osloru Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) hei, har et problem med data, lurte om noen kan hjelpe meg? det kommer meldning på pc-en min om at den mangler ntldr. Jeg prøvde å installere win xp på nytt me det kommer en annen meldnimg " Det er oppdaget et problem og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen" osv. Hva skal jeg gjøre? Fant flere tråder om det her også, men de beskriver ikke mitt problem, med at det kommer annen feil mens jeg fikser en annen :S TAKK! ssry for feilene, skriver fra mobil tlf... Endret 7. juni 2009 av osloru Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Tja, det enkleste er å reinstallere windows igjen. Prøvd med flere xp cd-er? Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 I hvilken forbindelse kom meldingen? Hadde du nettopp gjort systemendringer eller kom den ut av det blå? Lenke til kommentar
osloru Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 nei, men skal prøve Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Den kom når han prøvde å reinstallere windows, som han skriver. Lenke til kommentar
osloru Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Husker at jeg slettet disk D, så prøvde jeg å opprette den på nytt, og oprettet en ny stasjon som jeg nevnet som Z. Skulle reinstalerw win xp, og så kom meldningen. Vet ikke om det er grunnen, men det var siste jeg har gjort før problemmet oppstå Endret 7. juni 2009 av osloru Lenke til kommentar
TAS Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Har ikke dette noe med Hd å gjøre?Sjekk kabler,samt enable S-ata kontroller i bios.(hvis du har det) Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 NTLDR har noe med Windowsfilene å gjøre. En reinstallasjon vil løse problemet. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Mener å huske att jeg har hatt den feilen en gang.Måtte da enable s-ata,samt rekkefølge på boot priority. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Jeg anbefaler å gå gjennom disse instruksene: # Insert the Windows XP bootable CD into the computer.# When prompted to press any key to boot from the CD, press any key. # Once in the Windows XP setup menu press the "R" key to repair Windows. # Log into your Windows installation by pressing the "1" key and pressing enter. # You will then be prompted for your administrator password, enter that password. # Copy the below two files to the root directory of the primary hard disk. In the below example we are copying these files from the CD-ROM drive letter, which in this case is "e." This letter may be different on your computer. copy e:\i386\ntldr c:\ copy e:\i386\ntdetect.com c:\ It's possible your computer's hard disk drive may have a corrupt boot sector and/or master boot record. These can be repaired through the Microsoft Windows Recovery console by running the fixboot and fixmbr commands. En reinstallasjon er totalt unødvendig hvis bare viser seg at oppstartssektoren er korrupt. Endret 7. juni 2009 av Fredrikern Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Selvfølgelig, men hva er lettest for ham? En reinstallasjon er lettest for folk uten noe teknisk kunnskap/forhold om emnet. Endret 7. juni 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Selvfølgelig, men hva er lettest for ham? En reinstallasjon er lettest for folk uten noe teknisk kunnskap/forhold om emnet. Hvis man har såpass stor teknisk kunnskap at man driver med reinstallasjon selv, greier man like fint å følge 5-6 enkle steg. Lenke til kommentar
osloru Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg anbefaler å gå gjennom # Once in the Windows XP setup menu press the "R" key to repair Windows. Jeg får meldningen før jeg kommer til det. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Som jeg sa, prøvd en annen XP cd? Lenke til kommentar
osloru Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Som jeg sa, prøvd en annen XP cd? ikke enda, må finne først Lenke til kommentar
osloru Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Nei, det gikk ikke Andre forslag? Lenke til kommentar
Emptyy Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Jeg anbefaler å gå gjennom # Once in the Windows XP setup menu press the "R" key to repair Windows. Jeg får meldningen før jeg kommer til det. Litt uklart det der. Men du booter fra XP CD, og får feilmelding da? Virker rart. Uansett, du kan prøve: - Installer på nytt (har du prøvd dette 2 ganger eller bare 1?) - Boot fra XP CD og reparer boot'en Kan også høres ut som det er noe fysisk feil med harddisken din. Noen har HDD-diagnosering i BIOS, evt. kan du brenne ut en Ultimate Boot CD og boote opp på den for å diagnosere harddisken. Evt, sjekk: 10 Things you can do when Windows won't boot Endret 7. juni 2009 av Emptyy Lenke til kommentar
osloru Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Men du booter fra XP CD, og får feilmelding da? Virker rart. Ja, jeg booter fra XP CD og installeringen begynner...nederst på sjermen står det at flere filer blir lastet ned...det tar ca 3-4 minutter før meldninger dukker opp. Evt, sjekk: 10 Things you can do when Windows won't boot Det hjelper ikke. Det sier at jeg må innpå data, men jeg kommer ikke inn...og jeg kommer ikke fram til Setup menu, hvor jeg kan trykke på "R" Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Kjør en chkdsk /r via recovery console i f.eks. Ultimate Boot CD. Lenke til kommentar
osloru Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Kjør en chkdsk /r via recovery console i f.eks. Ultimate Boot CD. jeg lastet ned og brent på cd, men pc-en booter ikke fra cd-rom. Trykker på "BOOT DEVICE-CD ROM", men ingen tegn på at det virker...cd-en lager masse lyd men på sjermen kommer samme igjen "NTLDR mangler, tryk cltr-alt-del for å starte på nytt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå