Vikingspeider Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Laget en update til sub'erne i dag. http://www.youtube.com/watch?v=w93cYaBwJvY Hvis en gidder se et stykke inn i videoen forklarer jeg at jeg har ny ekstern mic - vet ikke om det har noe sammenheng med det, men lyden eksisterer visst kun til venstre. Er det noe som redigeringsprogram kan forårsake(Sony Vegas Platinum), eller kan det ha noe med å gjøre med mic'en? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 En mono mikrofon som kobles i en stereo inngang vil gi lyd kun i venstre kanal. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Waah, waah. Ingen måte å endre det på altså? Kan ikke somehow kopiere lydsporet og legge en på høyre side også, eller..? Lenke til kommentar
emero Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hvordan kom du frem til det? Kontaktpunktet på en monoplugg berører kontakt til både venstre og høyre kanal, og vil derfor sende samme signalet til begge. Dette gir deg ikke stereo (altså, hvor lyd kan panoreres), men nøyaktig lik lyd på venstre og høyre kanal. Logisk Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Bilde lånt fra Wikipedia Øverst stereoplugg: Her er tuppen (3) venstre kanal, mellomfeltet (2) høyre kanal og resten jord (1). Nederst monoplugg: Her er tuppen (3) signal og resten (1) jord. Delene merket 4 er isolasjon. Som man ser så er felt 1 på monopluggen identisk med felt 1 og 2 på stereopluggen. Hvis man kobler en stereoplugg i en monokontakt eller monoplugg i stereokontakt så vil felt 2 enten ikke ha kontakt eller kortsluttes mot felt 1 avhengig av hvor kontaktpunktet på felt 1 i monodelen er. Derfor får man kun venstre kanal når man kobler mono i stereo eller vice versa. Lenke til kommentar
emero Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 hmmm... jeg liker ikke logikk når den snues imot meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå