dan83 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) hei jeg trener en del styrke og har gjort det til og fra i over 3 år nå, men jeg sliter derimot veldig med å øke i styrke!! Et eksempel er benken, jeg veier 93 kg (er 185cm høy), men klarer bare så vidt å presse opp 120kg!!!! Dette er jo alt for lite i forhold til vekten min:( Det er verdt å nevne at jeg veide 84 kg før jeg begynte å trene styrke, så meste av den nye vekten min er muskel masse!!! Jeg trener benk en gang i uka + skrå benk og litt smal benk(5*4), og jeg har merket litt økning etter at jeg begynte med skråbenken for 3mnd siden ca, men det går fortsatt utrolig tregt fremover!?(jeg trener også annet viktig, som nedtrekk, knebøy osv, slik at det er sagt) Hva kan det være som jeg gjør galt!? Jeg har derimot aldri tatt kost tilskudd og prøver heller å spise mye sunn protein rik mat, men det kan vell kanskje bli vanskelig å få i seg nok proteiner med den vekten jeg har nå!? Har et godt eksempel på hva jeg vill formidle fra en hendelse i går, der var det en kar som sa; "du presser vell over 140 i benken med det bryst kassa der"! - da var det nesten litt flaut å si at jeg kun tar 120 kg!!! Et annet godt eksemple er en kompis jeg kjenner som veier 80kg og tar 135kg i benken!! Når man ser på han, så skulle man ikke tro at han løftet såpass mye, i hvert fall ikke i forhold til muskel massen hans!! Begynner nå å innse at jeg kanskje bare er svak genetisk Det eneste "håpet" som er igjen er å begynne med tilskudd.......men tviler på at det hjelper veldig mye!!! Endret 7. juni 2009 av dan83 Lenke til kommentar
opijo Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Tror det har mye å si hva kroppstype du har (men du burde ikke høre på meg) Lenke til kommentar
beaverHunter69 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Bytt til et annet treningsopplegg med fokus på styrke, som feks Bill Starr 5x5, The Texas Method eller et styrkeløftprogram som Dietmar. Om ikke det funker må du se på andre faktorer som påvirker treningen som kosthold og restitusjon. Synes også du skal følge det eneste rådet i posten over:) Lenke til kommentar
opijo Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg hadde tenkt å si Stronglift , men når han tar 120KGi benk så er han nesten "ferdig" med stronglift. Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 grunnen til at brystkassa di er stor er jo p.g.a vekta di:P 93kg er ein del sjøl om du har mye muskler og tar 120kg. vist du tar å slanke deg litt å fjerne litt fett, ser du kanskje svakere ut sjøl om du ikke er det, og kanskje du ikke blir flau over kor mye du klarer å løfte. eid? me think so:) Lenke til kommentar
beaverHunter69 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg hadde tenkt å si Stronglift , men når han tar 120KGi benk så er han nesten "ferdig" med stronglift. Du bygger i det minste under rådet du ga i din første post. Det ligger flere program på stronglifts enn begynnerprogrammet. The Texas Method-programet, som ligger på sida, er et program regnet for viderekommende han kan følge. grunnen til at brystkassa di er stor er jo p.g.a vekta di:P 93kg er ein del sjøl om du har mye muskler og tar 120kg. vist du tar å slanke deg litt å fjerne litt fett, ser du kanskje svakere ut sjøl om du ikke er det, og kanskje du ikke blir flau over kor mye du klarer å løfte. eid? me think so:) Eller så kan han bli sterkere, og derav slippe å gå ned i både størrelse og styrke... Lenke til kommentar
HValder Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Kva meiner du med lav framgang? Kor mykje går du opp på ein mnd? Trener du bare benk eller har du eit skikkelig opplegg? Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 120 kg høres helt normalt ut for en person på 93 kilo med normal genetikk. Er jo 1.3x kroppsvekt. Alt mellom 1x og 1.5x er "helt greit". Spesielt hvis du er typisk norsk i benbygningen, med lange armer/ben. Som folk flest har du sikkert en god del å hente både på teknikk og på å ha et bedre strukturert opplegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå