HK ble oversatt til på norsk? Husker bare at det var et veldig fancy ord, jakt et eller annet.

Jeg vet det ikke er korrekt å omtale det som "Terminator", men det ble for mye tøys. Motorsyklene og den gigantiske tingesten fungerte absolutt ikke og var bare tåpelig.

De som fløy rundt, HK og annet, var for såvidt ganske stilig.

Lenke til kommentar

xtra: helt enig. "motor terminators" WTF?!?. og den vann greia. Kjempetingen... tja... er vel ikke japansk anime heller da?!

Curse: De forrigående filmene viser vel T800 på slagmarken helt uten skinn og blod... i.e. som "grunts" og ikke infiltrator model.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...