4588pkdkrikue5c Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Hei! Eg les noter, og har eit keyboard ståande nærmast ubrukt her heime. Litt brukt i FL Studio avogtil, men vidare utover det lite. Eg skulle så gjerne funne nokre sangar på noter som er kjente og gratis! Eg finn tabs, men det er eg ikkje interessert i. Tips til nettstader? Eg har besøkt biblioteket i Stavanger, og finn ein del musikktrykk der, men ville foretrukket å hatt eit arkiv på nett Redigert: Denne passer vel betre under Musikkskaping og instrumenter. Rapportert meg sjølve. Endret 7. juni 2009 av steffenz Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Jeg hadde det samme problemet da jeg skulle finne noter til gitar. Jeg fant ingen steder hvor det bare var noter. Men så skaffet jeg meg Guitar Pro 5, der blir både tabs og noter vist. Anbefaler deg å prøve det. Edit: Uff, det hørtes ut som en reklame. Endret 7. juni 2009 av Osecia Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Du kan mest sannsynleg finna MIDI-filer av songane, og så bruke eit program for å oversetta midi-filene til notar for alle instrument. Sist eg sjekka kosta vanlegvis sånne program pengar, men oftast er det nok med trial-versjonen. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Ja selvfølgeleg! Eg nytter midi filer samen med Notation Player når eg held på å lage "remixar" i FL Studio. Tenkte berre ikkje over det i farten - takk Redigert: Speler gitar, og nyttar Guitar Pro allereie. Men takk likevel! Endret 7. juni 2009 av steffenz Lenke til kommentar
joestone Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Det jeg gjør er å finne notene til gitar (f.eks. disse: http://www.ultimate-guitar.com/tabs/a/alic..._to_die_crd.htm ) så gjør jeg dem om til piano-noter på denne siden : http://tabnabber.com/convertorBasic.asp da får du piano tablatur som du gjør om til sheet music med den samme siden Endret 9. juni 2009 av joestone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå