Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan få økt forbrenning.?

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hvor mye kan man spise for dagen uten å legge på seg, hvis du ikke trener?

I dag har jeg spist noen få ris korn. Jeg er utrolig sulten, men jag føler at jeg har spist mer enn nokk.

Jeg har drukket 1 liter vann, litt kaffe og litt skummet melk.

Så lurer jeg på om jeg legger på meg hvis jeg spiser 1 gullerot? Har hørt at det skal få opp forbrenningen.

Men vet ikke om det gjelder hvis du ikke har spist noe.

Så lurer jeg på om det finnest en enkel vei til økt forbrenning?

Noen som vet?

(Sliter med sf hvis noen mener at jeg er gal.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spis mer, noen få riskorn er mye mindre enn det kroppen trenger. Den guleroten vil bare hjelpe deg, spis den + noen brødskiver og kanskje en ordentlig middag!

Du kan jo kanskje få økt forbrenning hvis du avgir mye varme(dropp den store vinterjakken som holder på masse varme, og ta heller en litt tynnere genser) slik at kroppen må bruke mer energi på oppvarming (men ikke overdriv for da kan du bli syk).

Lenke til kommentar

I grove trekk er det disse tingene som kan hjelpe deg med å få opp forbrenningen:

-Spise mye kryddret/sterk mat

-Spis mye av de viktigste næringsstoffene karbohydrat, protein og fett, men tell kalorier sånn at det ikke blir over 1800kcal dersom du er jente og 2000kcal dersom du er gutt (hvis du trener)...

-Trening, både kondisjonstrening og styrke får opp forbrenningen.

-Drikk rundt 2L vann hver dag. Og med vann mener jeg vanlig vann som ikke er tilsatt noe! En lime eller sitron oppi er greit, men ikke annet enn det egentlig

Hvor mye kcal-inntak du kan ha pr dag, varierer jo alt etter hvor mye du trener og hvor høy forbrenning du har.

Btw: Du går IKKE ned i vekt dersom du spiser bare noen riskorn eller gullerøtter om dagen. Da får du ikke i deg noen av de viktige næringsstoffene og hvis du da trener sliter du ned musklene istedet for å bygge dem opp. Du mister kanskje vekt for noen dagers tid, men når du da begynner å spise igjen vil vekten din øke betydelig mye! Dessuten stopper forbrenningen din nesten helt opp dersom du ikke spiser. At man spiser jevnt og flere ganger om dagen, men lite til hvert måltid, er det som gjør at forbrenningen holder seg godt!

Endret av keepsmiling
Lenke til kommentar

Hei.

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere innlegg har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold. Vi oppfordrer alle til å respektere disse reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det.

Vær oppmerksom på at misbruk av muligheten kan medføre suspensjon fra forumet.

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...