Gå til innhold

"Auto-braking & gameplay rewind": Burde det neste Forza tekkes arkadespillerne?

Flere eller mindre hjelpemidler i bilsimulatorer?  

21 stemmer

1. 1. Realisme: Burde egentlig Forza 3 være for alle eller kun for proffene?

• Gjør det lettere/mindre realistisk. Jeg kan trenge disse ekstra hjelpemidlene.
      0
    • Behold vanskegraden fra Forza 2.
      5
    • Gjør det vanskeligere/mer realistisk. Fjern ABS, stabilitet-, og traction-kontroll.
      2
    • Så lenge de kan skrus av gir jeg blanke.
      14

Anbefalte innlegg

It’s easy to go for a spin: “Forza Motorsport 3” redefines the racing genre. Simulation games can be too hard for some players. “Forza Motorsport 3” rises above the distinction between simulation and arcade games. Using a myriad of cutting-edge driving and gameplay assist such as auto-braking, gameplay rewind and auto-tuning, “Forza Motorsport 3” delivers an experience where everyone can have fun behind the wheel, regardless of your skill and dexterity. Whether you’re a newcomer or a seasoned racing game pro, “Forza Motorsport 3” caters to how you drive and evolves with you over time as your skills increase.

Sitat ifra den offisielle pressemeldingen om Forza 3 fra deres nettside.

Her skal det visst legges til noen ekstra hjelpemidler, som minner om noe du finner i typiske arkadespill. Jeg blir litt bekymret.

Burde Turn 10 gjøre Forza 3 lettere for å tekkes den grå massen? Selvsagt selger franchisen bedre da.

Eller burde de blidgjøre sim-fanatikerne ved å gjøre det vanskeligere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som alltid vil du kunne skru av / på hjelpemidler som ABS, TC, suggested line, osv. I tillegg har de nå rewind-funksjonen. Jeg synes det er helt greit. Vi som er simulator-fans kan skru av alt av hjelpemidler samtidig som de som ikke er noen simulatorfans kan gjøre det så enkelt at det blir gøy. Ja takk begge deler sier jeg.

Lenke til kommentar

Hvem er det som ikke kommer til å bruke rewind funksjonen om dem gjør en feil? Jeg prøvde holde meg unna dem på Grid (som Forza henter fra) men alle ble likevell brukt opp. Tillegg så har du evig av den funksjonen, noe som jeg mener blir for mye av det gode. I teorien betyr at du kjører feilfritt.

Lenke til kommentar

Du kan sikkert skru det av. Personlig så skjønner jeg godt at de legger den til. Som de selv sier, når du har kjørt 5-6 runder, gjort det godt, leder, og så gjør en liten feil og hele feltet raser fra deg. Da er det fort gjort å tenke at "Nah, da går jeg heller å legger meg". Det kan fort gjøre at mange ikke gidder å spille mer så jeg ønsker funksjonen velkommen.

Lenke til kommentar

synes løsningen med å la spilleren selv få bestemme hvilke hjelpemidler han/hun vil bruke og ikke er best. like både bilspill som er arkaderettet og realistiske så jeg får mer eller mindre 2-3 helt forskjellige opplevelser ut av en slik løsning :)

Lenke til kommentar

Tendensen er at når hjelpemidler er tilgjengelige, har folk flest det med å bruke dem. Hvorfor har omtrent alle som spiller Forza 2 ett eller flere hjelpemidler skrudd på? Sjekk leaderboardene, så ser du hva jeg mener. Knapt en sjel som kjører uten noen av hjelpemidlene. Og nå kommer altså "auto-braking" og "auto-tuning" i tillegg. Med det resultat at Forza 3 risikerer å bli et "arkade-sim" for noobs. Er det en bra utvikling?

Misforstå meg ikke, jeg tror spillet blir en hit når det kommer, jeg gleder meg svært. Men det spørs om ikke Turn 10 legger til litt for mange silkeputer når de kommer med dette her.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar

''Så lenge de kan skrus av gir jeg blanke.''

Hvis slike hjelpemidler øker brukermassen er det jo bare positivt i mine øyne.

Spillet blir jo ikke noe dårligere for 'hardcore sim-folket' bare fordi det er flere muligheter. Og alle slike hjelpemidler (inklusive rewind) vil jo bli listet opp på leaderboards o.l. så det er lett å se hvem som virkelig er gode og får bra tider uten noe hjelp.

Endret av TubXtra
Lenke til kommentar

Dette med Rewindfunksjonen synes jeg er genialt! Intet mindre.

Var nettopp grunnlaget for dette som gjorde at jeg ikke gadd å spille Forza 2 noe særlig. Utrolig kjipt å kjøre lange løp, for å så drite seg ut mot slutten. Motivasjonen synker vanvittig raskt...

Ser faktisk ikke noe negativt i denne funksjonen. Altså, selvfølgelig er det ikke realistisk, men det er da heller ikke særlig realistisk å kjøre akkurat det samme løpet gang på gang helt til man klarer det... :)

Endret av Duvebassen
Lenke til kommentar

Syntes nok rewind-metoden er temmelig smart jeg også! Gjør til at du ikke bare gir opp spillet etter du har kjørt en stund for så å gjøre en ørliten tabbe, og ødelegge for kanskje en halv-times kjøring!

MEN, kommer derimot til å fortsette å kjøre med både stabilitetskontroll og antispinn slått av! Ekstra gøy er det på de gamle amerikanerene!! :D Men ABS kan være grei syntes jeg..

Så mitt svar blir også; Så lenge de kan skrus av gir jeg blanke! ;)

Endret av FrodeA
Lenke til kommentar

Samme her, på lange løp blir jeg sikkert å bruke rewind om jeg gjør en teit feil. I Forza 2 pleier jeg kjøre med alt av untatt ABS og suggested line. Suggested line tar jeg meg lov til siden jeg ikke er profesjonell racersjåfør som har kjørt 500 runder på de forskjellige banene og kan alle bremsepunktene som min egen lomme.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Bruker ABS fordi de fleste bilene i spillet (untatt løpsbilene) har det. Synes også det er vanskelig å føle mengden grep ved harde nedbremsninger og triggeren på Xbox-stikka er litt vrien å mate bremsekraft med så ender ofte med å låse hjulene. Vil vurdere å kjøre med ABS av om Forza 3 er så bra som jeg håper, så jeg dermed går litt bonkers og kjøper ratt & pedaler fra Fanatec. Det skal visstnok være så bra at man klarer å følelse med bremsene. Noen av settene har ABS-risting i bremsepedalen også, og det er jo kult :)

Manuellt gir er et must, kjører aldri med automat. Det er enda et godt argument for Fanatec-settet. Clutch og H-gir :D

Lenke til kommentar

bremsene låste seg for fort på forza2 dessverre og da var det neste påbudt med abs for å få en mere realistisk følelse.

når det gjelder rewind funksjonen så er det tåpelig, men de som bruker den vil jo ikke komme på leaderboarden så det er jo veldig greit å få vekk mølet derifra :)

shortcuts vil også stryke rundetida di fra lista :)

Lenke til kommentar
bremsene låste seg for fort på forza2 dessverre og da var det neste påbudt med abs for å få en mere realistisk følelse.

Og ikke minst (som det nevnes over her) har jo faktisk de aller fleste bilene i Forza ABS på ordentlig - og det er ikke noe som førerne kobler ut når de skal delta i løp. :)

Lenke til kommentar

Selv spiller jeg uten noen av hjelpemidlene. De få gangene jeg skrudde dem på bare for å prøve, ble de slått av igjen temmelig kjapt. Jeg er vant med å kjøre uten og foretrekker det. Mitt inntrykk er når du først har vent deg til å bruke ett eller flere/alle av hjelpemidlene, er det vanskelig å venne seg fra dem.

Det er langt unna like moro å spille Forza 2 med hjelpemidlene på, mener jo jeg. Du går faktisk glipp av noe av det beste med spillet.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar

Selv har jeg aldri hatt noe problem med å spille uten ABS, og finner fordelen ved å få flere poeng større enn ulempen ved oppbremsing. I tillegg føler jeg at jeg har nogenlunde kontroll på hvor langt inn jeg kan trykke triggeren før hjulene låses i forskjellige hastigheter, og greide det absolutt ikke noe bedre med ABS påslått. Manuelle gir takler jeg dessverre dårlig på kontrollen, men om det blir ratt på meg forsvinner autolaten også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...