Makky Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Har webhotell et sted og kjøpt domene med epost et annet sted. (Før så var alt på samme sted.) Når man sender en direkte mail til [email protected], kommer den riktig fram. Har et skjema på nettsiden som skal sende en mail til [email protected], men da kommer den ikke fram. Hvis jeg sjekker den gamle epost-kontoen som var registrert på samme sted som web-hotellet, så dukker den opp der. Hvor ligger feilen? PHP-koden som ligger i skjemaet viser til [email protected]. Noen tips? Endret 7. juni 2009 av Makky Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Får vi kanskje se php koden din? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Selvfølgelig: <?php // Kontakt tittel $subject ="$subject"; // Emne $message="$Comments"; // E-post fra sender $mail_from="$Email"; // Av $header="from: $Navn <$mail_from>"; // Skriv inn din e-post adresse $to ='[email protected]'; $send_contact= mail( $to, $subject, $message, $header ); // Sjekk om e-posten ble sendt til din adresse // Vis melding "Vi har mottatt din e-post" if($send_contact){ echo "Vi har mottatt din e-post, og vil ta kontakt så raskt som mulig."; } else { echo "ERROR"; } ?> Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Prøv: // Fra $send_contact= mail( $to, $subject, $message, $header ); // // Sjekk om e-posten ble sendt til din adresse // Vis melding "Vi har mottatt din e-post" if(mail( $to, $subject, $message, $header )){ echo "Vi har mottatt din e-post, og vil ta kontakt så raskt som mulig."; } else { echo "ERROR"; } ?> Altså, bytt ut $send_contact= mail( $to, $subject, $message, $header ); og alt under med denne koden Endret 8. juni 2009 av LaCrouX Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 LaCroux: Det du gjorde var vel bare å fjerne et variabel-ledd før IF-statementen; men akkurat det samme vil skje når koden kjøres. Makky: Er det riktig at: 1) Du hadde Webhost og Domenehost hos den nåværende hostingleverandøren før. 2) Domenehostinga er flyttet til en annen domeneleverandør? 3) Mailen kommer fram til mailkontoen du har hos hostingleverandøren, selv om du har endret mailkonto og dns til domeneleverandøren? Om jeg har forstått rett så er problemet at: Hosting leverandøren har antageligvis ikke slettet ditt domene fra sin vhost konfigurasjon i mail-oppsettet slik at mailen blir sendt til hostingleverandørens interne mailserver. Du må kontakte de og få de til å slette domenet som de ikke har kontroll på lenger. Lenke til kommentar
eXhaLes Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Har webhotell et sted og kjøpt domene med epost et annet sted.(Før så var alt på samme sted.) Når man sender en direkte mail til [email protected], kommer den riktig fram. Har et skjema på nettsiden som skal sende en mail til [email protected], men da kommer den ikke fram. Hvis jeg sjekker den gamle epost-kontoen som var registrert på samme sted som web-hotellet, så dukker den opp der. Hvor ligger feilen? PHP-koden som ligger i skjemaet viser til [email protected]. Noen tips? ini_set('sendmail_from', $mail_from); kan du jo alltids prøve Lenke til kommentar
OIS Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Om jeg har forstått rett så er problemet at: Hosting leverandøren har antageligvis ikke slettet ditt domene fra sin vhost konfigurasjon i mail-oppsettet slik at mailen blir sendt til hostingleverandørens interne mailserver. Du må kontakte de og få de til å slette domenet som de ikke har kontroll på lenger. Jepp er nok dns feil på webserveren. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Problemet her er nok, som arnizzz er inne på, at din gamle leverandør av e-post/domene ikke har slettet informasjonen rundt dette. Enten fordi serveren som webhotellet sender via er samme som den serveren e-postkontoene er satt opp på, og siden mottakers e-postadresse ligger lokalt, så legges e-postadressene her. En annen feil, evnt kombinert med første feil, kan være at de ikke har slettet domenet i fra sine domeneservere og MX-pekerene du har satt opp hos ny leverandør ikke er de samme som hos den gamle leverandøren. Uansett, det hele bør begynne med at du sender en e-post til webhotell leverandøren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå