564215 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Hei! Jeg satte sammen den nye pcen min her en dag, men den ville ikke starte opp. Jeg prøvde å finne hvilken av komponentene (speccs her) som var synderen. Etter litt testing fant jeg ut at det var ett problem med en spesielt minneslot. Jeg har nå tilsammen 5 rambrikker fordelt over de andre 5 minneslotene, men hvis jeg setter en den siste rambrikken inn i slot nummer 4 vil ikke pcen starte i det hele tatt. Alt begynner durer som det skal og viftene snurrer, men skjermen er fortsatt svart. Hva kan grunnen til dette være? Trenger desperat hjelp. Endret 8. juni 2009 av ZeroZ Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg har hatt samme problem. Da var problemet at jeg ikke hadde satt brikken inn riktig. Lenke til kommentar
Emptyy Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Du har gjort feilsøking selv. RAM-slot nr 4 høres ut som den ikke fungerer ordentlig. At en RAM-slot ikke fungerer ordentlig, eller slutter å fungere helt, er ganske vanlig. Antar du har prøvd følgende. Hvis ikke, prøv det: Prøv rambrikke 1-4 i slotter 1-3 + 5. Deretter prøve rambrikker 2-5 i slotter 1-3 + 5. Dersom dette fungerer, har du utelukket at det er problem med rambrikkene. Prøv å fyll ramslotter 1-4, men ikke putt noe i slot 5. Dersom dette ikke fungerer, er feilen med slot 4. Garantisak for hovedkortet Lenke til kommentar
564215 Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 At jeg setter en rambrikke i slot nummer 4 skulle vel ikke ha noe å si for om pcen ville starte opp eller ikke. Dette er helt uforståelig. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Er det noen mulighet for å sette den siste rambrikken i selv om pcen står på? Er det fare for at jeg kan ødlegge noe da? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Slikt bør du unngå. RAM er ikke hotswap på disse hovedkortene. Det er egentlig ikke uforståelig. Du har kort sagt bare en komponent med produksjonsfeil, og du må finne ut hvilken det er. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Har dere noen personlig formening om at det vil være verdt å sende tilbake hovedkortet pga. et ikke-fungerende minneslot? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Du har da betalt for å kunne bruke samtlige minnespor, har du ikke? Om du har lyst til å bruke alt du betalte for, så må du nok sende den til reparasjon. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Er det sannsynlig at jeg må betale for frakt og evt. andre kostnader? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Alt skal dekkes av butikken. Du skal ikke betale ekstra for at butikken ikke leverer det de sier. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Så lenge en sier at man krever garantireparasjon, og ikke tar feil og bruker angrefrist. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Forsøk å øke volten på minnet til 1.65v (står nå sannsynligvis på 1.5v) Lenke til kommentar
564215 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Forsøk å øke volten på minnet til 1.65v (står nå sannsynligvis på 1.5v) Er du sikker på at dette kan ha noe med å gjøre at jeg ikke får pcen på? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Det sies at når man fyller opp alle ram-slotene kan det være behov for å øke volten ja. Er jo verdt å forsøke først, fremfor å styre med retur Start maskin med ram i slot 1, 3, 5 Gå i BIOS å juster opp volt Slå av maskin sett deretter inn de 3 siste brikkene (slot 2, 4, 6) Endret 8. juni 2009 av Mekkus Lenke til kommentar
564215 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Det sies at når man fyller opp alle ram-slotene kan det være behov for å øke volten ja. Er jo verdt å forsøke først, fremfor å styre med retur Start maskin med ram i slot 1, 3, 5 Gå i BIOS å juster opp volt Slå av maskin sett deretter inn de 3 siste brikkene (slot 2, 4, 6) Ok, tusen takk for forslaget! Skal prøve så snart som mulig! Lenke til kommentar
564215 Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Det funket desverre ikke å sette ramvolten til 1.65v heller. Da er det vel bare å konkludere med at hovedkortet er ødelagt og at jeg må sende det tilbake. Siden det er kjøpt hos netshop er dette da noe de skal ta seg av, eller må jeg drive på å deale med Foxconn? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 DOA til netshop. Er den over 3mnd gammel så si at du skal reklamere på den. Du har kjøpt varen hos netshop, så all retur skal foregå med dem. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Den er ca 3 uker gammel. Sist gang jeg kjøpte noe gjennom netshop som var ødelagt ville de ikke ha noe med det å gjøre. Det endte opp med at jeg måtte kontaktet fabrikanten selv og sende varen til tyskland. Dette er noe jeg hadde håpet på å få slippe å gjøre igjen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Og det er fordi at du bare godtar det at de gjør det, stå på ditt og true med tv2 hjelper deg eller forbrukerrådet om de ikke gir seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå