henrik_s Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Det trådløse nettverket har alltid vært utfattelig tregt, og tenkte jeg endelig skulle komme til bunns i saken. Okay, tingen er at jeg har en 130 Mbit/s-tilkobling som kun overfører ~1.5 MB/s. Noen som vet hva dette skyldes? Takker for hjelp. edit: burde kanskje nevne at tilkoblingen har full styrke. Endret 7. juni 2009 av henrik_s Lenke til kommentar
Christerm Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) HEi! Er det overføring av data mellom datamaskiner i et lokalt nettverk? - Hvis ja: Er overføringen like treg begge veier? Hvilken router har du? Spesiell brannmur på datamaskinen(e)? Har du prøvd å kjøre en diskdefragmentering? (Harddisken bruker lengre tid på overføring av filer hvis den er tungt fragmentert) Ble en del spørsmål nå, men dette fordi du ikke ga alt for mye info i førstepost. Endret 7. juni 2009 av Christerm Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Hei, og takk for svar. Routeren er en Dlink DIR-655. Det er ikke noen brannmurer satt og på maskinene og overføring over kablet nettverk gir nær optimal hastighet. Når jeg overfører filer til/fra en maskin koblet til trådløst, oppstår problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå