velle93 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Hei er 15 år og har lyst på scooter Har så å si ikkje litt peiling på scooter mc osv Ja eg veit, de er mannge topics om dette Grunnen til at jeg poster en ny en er for å presisere litt hva jeg har lyst på. Har ikkje så veldig mye penger til disposisjon kan ikkje bruke mer en 8000 slik som det ser ut nå Bor i ørsta i møre og romsdal det er ein god del bakker så den må gå godt. Den må se bra ut God plass under setet sikker og enkel og kjøre Du skjøner sikkert tenginga den skal vere bra fin og lettkjørt Brukt eller ubrukt samma de:) PS: vill ikkje ha noe som stopper i midten av bakken:) http://www.trendimport.no/motor.asp?conten...view.asp?cid=69 Bra eller dårleg??? http://www.motorport.no/produktkatalog/pro...ducts_id=784 Bra eller dårleg??? http://www.motorport.no/produktkatalog/pro...;products_id=76 Fyr løs med anbefalinger:) Endret 7. juni 2009 av velle93 Gjorde emnetittelen mer beskrivende for trådens innhold. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Hva med å ta lappen først? Skal den brukes på øvelsekjøring? Endret 7. juni 2009 av Skagen Unødvendig sitering. Lenke til kommentar
velle93 Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Hei er 15 år og har lyst på scooterHar så å si ikkje litt peiling på scooter mc osv Ja eg veit, de er mannge topics om dette Grunnen til at jeg poster en ny en er for å presisere litt hva jeg har lyst på. Har ikkje så veldig mye penger til disposisjon kan ikkje bruke mer en 8000 slik som det ser ut nå Bor i ørsta i møre og romsdal det er ein god del bakker så den må gå godt. Den må se bra ut God plass under setet sikker og enkel og kjøre Du skjøner sikkert tenginga den skal vere bra fin og lettkjørt PS: vill ikkje ha noe som stopper i midten av bakken:) Fyr løs med anbefalinger:) Hva med å ta lappen først? Skal den brukes på øvelsekjøring? Jeg får ikkje begjunde med trafikalt før 17 august. Muligens Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Yamaha aerox er jo en fin scooter. Regner med at du skal trimme den. ( i det minste fjerne plomberingene ) Lenke til kommentar
velle93 Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Yamaha aerox er jo en fin scooter.Regner med at du skal trimme den. ( i det minste fjerne plomberingene ) Fjerne plomberingen sikkert Trimme neppe Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 sprek scooter? ikke kjøp den du linket til. legg på hvertfall 10 000 ekstra for det;) må du ha billigscooter så er blandt annet hyosung å annbefale;) den tms scooteren går ok i 40 mil før den stopper og må fikses på. Lenke til kommentar
velle93 Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 den tms scooteren går ok i 40 mil før den stopper og må fikses på. Slik som kompisene mine sa de Takker Falt for denne http://www.motorport.no/produktkatalog/pro...;products_id=76 Anbefalinger?? Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg er selv 15 år, og føler selv for å kjøpe meg moped! Hva med å kjøpe brukt? Lenke til kommentar
velle93 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Takk for svar folkens men uansett trenger eg flere tips siden eg ikkje har peiling:) Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 siden du har ca 8000kr så hadde jeg kjøppt en brukt 2 takter av kjent merke Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Se eventuelt på hyosung. de er blandt de bedre scooterne i billigklassen som er ny:) det er ikke kinamodell heller og er derfor ikke blandt de elendige kinamodellene:) koreansk fabrikk del suzuki er deleier:) Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Se eventuelt på hyosung. de er blandt de bedre scooterne i billigklassen som er ny:)det er ikke kinamodell heller og er derfor ikke blandt de elendige kinamodellene:) koreansk fabrikk del suzuki er deleier:) må ikke glemme at hyosung er konkurs? derfor dem selges så billig på konkursbo. kan vell bli problem med deler i framtia? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Se eventuelt på hyosung. de er blandt de bedre scooterne i billigklassen som er ny:)det er ikke kinamodell heller og er derfor ikke blandt de elendige kinamodellene:) koreansk fabrikk del suzuki er deleier:) må ikke glemme at hyosung er konkurs? derfor dem selges så billig på konkursbo. kan vell bli problem med deler i framtia? Hyosung er ikke konkurs:) var den norske levrandøren som var konkurs. det har kommet ny inportør så deler skal ikke være noe problem lengre:) Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 var den norske levrandøren jeg mente Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 men ikke no problem lengre pg any levrandør:) Skal man ha ny scotoer i billigklassen er hvertfall merket blandt det bedre (i billigklassen altså under 15 000) Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Det lureste hadde vel vært å kjøpe en brukt Scooter som ikke har gått altfor og har blitt behandlet godt. Men det kan vel være litt vanskelig å finne en oppe i Møre og Romsdal. Hold deg i det minste unna kina scootere og heller til kjente merker. finn Endret 8. juni 2009 av Sindre :) Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 enig. hold de gunna kinascootere Lenke til kommentar
velle93 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Takk folkens dere har gjort dette betydleg enklere for meg + Nå kan jeg litt mer om scooter Ps: Jeg hører hele tiden 2 takter eier ikkje kjøp 4 takter va er forskjellen og hvorfor????? :O Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 jeg gidder ikke å forklare hvordan en firetakter fungerer, men får å si det enkelt. 2 takter går myyyyyyyeee bedre. mange sier det er mye velikehold på 2 takter i forholt på 4 takter. dette vil jeg nesten si er tull på en scooter/moped. er ikke mye velikehold. pluss er stress med stilling av ventiler osv på 4 takter noe du slipper på totakt. minus med totakt er at de bruker litt mer bensin. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Det er vel kun Vespa 50 ccm som går bra og er 4 takter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå