uskyldig212 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 eg har noen spørsmål rundt stipend som eg håper noen her kan svare på. 1. er det et lån? ( må eg betale noe som helst tilbake?) 2. kan man få flere forskjellige typer stipend samtidig? 3. eg har type-1 diabetes har eg rett på mer i stipend? 4. og vis man f.eks får seg en jobb som betaler deg lønn hver måned mister man stipende? 5. når må man søke om stipend? 6. har eg rett på stipend når eg skal flytte til et internat? ca 15mil hjemmen ifra. 7. eg har hørt at stipend reguleres av hvor mye foreldre tjener? hvor går grensene på det vis det er sån da. 8. er det noen aldersgrense? tusen takk for svar ! Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 hvilke stipend kvalevisere eg meg for da? ?? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Du ønsker bare å få penger, eller er det en grunn til at du skal få penger? (borteboerstipend f. eks.) Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 eg skal trosalt bo i en hybel og ønsker jo selfølgelig mest mullig penger. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Smart å opplyse om dette skikkelig, da. Bostipend Der står alle reglene vedrørende dette. Ellers kan du få utbetalt Utstyrsstipend en gang per skoleår. 1. Dette er da ikke lån, så du trenger ikke betale tilbake (men du kan også ta opp lån om du vil med ganske gode vilkår, men det er i hovedsak for høyere utdanning) 2. Ja 6. Regner med det 7. Nederst her 8. Disse gjelder ihvertfall for vanlig videregående. Prøv Kalkulatoren for å se hvor mye du kan få og hvilke stipendkrav du oppfyller. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Sjekk i legat boka, kan være det er eit legat for hybelboende studenter med diabetes. http://www.legatsiden.no/ Fant to når eg søkte med den begrensa kunnskapen eg har om deg (diabetes): Betingelser for å søke:Ha type 1 diabetes og hevde seg i sin idrett. Verdi: Eit på 30.000,- og eit på 15.000,- kvart år Betingelser for å søke: Ha et Lokalforening, fylkeslag ellerandre lag og grupper som arrangerer aktiviteter for eldre diabetikere (over 60år). Verid: 100.000,- årlig Nummer to her er kanskje ikkje så aktuellt, men om du leiter litt så kan det være du finner noke som passer til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå