Gå til innhold

Bytte power og hd-led!!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et Chieftec miditower. Antec rettere sagt. Men det er nesten helt likt chieftec...

Jeg har lyst å skifte leds i det. Power-led og HD-led. Har tenkt å ha et blått lys til power-led og et rødt lys til HD-led.

Jeg ser at de selger ledz på microplex.no. Men de kjører på 5 volt! Går disse ledza ann å bruke til det jeg skal bruke dem til?

Men det jeg lurte på er hvordan jeg skal skifte ut disse? Er det vanskelig og hvilke led kan dere anbefale til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på kabelen kanskje? :lol::lol:

bare ta notis av hvilke ledere som er på hvilke bein, kutt og gjennomfør loddingen. btw, lodding er ikke så viktig at det ser fint ut så lenge det funker da... /me suger i lodding også, men det er da gøy da :woot:

Lenke til kommentar

når jeg gikk på elektro for to år sida så klarte jeg å lodde på kretskort og lage store feite loddetinn-penger :lol::lol:

Når de var laget så la vi dem på togskinnene så de blei svære flate sendeplater... :lol: 2k....

Lenke til kommentar

Det er ikke direkte vanskelig å lodde....Man må bare passe på at man ikke holder lodde bolten for lenge på benene til LED`ene eller så kan du ødelegge LED`en...

Går på VK1 Elektronikk jeg så jeg kan lodde.....Man må bare ha tolmodighet

Lenke til kommentar

Nei nei nei! Fant nettopp ut! Har antec selv! Du trenger ikke lodde en dritt.

Du bare bøyer den foten til ledn som er bøyd over den kvite beholderen bak sli at du kan trekke ledn enkelt ut av beholderen! Så tar du den nye supersterke uberkule ledn og setter nedi , bøyer foten og vips! En liten modd!

NOTE!!!!! : Kjører de ledn`e som er til power og hdd på 5 volt?

Lenke til kommentar

Jeg gjordet dette for ei tid tilbake. Du trenger ikke å lodde, bare å bøye litt på en fot, og kutte den andre litt kortere. Legg merke til at disse led'ene er 3mm, og at de kjører på 1.7 - 2.1V. Jeg kjøpte og bruker nå disse som 3DfxCool har valgt å kalle UV leds. Bruker en blå og hvit, men er ikke så veldig fornøyd med lysstyrken og fargen. Kommer etter hver til å bestille nye i fra Elfa som er av bedre kvalitet

Lenke til kommentar
Hmmm , 1.7 volt , og det der! Kan man ikke da bruke de fra microplex å bare stappe i ? De som skal gå på 5 volt?

Tror ikke det går med 5V men jeg anbefaler deg å prøve! Husk at det ikke er plass til noe større enn 3mm leds uten at du må borre et større hull.

Husk + og - da. Lyser ikke med feil tilkobling.

Veldig viktig dette han sier nå!

Lenke til kommentar
hei. takk for svarene :)

Men en ting til... Hvordan ser jeg hva som er + og - ??

Kort bein er - og den siden der der dioden kanskje ikke er rund er -

nå er jeg ikke helt med.. mener du at kort bein er + og den andre siden er - ??

Lenke til kommentar
hei. takk for svarene :)

Men en ting til... Hvordan ser jeg hva som er + og - ??

Kort bein er - og den siden der der dioden kanskje ikke er rund er -

nå er jeg ikke helt med.. mener du at kort bein er + og den andre siden er - ??

Det jeg mente er der som står der :)

Begge disse kjennetegnene sier hva som er -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...