Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

...


Gjest Slettbrukerenmin

Anbefalte innlegg

Det beste er faktisk å trene opp de sosiale egenskapene dine. Bli med på ting hvor man må være sosial med nye mennesker og du vil gradevis bli trent opp. Det du kan starte med denne sommeren er å bli med på noen turer/arrangementer. Allikavel, snakk litt med de som har vært med på arrangementer, fordi det er noen miljøer som er ganske tøffe sosialt. Jeg kan f.eks. anbefale politiske leierer, eller turer med DNT. Base Camp på hvaler er et fint sted å starte. http://www.dntung.no/activity.php?ac_id=21771&fo_id=30

 

Etter sommeren blir du med på ting, og ikke bli med på et sportslag fordi der snakker man som oftest ikke sammen. F.eks. MUN (model UN), jobbe på Røde Kors, eller et eller annet sted hvor du vet at du kan være sosial. Jeg har ikke alt for mange forslag, men et eller annet finner du. På denne måten får du trent deg opp og etterhvert får du også venner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 14 nå. Har en del gode venner, og mange bekjente.

 

Selv om du kanskje føler det er 'for sent'. Må du huske at du har så utrolig mange år forran deg. VGS, studietida, finne den rett, stifte familie. Det er ALDRI for sent å begynne. Ikke gi opp!

Endret av Larshl
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Du bør trene deg på å bli litt mer sosial og utadendt, å like å ha mennesker i nærheten. Kan virke veldig kleint, men etterhvert vil det være helt normalt av deg.

Målet ditt skal jo bli å fungere bra sosialt.

 

Anbefaler deg at du leser en bok med navn The Game av Neil Strauss og Kroppsspråk av Allan og Barbara Pease. Vil gi deg noen sosiale pekepinner.

Jeg tror du har motivasjonen til å lese deg gjennom.

 

For å skaffe venner er det bare å være deg selv. Men ikke bli en tøffel, vær selvsikker og ha selvtillit. Ikke prøv for hardt å late som om du har selvtillit, for det blir veldig fort oppdaget. La det komme gradvis. Du vil bli kjempegod!

 

Nå kjenner ikke jeg deg, så jeg vet ikke om du er en sånn som synes at Pokémon el. lignende er überkult, for da skjønner jeg godt at det kan være vanskelig å finne venner.

 

 

Punkter som kan være veldig viktige for å hjelpe deg til å bli en sosial magnet

Kjøp deg noe fint: Kjøp deg noen pene klær, trenger ikke være dyrt - H&M fungerer helt greit. Ikke kjøp stygge DC gensere som koster 700-800 kr.

Du kan også kjøpe deg andre ting som kan være kult å ha, som f. eks. mobiltelefon (regner med at du sannsynligvis har det). Sier ikke at dette er nødvendig, men det har seg slik at på din/vår alder er det veldig mange som er opptatte av det materialistiske. Dvs. at du kan risikere og miste all den sosiale statusen din om du bruker en 4 år gammel Sony Ericsson.

 

Om du ikke allerede gjør det, så er det lurt å dusje hver dag, eller minst annenhver. Undertøy bør skiftes hver gang du dusjer.

Når du finner ut hvor deilig det er å dusje og bli kvitt kroppsolje eller fett hår, så vil du automatisk dusje hver dag ;)

 

Begynn å se på TV serier som er gode. Selv ser jeg på en haug med amerikanske. Sier ikke at jeg gjør det, men vet om andre som gjør det; og det er å hente ut sitater og ord fra de TV seriene som de liker.

Dette er også en fin måte å studere kroppsspråk, eller å studere hvordan de snakker. Du kommer sikkert til å lære litt forskjellig fra det også, f. eks. slang ord, kan være rimelig teit å si at du ikke skjønner noen ting når de f. eks. skriver "lol" til deg på MSN.

 

 

Lykke til!

Husk alltid: Du er superfet. Alle vil ha deg.

Det skal alltid være en baktanke hos deg. For om du tenker slik, da oppleves det slik for de andre. Tror du at de vil ha deg og at du er superfet om du tror du er det stikk motsatte?

Endret av AsbjørnH
Lenke til kommentar
Anbefaler deg at du leser en bok med navn The Game av Neil Strauss og Kroppsspråk av Allan og Barbara Pease. Vil gi deg noen sosiale pekepinner.

Jeg tror du har motivasjonen til å lese deg gjennom.

 

Du må heller ikke glemme å lese How to win friends and influence people av Dale Carnegie. Det er en veldig fin bok med grunnleggende kunnskap over hvordan du skal få folk til å interessere seg for deg(og bli venner). Finnes i lydbok.

Lenke til kommentar

Orker ikke å lese igjennom alt her, men det som er det første steget er å ta initiativ ;) som de fleste andre allerede har sagt og utdypet mye bedre enn det jeg gjør nå.

 

Om du sitter alene i matfri, så ta med stolen og sett deg ved noen! Bare start med å si " Hei! :)", "driver du med?" også er du i gang. Det viktigste er å tørre.. Selv om det kan virke som det værste steget du noengang gjør. Jeg sliter selv med å tørre. Men, No pain, no gain, huh?

Lenke til kommentar
Er det ikke et nederlag å måtte lese en bok om kunnskap andre tilegner seg automatisk?

 

Det er forresten slitsomt at absolutt alle skal anbefale bøker for å ordne sosiale problemer.

Sånt er det med alt annet også. Er du ikke født med det, må du slite deg til det :)

Endret av AsbjørnH
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Er det ikke et nederlag å måtte lese en bok om kunnskap andre tilegner seg automatisk?

 

Det er forresten slitsomt at absolutt alle skal anbefale bøker for å ordne sosiale problemer.

Sånt er det med alt annet også. Er du ikke født med det, må du slite deg til det :)

 

Sant...... Er selv født lat så det er vanskelig for meg å få gode karakterer, men jeg fpr det til etterhvert;)

Lenke til kommentar

Mitt tips; smil og vær glad :)

 

Min beste venninne døde av kreft når vi gikk i 6 klasse. Jeg ble helt knust og gikk inn i en sånn periode der jeg ikke ville ha noen andre venner - og gikk for meg selv. Så endte det med at jeg kom i en vond sirkel, det var vanskelig å komme ut av. Jeg var mye for meg selv og brukte mye tid på og lese..

 

Når jeg skulle starte på ungdomsskolen fant jeg ut at jeg måtte forandre dette. Var litt nervøs for å bare gå bort til folk etter å ha ignorert dem i noen år.. Så gikk litt tid, men så funket det til slutt. Fant ut at det smarteste var å smile og være glad - siden dette smitter. Folk liker generelt å være rundt folk som er glade :)

 

At du ikke er stygg har ingenting med vennskap å gjøre.. Og han fyren lurte deg i et spill for noen år tilbake, det hadde jeg prøvd å legge bak meg. Synes det er dårlig av deg å trekke frem armene hans! Skjerpings.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_cissaman_*
Du bør trene deg på å bli litt mer sosial og utadendt, å like å ha mennesker i nærheten. Kan virke veldig kleint, men etterhvert vil det være helt normalt av deg.

Målet ditt skal jo bli å fungere bra sosialt.

 

Anbefaler deg at du leser en bok med navn The Game av Neil Strauss og Kroppsspråk av Allan og Barbara Pease. Vil gi deg noen sosiale pekepinner.

Jeg tror du har motivasjonen til å lese deg gjennom.

 

For å skaffe venner er det bare å være deg selv. Men ikke bli en tøffel, vær selvsikker og ha selvtillit. Ikke prøv for hardt å late som om du har selvtillit, for det blir veldig fort oppdaget. La det komme gradvis. Du vil bli kjempegod!

 

Nå kjenner ikke jeg deg, så jeg vet ikke om du er en sånn som synes at Pokémon el. lignende er überkult, for da skjønner jeg godt at det kan være vanskelig å finne venner.

 

 

Punkter som kan være veldig viktige for å hjelpe deg til å bli en sosial magnet

Kjøp deg noe fint: Kjøp deg noen pene klær, trenger ikke være dyrt - H&M fungerer helt greit. Ikke kjøp stygge DC gensere som koster 700-800 kr.

Du kan også kjøpe deg andre ting som kan være kult å ha, som f. eks. mobiltelefon (regner med at du sannsynligvis har det). Sier ikke at dette er nødvendig, men det har seg slik at på din/vår alder er det veldig mange som er opptatte av det materialistiske. Dvs. at du kan risikere og miste all den sosiale statusen din om du bruker en 4 år gammel Sony Ericsson.

 

Om du ikke allerede gjør det, så er det lurt å dusje hver dag, eller minst annenhver. Undertøy bør skiftes hver gang du dusjer.

Når du finner ut hvor deilig det er å dusje og bli kvitt kroppsolje eller fett hår, så vil du automatisk dusje hver dag ;)

 

Begynn å se på TV serier som er gode. Selv ser jeg på en haug med amerikanske. Sier ikke at jeg gjør det, men vet om andre som gjør det; og det er å hente ut sitater og ord fra de TV seriene som de liker.

Dette er også en fin måte å studere kroppsspråk, eller å studere hvordan de snakker. Du kommer sikkert til å lære litt forskjellig fra det også, f. eks. slang ord, kan være rimelig teit å si at du ikke skjønner noen ting når de f. eks. skriver "lol" til deg på MSN.

 

 

Lykke til!

Husk alltid: Du er superfet. Alle vil ha deg.

Det skal alltid være en baktanke hos deg. For om du tenker slik, da oppleves det slik for de andre. Tror du at de vil ha deg og at du er superfet om du tror du er det stikk motsatte?

 

 

Jeg er enig i det meste du sier angående det å se respektabel ut og ta skikkelig vare på deg selv, men jeg er sterkt uengig i at du anbefaler å lese "The Game". Grunnen til at jeg sier meg uenig er det at boka oppfordrer deg til å bli noen som du ikke er. Den oppfordrer deg til å bruke "strategier" for å få deg damer, venner osv. Du vil ikke bli lykkeligere av å bruke "strategier" på damer og venner, fordi at uannsett hva Pick-up miljøet sier så er ikke vennskap og kjærlighet et spill. Det er EKTE folk med EKTE følelser. I tillegg er det ekstremt mange som liker å se vekk i fra det siste i boka hans der han nesten taper drømmedama si på grunn av spillene han holder på med.

 

Det jeg ville gjort hvis jeg var deg var rett og slett å jobbe med deg selv. Du er verdt akkurat like mye som alle andre og hvis du bare tar det første steget med å prøve snakke med noen, så er du allerede godt på vei. Husk det at å forrandre seg kan være vanskelig og føles galt, men det er da det er aller VIKTIGST å fortsette og ikke gi opp. Sammenlignet med all den smerten i verden så er den "smerten" du opplever ved å prøve å bli mer sosial en vits. Det å forrandre seg på den måten er kanskje vondt i starten, men ikke så vondt som det vil være å ikke forrandre seg. Det vil gjøre enda vondere og over en mye lengre tidsforløp.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...