Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan fungerer bakbremsen? Chevrolet Suburban, 1999 modell?

Anbefalte innlegg

Noen som har en ide' om hvordan bakbremsene på en 1999 Suburban 2500 (8 bolt aksel) fungerer? Bremsepedalen er lav, så jeg regner med bremsebåndene ligger langt fra trommelen, men jeg har ingen formening om det er selvjustering eller manuell justering på denne bilen. Haynesboka illustrerer godt på 6 bolt aksel, men ingenting på 8 bolt som sitter på denne. :hmm:

Ford F350 har en luke i bremseskjoldet hvor du kan stikke inn en skrutrekker å legge etter manuelt, men denne har bare en stor bolt/mutter øverst på skjoldet.

Håper å slippe å demontere hele akselen for å legge etter, foran måtte lageret og navet av for å få byttet skiver, så jeg regner med att det er like servicevennelig bak :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til dette er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse.

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Tror ikke tromlene ligger bak lageret. Kan være du har koniske lager bak, og da er det av med navkoppen, ut med splinten, ut av låseblekket og av med mutteren. Da følger tromlen med.

Noen har også løsetromler, men dette ser du når du har av hjulet.

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...