Gå til innhold

Lønn i Forsvaret?

bkf_94

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske nysgjerrig på lønn i Forsvaret, jeg har tre stillinger jeg vil finne ut hvor mye lønn de får:

1. En Marinejeger (Kan marinejegere bli trent og stasjonert i Bergen)

2. Infatrist (hvis det er det rette navnet) i HMKG. (Noen som vet hvilket kompani som er akkurat som et vanlig infantri kompani, eller driver med eskorte av viktige personer? Eller gjør alle kompaniene delte oppgaver, f.eks at alle kompaniene driver med eskorte OG de går rundt Kongehuset?)

3. Infantrist i Telemark Bataljonen

Jeg vet det meste avhenger av grad og mange får mye mer pga overtid og øvelser. Men grunnlønn for en eller annen grad ville vært fint :)

Noen som vet om noe som helst skjema for lønn uansett grad/militær gren/kompani så vil jeg gjerne vite det også :)

Takker på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å svare kort og enkelt på alt du spør om...: mil.no, flott nettside med endel info om det du spør om her, og alle andre tråder du har startet.

haha, sorry :p

Jeg har sett der, det er derfor jeg spør. Jeg finner bare for befal i Heimevernet :(

Lenke til kommentar

Lønna er lik for alle, uansett våpengren. Det som skiller er grad, ansinitet og lønnstrinn. Om du er i Sjøforsvaret eller Hæren har ingenting og si om du er sersjant/kvartermester på første året med lønnstrinn 31.

Noen opererer jo med høyere grunnlønn enn andre, feks så har gutta i HJK/FSK et såkalt "jegertillegg" på x antall tusen i måneden.

Men grad og lønnstrinn, det er der det ligger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...