AltuZ Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Hallo! Da var vi snart i slutten av juni og skatte pengene kommer snart Jeg har tenkt lenge på og kjøpe meg ny pc men nå får jeg endelig penger til det hehe. Jeg har altså ingen peiling på deler/komponenter lenger og trenger litt hjelp!(Jeg har ikke noe problem med og bygge selv ) Min PC skal brukes til Gaming - Film og Gaming så jeg vil jo gjerne ha en kraftig pc som klarer og kjøre de nye spillene med bra grafikk. Jeg har et gammelt chieftec kabinett så jeg trenger vel egentlig ikke det men vil jo gjerne ha et nytt vis det går i budsjettet. Mitt budsjett er på 7k kan trekke litt over men ikke mye. Jeg bruker vanlig windows XP 32bit så jeg får ikke så mye ram på det hehe. Så er det noen som kan hjelpe meg med og sette opp noe som er bra til mitt bruk og jeg vil gjerne ha alt fra samme nett butikk (Bruker for det meste komplett så vis det er mulig hadde det vert supert!) Takk for hjelpen vis jeg får noen! Mvh Arne-Marius! Endret 7. juni 2009 av AltuZ Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg har også et budsjett på 7k men overstrider til denne: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=98739. Lenke til kommentar
AltuZ Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Jeg har også et budsjett på 7k men overstrider til denne: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=98739. Takk for raskt svar Vet du eller noen andre hvordan amentio er på levering etc? =) får vis denne da er bra får jeg jo alt uten om cd/dvd stasjon fra samma forhandler Jeg er også åpen for andre forslag vis noen har noe bedre eller om det er pentium i stede ^^ Endret 7. juni 2009 av AltuZ Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Har ikke prøvd Amentio, men etter hva jeg har lest skal det være ganske raskt Og billigst. Lenke til kommentar
cslol Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 GTS 250 er ikke akkurat toppkort. Resten av innholdet kunne jeg stilt meg bak. Hadde de bare hatt samme pris på en pakke med GTX 275 eller HD4890 til samme pris ... Det som er litt dårlig er man ikke kan velge bedre skjermkort i konfiguer selv. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Komplett pakken er ganske dyr i forhold til hva du får. Jeg ville ikke kjøpt det hvertfall. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Komplett pakken er ganske dyr i forhold til hva du får. Jeg ville ikke kjøpt det hvertfall. Ikke egentlig. Om du ikke bygger selv er det et godt kjøp. Handlevogn Husk at det tar tid å bygge en PC også. Jeg bruker vel rundt en time bare på bygging om jeg er effektiv. I tillegg skal man gjennom installasjon av Windows osv. Jeg vil bare ha flere valg i konfigurer selv. Man bør kunne velge Vista 64-bit, 4GB minne og GTX 275 uten å kjøpe dette seperat. Minnet kan man forøvrig kjøpe seperat, og sannsynligvis oppgradere til en billig penge. Lenke til kommentar
AltuZ Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Komplett pakken er ganske dyr i forhold til hva du får. Jeg ville ikke kjøpt det hvertfall. Ikke egentlig. Om du ikke bygger selv er det et godt kjøp. Handlevogn Husk at det tar tid å bygge en PC også. Jeg bruker vel rundt en time bare på bygging om jeg er effektiv. I tillegg skal man gjennom installasjon av Windows osv. Jeg vil bare ha flere valg i konfigurer selv. Man bør kunne velge Vista 64-bit, 4GB minne og GTX 275 uten å kjøpe dette seperat. Minnet kan man forøvrig kjøpe seperat, og sannsynligvis oppgradere til en billig penge. Jeg har lyst til og bygge selv og tid har jeg masse av hehe så det hadde jo ikke vert noe problem. Vil man kunne få bedre for samme prisen som feks forslaget til Prometherion er den kansje bedre en forslaget til cslol? Som feks : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714 er det et bedre valg kansje? Endret 8. juni 2009 av AltuZ Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Klart forslaget fra Prometherion er bedre enn ferdigPCen fra Komplett. Den koster mer, du må bygge selv og den har ikke Windows med i pakken. Du kan kanskje spare noen kroner på Aopen kabinett med PSU. Ellers må du "merkbart" ned i ytelse for å redusere prisen. Lenke til kommentar
AltuZ Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Klart forslaget fra Prometherion er bedre enn ferdigPCen fra Komplett. Den koster mer, du må bygge selv og den har ikke Windows med i pakken. Du kan kanskje spare noen kroner på Aopen kabinett med PSU. Ellers må du "merkbart" ned i ytelse for å redusere prisen. Ja okay men da er jo egentlig valget ut fra denne tråden ganske enkel vil jeg nå si + at jeg kan få det litt billigere siden jeg ikke trenger tastatur etc Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Da er det bare å slette den fra lista litt ot: Tar PC'en fra linken jeg la ut Fallout 3 på very high? Endret 8. juni 2009 av Prometherion Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 litt ot: Tar PC'en fra linken jeg la ut Fallout 3 på very high? Aner jeg ikke, men prishoppet for neste trinn på ytelsessiden er større enn gevinten man får igjen. Skal du opp til et i7 system går det noen 1000, og da bør du klokke for å sitte igjen med mer. Skjermkort vil kanskje trigge behovet for ny PSU, og ytelsen du får igjen vil ikke tilsvare pengene du legger igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå