Jonas. Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Heisann, i anledning min bursdag om en snau uke skal jeg få ny mobiltelefon av mine foreldre. Jeg skal selv velge denne, men er ikk helt sikker på hvilken. Jeg har sett på ulike typer fra forskjellige merker, men mest fra Sony Ericsson, LG og Samsung. Har kun erfaring fra SE, og har vært fornøyd med dem tidligere, men har fått sansen for designet til en del LG- og Samsung-modeller. Kriterier: Telefonen må se kul ut Den må ha et greit kamera (3,2/5 mp) mp3-spiller Touch-screen er ønsket Pris er ikke ekstremt viktig, men under 5000,- Gjerne utskyvbart tastatur (Har ikke hatt dette før, men synes det ser bra og bedre å skrive med enn vanlige taster, noen som har erfaring med dette?) Telefoner jeg har sett på som alternativer: Samsung F480 Touchwiz Ice Silver LG KF900 Prada II Black (Mest keen på denne) LG KU990i Viewty Light Black Sony Ericsson W715 Garnet Black Hva tror folket her inne? Hvilken burde jeg gå for? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 ville gått for KU990, da denne ser bra ut og tviler på at den er så mye bedre enn prada telefonen, betaler masse bare for prada merket på denne føler jeg. Har selv hatt LG KU990 og var fornøyd med den sålenge jeg hadde den Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Kjøp og salg i forumet er ikke tillat. Bruktmarked.no gjør den jobben Noen poster fjernet. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Bra design, mange funksjoner og touchscreen? Da ville jeg tatt en titt på hva HTC har å by på. Hadde samme telefon som deg før, men oppgraderte til en HTC S740 for ca. en måned siden, en telefon jeg så langt er meget fornøyd med. Synes designet er ganske så lekkert, den føles svært solid, har mange funksjoner, greit kamera, QWERTY tastatur og meget god skjerm. Prisen ligger på ca. 3500kr og anmeldelse finner du her. Tror den har fått femmer på nesten samtlige norske tester. Du kan også ta en titt på andre HTC telefoner, mange av dem ser veldig bra ut(synes jeg) og er generelt stappet fulle av funksjonalitet, touch mobilene krever dog noe tilvenning, hvertfall etter hva jeg har erfart. Ellers har du også mange gode telefoner fra Nokia, N79 og 5800 skal begge være veldig gode mobiler. (Sistnevnte har touchscreen, men kameraet skal visst ikke være noe særlig.) Hva gjelder Sony Ericsson, vet jeg at W715 gjorde det veldig bra i testen til Amobil, denne telefonen nevnte du vel også i førstepost. Er nok verdt en titt. Du kan også se på Xperia X1, dette er dog en smartmobil igjen, til forskjell fra W715. LG KU990, som ble nevnt over her, skal visst også være ganske bra, men MP3 spilleren er visst helt elendig. Så vidt jeg vet mangler den også flere sentrale funksjoner og er også endel billigere enn de andre. Anmeldelse av denne finner du forøvrig her. Edit: Er forresten en god ide å lese anmeldelser på nett, av de telefonene du har listet opp mener jeg å huske at Samsung F480 Touchwiz kom ganske dårlig ut av det på f.eks Amobil. Og når det gjelder utskybart tastatur; selv gikk jeg fra en telefon uten dette til en som hadde det og livet ble straks mye enklere. Å skrive meldinger går fantastisk fort og det er veldig kjekt om du bruker mobilen til å surfe på nett Endret 9. juni 2009 av LucarioX Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Takk for tipsene, nabo Har sett litt på HTC også, men siden pappa har en som du anbefalte, blir det da litt vanskelig å vite hvem som er hvem sin I tillegg liker jeg bedre helt enkle telefoner, enda enklere enn HTC'en Jeg har lest en del tester på amobil, men har tenkt å ta en tur til byen for å se og eventuelt kjøpe i løpet av de nærmeste dagene. Mp3-spiller har jeg, og kamera har jeg nettopp fått, så det er ikke noe særlig viktig. Angående de andre mobilene du tipser om, har jeg sett på Nokia 5800, og den er faktisk et veldig godt alternativ, designet er veldig stilig Xperia er nok dessverre litt dyr (I og med at jeg har mistet tre mobiler i løpet av det siste året, får jeg ikke lov til å ha en så dyr en ). W715 er et godt alternativ den også, og den skal jeg også se nærmere på når jeg drar og ser i en butikk Takk for tipsene Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Bare hyggelig Nokia 5800 er nok ikke så dum den nei, men den har en stygg rød gummilist rundt seg, mener jeg å huske, jeg synes hvertfall ikke det var så pent. Ellers skal den visst være veldig bra, touchscreen og S60 OS. Grunnen til at jeg nevnte kamera og MP3 spiller, var at du skrev at det var viktig i førstepost Hvis du liker LG, kan du forresten sjekke ut KS20 også, men vet ikke så mye om denne. Hadde litt lyst på en KF900 selv, den ser unektelig veldig stilig ut, men selv synes jeg touchscreen er litt upraktisk, så endte med S740. Og for all del, stikk ned i byen og se på telefonene i en butikk. Sjekk ut hvordan de er i bruk og hva du synes om de når du ser dem med egene øyne. Lykke til Edit: Ville forresten valgt en telefon med Wifi, da kan du surfe gratis på nettverket ditt hjemme og andre steder det er Wifi forbindelse. Er f.eks ofte det på McDonald's, hoteller og resturanter i utlandet. Veldig kjekt spør du meg! Endret 10. juni 2009 av LucarioX Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg elsker designen til LG sine, særlig KF900, og touchscreen fikk jeg veldig sansen for etter at min bror fikk iPod Touch, som jeg har lekt meg litt med iblant Og siden KF900 både har touchscreen, utskyvbart tastatur og alt annet jeg måtte trenge, tror jeg at jeg går for den Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Nå har iPod Touch og Iphone en helt spesiell brukervennelighet da, er få telefoner der touch skjermen funker like bra som på Apples dingser, ofte mye mer knotete på andre telefoner, siden de ofte mangler Multi-Touch og er laget for bruk med pekepenn. Vet dog ikke hvordan dette er på KF900, da jeg ikke har fått testet den. Skjermen er og blir det eneste som virkelig er bra med Iphone etter min mening, telefonen er jo egentlig en iPod med innebygd telefon funksjon Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Synes det så bra ut på KF900 også, jeg så en demonstrasjonsvideo av den et sted, og det virket meget bra Hehe, er nok sant det du sier om iPhone Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Reklame er reklame, man skal altid ta det med noen par lastebiler salt Men du har nok rett i at det funker ganske greit på LGen, men ikke bli skuffet om ikke alt går like smooth som på iPoden Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Hehe, true, men det var ikke på hjemmesiden deres, var faktisk på amobil eller i hvert fall noe lignende tror jeg Får vel prøvd det også på butikken tenker jeg Edit: Det var versjon I tror jeg.. Endret 10. juni 2009 av Jonas! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hvis du vurderer LG hvorfor ikke Arena? Det er jo den råeste telefonen med trykkfølsom skjerm de har. Problemet med LG både Prada og Arena er at batteriet er elendig... Har Nokia 5800 selv og den har en nydelig trykkfølsom skjerm og spekket med nok å leke seg og ikke minst så ligger det drøssvis med ting til denne gratis på nettet, LG har bare sine java baserte programmer som du blir låst til (kjedelig) Lenke til kommentar
aRnEs Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Forresten, du får 5800 med blå farge Hvis du ikke liker den røde listen som er rundt telefonen:) Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Takk for tipsene dere også, Arena finnes ikke med det abonnementet jeg har (djuice), så derfor er nok den utelukket.. Det med programmene var jeg faktisk ikke klar over, får vurdere det senere.. Hvis jeg skulle hatt 5800 hadde jeg definitivt gått for den blå ja Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Vil du ha et stort utvalg av programer som kan installeres på telefonen din, burde du helt klart gå for en smarttelefon ja. Selv synes jeg det er veldig kjekt å ha en mobil med et bredt utvalg av programvare, kan f.eks installere ting som videoavspillere, emulatorer, små applikasjoner og mediespillere når jeg vil. Dette hadde jeg ikke kunnet i like stor grad om jeg hadde en telefon som kun støttet enkle java programer. Skal du ha en smarttelefon er som sagt Nokia 5800, Nokia N79 og HTC gode alternativer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå