Gå til innhold

vcoresetting på XP1700

Anbefalte innlegg

Hei! tenkte jeg skulle sette ned spenninga til prossessoren min, en XP1700. den står på et asus a7v266-e hovedkort, og er satt til en fsb på 140. kan jeg sette ned spenninga,(den er nå på 1,800V, egentlig 1,82). I biosen vil den bare gå mellom 1,8 og 1,85. noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er å oppgradere Bios til 1005e.

En del sliter med 1005e og foretrekker 1005e.004 beta.

Selv har jeg bare posetive erfaringer med 1005e.

1005e finner du her: ftp.asuscom.de

Remote Path :

/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT266A/A7V266-E/

Lykke til.

Rune.

Lenke til kommentar

Du kan oppgradere Biosen din på to måter.

Den jeg har beskrevet for deg her er den absolutt enkleste men dessverre litt mer usikker siden du gjør dette i Windows. Den andre metoden er ikke så utrolig avansert men litt mer omfattende.

På support plata som fulgte med A7V266-E ligger det et eget program som heter Asus Update.

Så gjør man så…..

-Lagre ny Bios på HD.

-Installer programmet.

-Avslutt alle andre programmer (disable virus autoprotect osv)

-Start Asus Update.

-Velg ’update bios from a file’.

-Flash.

-Restart maskina.

Du kan også hente ny bios fra Internett med Asus Update. Velg da ’Update Bios from the Internett’.

Husk at alt (normalt) er resatt til standard innstillinger i Bios etter oppdateringen. Som du vil se er det kommet en del nye alternativer i 1005e. Blant annet så kan du disable raid kontrolleren slik at du slipper unna med kortere oppstarts tid osv. Vcore skal nå være satt til 1,75V.

Rune.

Lenke til kommentar

har installert ny bios nå, og kunne velge 1,75. alt ser fint ut i bios, og her står det at cpu får 1,74 v. men da jeg starter maskina opp, ser jeg i asus probe at temp er uforandret, og at vcore er på 1,82(fremdeles!) alt er som det skal i bios, men ikke ifølge asus probe! hva er galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...