eab Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 525 24 bruker 9 sekunder? Haha, den sure volvoen min bruker ca 6,5. Og den har neppe mer enn 190-200hk på hjula. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hvilken volvo er det snakk om? :S Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Turbo? Har MYE å si. Hvilken volvo? Liten fjert? 520=Audi A6 i størrelse. veier rundt 1500-1600 kg... Og du har vel testa volvoen din selv. da får man alltid lavere enn offisielle tall Fikk 2 sek mindre på gammelbilen min enn offisielt! Lenke til kommentar
Alekz88 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 525 24 bruker 9 sekunder? Haha, den sure volvoen min bruker ca 6,5. Og den har neppe mer enn 190-200hk på hjula. Haha, det vil jeg gjerne ha papirer på! 200en min med ca 280hk bruker rundt der, å den veier nok endel mindre enn Volvoen din! Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 papirer får du nok ikke, men to videosnutter (dårlige) kan du få se: http://www.vimeo.com/4720495 http://www.vimeo.com/4720640 Så er det bare å sitte med stoppeklokka og starte den når clutchen dumpes og vente til nåla når ca 110km/t (120 ca er rett opp på speedoen). Man hører når jeg begynner å slippe clutchen, samt at man ser turtallet duppe litt ned. Bare en kjip 740 som veier ca 1220kg (ikke noe ekstrautstyr, helt tomt bagasjerom, ikke engang takluke) på vekta uten meg inni. Første og andregir går bort i spinning, og med utvekslingen jeg har i bakakselen må man opp i tredje for å nå 100. Prøvde så godt jeg kunne å spinne minst mulig i førstegir, men er kjipt å slure så mye clutch... "280hk" 200sx er ikke mye å skryte av, ikke de jeg har prøvd iallefall. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 8 sekunder på BMW 525 har jeg sett. Original. Og testet 740 tic også. 7,8. Og husk at du har turbo, har så uendelig mye å si! Lenke til kommentar
Tesso Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) sdf Endret 14. juli 2009 av Tesso Lenke til kommentar
LianLidude Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 525 24 bruker 9 sekunder? Haha, den sure volvoen min bruker ca 6,5. Og den har neppe mer enn 190-200hk på hjula. Og du prøver å bevise? Med 30-40hk mer og 350-400kg mindre og dra på så er det jo ikke så overbevisende resultat. Min 328 med 220hk og 100kg mer enn din greier det samme og det med sugemotor som burde være treigere med samme antall hk. Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Min 328 med 220hk og 100kg mer enn din greier det samme og det med sugemotor som burde være treigere med samme antall hk. Finnes mange fine lyskryss i Trondheim, og jeg er ikke redd for å stille meg i kollektivfeltet. Så det er bare å si ifra en dag du vil prøve å kjøre fra en sur gammel volvo med bayern din Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hva har dette med kjøp av bmw å gjøre? ALT for mye OT.. Bmw er fine biler, og ligger så sinnsykt mye bedre på veien en gamle sure volvoer OG sånne som deg eab trenger vi ikke på norske veier Lenke til kommentar
LianLidude Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Tja, men nå som vegvesent har fått seg slikt et pent leketøy burde jeg holde meg unna trondheim med mine 150hk i vognkortet Dog har jeg ingenting å tape in en slik duel. Har kjørt 240 med 740tic motor før, men er så lenge siden at jeg ikke kan trekke en sammenligning. Litt kniving i lyskryssa er uansett kos, uten at det skal gå på livet som innsats Lenke til kommentar
eab Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 OG sånne som deg eab trenger vi ikke på norske veier Dette er et ganske vanlig utsagn fra folk som aldri har prøvd noe annet enn å kjøre til&fra jobb med bilen sin... For de som aldri har prøvd det selv ser det sikkert kjempeskummelt ut når en bil spinner på begge bakhjul ut fra et lyskryss. Spesielt når bakenden sklir ut mot sida og røkyen kommer veltende ut fra hjulbuene. For lite snakk om bmw kjøp sier du? Jeg kjørte 5-serie med m50b20 (m/vanos) motor i helga. Makan til kjip motor skal man lete lenge etter. Kanskje noe å tenke på for trådstarter som har våte drømmer om litt mer enn slik mopedeffekt. Diffbrems er også obligatorisk dersom man skal ha bakhjulstrekk (ser sladding er nevnt som en av grunnene til å bytte ut folkevogna). Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Eneste gangene vi har flatt nok underlag til å ikke ødelegge alt under bilen i Lofoten er om vinteren når plogen har høvla. Og nærmeste bane er 50 mil unna. Så blir mye slædding om vinteren, og da behøver man ikke diffbrems. Og man behøver ikke mer enn 100hk og RWD for å rive løs om vinteren uansett, så det får så være Hjelper ikke når feite tyskere kommer cruisende forbi deg i svære 4WDer om vinteren mens du står og spinner opp 300 flotte hk Og til sommeren blir det turbo, toppakning, stempel, stempelringer, råder og rådelager, samt tilhørende datasprut. Og det er garantert lett å få nok ut av BMWen til å ta den sure Volvoen Lenke til kommentar
LianLidude Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 2L motoren er en slapp bil i 5-serie spessielt med automat, den er OK i e36 men ikke noe å rope hurra for, dog får man nydelig lyd da. 525en bruker ikke noe spessielt mere bensin heller. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 OG sånne som deg eab trenger vi ikke på norske veier Dette er et ganske vanlig utsagn fra folk som aldri har prøvd noe annet enn å kjøre til&fra jobb med bilen sin... For de som aldri har prøvd det selv ser det sikkert kjempeskummelt ut når en bil spinner på begge bakhjul ut fra et lyskryss. Spesielt når bakenden sklir ut mot sida og røkyen kommer veltende ut fra hjulbuene. Jeg har ingenting imot å sladde, spinne og ha det morro med bilen, men når du begynner å prate om dragrace og at du ikke er redd for å kjøre fordi på kollektivfeltet osv så begynner jeg å lure litt på deg. Du høres ut som en av de som syntes det er kult å kjøre i 200 i 60 sonen. Hold dere til fartsgrensene, det er en grunn til at de er der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå