Gå til innhold

BK: Et litt uvanlig fiskebilde

Anbefalte innlegg

Men ikke skyt meg pga tittelen...

Har en bedre tittel som ikke fungerer på BK :thumbup:

Gikk kveldstur med kameraet som vanlig slengt over skuldra da denne rognkjeksa ble oppdaget.

Ikke uvanlig nå når sommeren nærmer seg at disse skapningene er å finne i fjæra vår, for måsenes forlystelse.

Er klar over at fjellet er litt dumt kuttet, men det fortsetter bare opp videre slik noen hundre meter til, visste ikke helt om utsnittet fungerer...?

Er bildet noe bra?

Exif:

v.1

1/45 sek lukker

f/13

ISO 100

18mm brennvidde

post-179066-1244411601_thumb.jpg

v.2

1/30 sek lukker

f/13

ISO 100

24mm brennvidde

post-179066-1244457501_thumb.jpg

Edit; la til ny versjon

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pene farger og slik da:)

er enig med flufiskeren selv

hadde jeg vert deg hadde jeg finne en lik fisk slått denn i hjel og lakt den der krypi bort til den og tatt et nytt bilde og fått med alt i skarphet av f\1,8

men det er bare meg da

kjempe fint bilde

Lenke til kommentar

Tusen takk for deres kritikker :yes:

For en dust jeg er, tenkte ikke på å gå heeeelt nært og ha større blender...

Tok selvfølgelig tak i fisken, dro den på land og tok noen bilder litt nærmere og med forskjellige bakgrunner, men større blender ble altså avglemt. f/13 på alle... :cry:

Kunne ha brukt 3.5 som en største blender, men neeeei da, det tenkte jeg ikke på.

Er enig angående bakgrunnen, den er nok litt uskarp ja. Ikke sikker på hvorfor, kan det være pga litt lang lukker for håndholdt?

Bildestabilisator i huset..

Forresten skarpet endel opp òg.

Lenke til kommentar

Siden jeg driver å steker ørret fra igår,som jeg IKKE tok bilde av,må jeg nesten kommentere litt her,siden jeg er i gaten liksom. ;)

Kommentar(fisken er snart ferdig og må av plata :p ):Veldig bra!

Liker utsnittet og som ofte på bildene dine;lyset.

Vinkelen var vel egentlig ikke så gale,har jo stadig mast på at du skal prøve å komme lavere,her syns jeg du har kommet deg ganske lavt,og selv om dette er et bilde av et......fiskelik..så er det jo også et landskapsbilde.Men hva med stranden(Det er alltid et Men! ;))

Det blir nevnt veien bak som en linjetrekker,det tror jeg stranden ville gjort enda bedre.

At bakgrunnen er uskarp,tja medf/13 er du i grenseland for difraksjon,og med så nært fokus er det nærmest umulig å få skarphet i bakgrunnen,men det er mulig,da med en annen teknikk,og den får vi i såfall ta på PM. :grin:

Lenke til kommentar

Takk for dine kommentarer og alltid blide vesen inne på bildene mine :!:

Ja tenkte meg at f/13 var litt drøyt, men har hatt suksess med skarphet på de innnstillingene før, så det måtte prøves :whistle:

Skal se hjemme på maskinen, om jeg ikke tar heeeelt feil , tror jeg at der eksisterer noen bilder fra etter vi dro denne rognkjeksa opp på land og fotograferte den fra litt andre vinkler...

Ny versjon kommer mao ikveld en gang etter dette forhutede kveldsskiftet mitt :!:

Takk!

Lenke til kommentar

Hei!

Nå har jeg funnet et bilde med stranden som motiv. Men, vet ikke helt hva jeg selv syns om disse bildene. Brukte bare begrenset med tid med denne fisken ,og komponerte bare to andre vinkler for rognkjeksa, legger ved begge her.

v.1, med utsikt mot havet :)

Exif:

1/30 sek lukker

f/13

ISO 100

21mm brennvidde

post-179066-1244547221_thumb.jpg

v.2, med utsikt mot fiskeværet Bleik. Fikk dessverre ikke med mer strand...

Exif:

1/60 sek lukker

f/13

ISO 100

18mm brennvidde

post-179066-1244547325_thumb.jpg

Lenke til kommentar

For eit motiv!

Oioioi heilt greitt bilde!

Men ka med å komme deg ned på høgde med fisken og ta noen skikkkelig nærbilder med stor blender/aperture (lavt tal) og ta noen skikkelig fine detalj bilder av eventuelt tenner og skinnet på fisken med vannet som bakgrunn!

Mvh Eltvik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...