Gå til innhold

BK: et lite stykke Norge(2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veldig fine bilder! Masse liv og behagelig lys. Nr2 hadde ikke tatt skade av en blomst eller to i forgrunnen, men det kan jo bli til neste gang..

 

Liker dem :)

 

jah, tanken anngående blomsten har også dukket opp oppi hodet mitt. Tror det hadde gitt bilde et ekstra piff ;)

Endret av dan83
Lenke til kommentar
Vakre bilder!

 

Bilde #1 synes jeg det er dumt at du har kuttet det grønne helt nederst. Skulle hatt litt mer av det.

 

Bilde #2 synes jeg burde være 100% klart i forgrunnen, istedenfor elven.

 

Takk for kritikk, men på bilde nr 1 så hadde det rett og slett ikke vært mulig å få med mer av det grønn i forgrunnen, siden den lille "kanten" jeg sto på var meget smal! Hvis jeg eventuelt hadde tatt med mer av vegitasjonen i forgrunnen, så måtte jeg ha kuttet mer av det grønne i bakgrunnen, noe som hadde sett mindre bra ut...føler jeg!!?

 

Men idealt sett, så hadde det kanskje vært enda bedre med litt mer grønn forgrunn ja!!!

 

På bilde nr 2 derimot, så er det litt uskarpt helt nederst i venstre hjørne, men siden kameraet var såpass nært bakken, så ble det litt vanskelig å få absolutt alt i forgrunnen i 100% fokus

 

Men det vill ikke si at det ikke hadde vært mulig derimot!!!

 

ps: det er ikke en elv, men en bekk :p

Lenke til kommentar
Hei,dan jeg synes dette begynner å bli bra,jeg!

Ser hva du vil,og syns du får det ganske bra til.

Fortsett sånn,så kommer vinkler og utsnitt etterhvert,DET er jeg sikker på!

Bra,bra! :thumbup:

 

jo takk, men jeg har som regler ikke noe problemer med vinkler eller utsnitt, så lenge jeg har et stativ tilgjenglig

 

Men noen ganger så kan man ikke få tatt bilde fra den "perfekte" vinkel uansett, pgr av omstendighetene/omgivelsene :)

Lenke til kommentar
Nemlig,er ikke så lett å ta bilder fra løse lufta eller fra utpå tjernet uten noe å stå i eller på. :no:

Mener at disse bildene har bra fargemetning og belysning,at du velger å sløre vannet er ditt valg,som jeg syns funker greit på sånne motiver,gir en fin kontrast.

 

ja, og nå som jeg har skaffet meg et stativ, så blir det spennende å se hva jeg får til etter hvert når det kommer til komposisjon!! Men man trenger også spennende motiver,så det er bare en ting å gjøre,spare opp penger å få reist litt..både innlands og utlands!!!

 

Før så var det nesten kun snakk om makro fotografi av dyr og insekter, men nå i det siste så har landskapsfoto blitt minst like interessant!!! Man får utrolig mye inspirasjon av å se på de som er i topp klasse!!! Det gir meg et mål om å klare å ta like fine bilder, :thumbup:

Endret av dan83
Lenke til kommentar
Likte 1. bildet best!

Eneste som var litt rart der var at det var kanskje litt trangt. Hadde vært artig å sett mer på høyresiden, og litt under, slik at grasstumpen var med.

 

Skjønner hva du mener, men hvis jeg hadde tatt med mer av høyre siden, så hadde jeg fått med masse ugress som er rett til høyre for meg.Hadde heller ikke fått med den lille dybden som er ved at man følger bekken/fossen nedover mot venstre :)

 

Når det gjelder mere forgrunn, så har jeg svart på det tidligere; da måtte jeg ofret mer av skogen/det grønne i bakgrunnen og jeg er ikke så sikker på om det hadde sett så bra ut(etter hva jeg kan huske)

 

Det jeg derimot selv kunne ønsket, var at den lille "hyllen" jeg sto på var litt lavere,altså mer på samme nivå som fossen :)

 

PS:tokk forresten toget fra trondheim til oslo i dag;fy søren og mye fine motiver(fossefall og elver, blant annet) som finnes langs togbanen over dovrefjell(har nesten alltid før tatt natt toget). Satt jo og siklet ut av vinduet en periode; var også så heldig å se en moskus okse :grin:

 

Etter at jeg begynte med foto så har jeg faktisk begynt å sette mye mer pris på den norske naturen!! Hadde vært hyggelig med en foto tur til vestlandet, altså fjordene våre!!!

Endret av dan83
Lenke til kommentar
Etter at jeg begynte med foto så har jeg faktisk begynt å sette mye mer pris på den norske naturen!! Hadde vært hyggelig med en foto tur til vestlandet, altså fjordene våre!!!

 

Så det er ikke bare meg, altså? Nå er jeg så heldig at jeg bor på vestlandet, men samtidig så uheldig at jeg ikke har lappen enda, så jeg kommer meg ingen vei. Men i sommer skal vi ha en god del turer i Ryfylket, som er der Lysefjorden, og resten av fjordene våre ligger. Håper på å ha en saftig vidvinkel innen da.

Lenke til kommentar
Hvordan får man vannet til å se sånn ut ? :D

 

Lang lukketid.

 

Bildene var fine, men jeg likte ekstra godt bilde nummer to. Det at man fikk et blikk av at bekken gikk litt lenger opp i heia.

 

 

Var det jeg trodde, men hvor lang snakker vi om? Og bildene er ikke redigert i etterkant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...