Gå til innhold

Høgskolen i Gjøvik - Samletråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Da har jeg signert kontrakt med sopp for hybel på nordbyen. Har søkt drift på HiG til nesten år. Så da satser vi bare på at jeg står i R1. Har hørt rykter om mye politibesøk på disse studenthjemmene til sopp. Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dere som har tatt førsteåret på drift; hvordan er arbeidsmengden? Har man tid til en deltidsjobb i tilegg dersom man satser på å få OK karakterer?

Ser forøvrig ikke veldig fram til å flytte fra en 70kvm leilighet og inn på et 16kvm rom, men det går vel det og :)

Lenke til kommentar

Strykprosenten er størst i matematikk for informatikk. :D

Jeg har IKKE jobbet meg ihjel hverken i første eller andre semester for å si det slik (og har ikke strøket i noe til nå). Jeg har ikke hatt noen deltidsjobb likevel, gidder ikke når jeg har litt penger på bok fra før. Greit med erfaring, men.. meh? :D

Går du andreåret eller, DJ?

Hvordan er fildelingsmentaliteten på Nordbyen forresten?

Endret av Raudridder
Lenke til kommentar

Foreleser i matematikk er JÆVLIG kjedelig (men det er grenser for hvor interessant matematikkundervisning får blitt). Strykprosenten lå på ~50% i fjor.

Foreleser i de tre programmeringsemnene det første halvannet året er den desidert kuleste mannen man møter på IMT ved HiG, men likevel faller jævlig mange fra eller stryker (dog var strykprosenten svært lav i fjor @ grprog).

Innføring i Informasjonssikkerhet var helt greit - litt kjedelig og tørt, det samme med IMT2431 (Datacommunication and netsec), men dette har med at foreleserne ikke er norske og har litt varierende engelsk dyktighet.

I IMT1271 (IT SERVICE MANAGEMENT) må du skrive en prosjektrapport ut fra møte med en IT-bedrift. Helt greit fag, veldig ålreit foreleser (også IT-sjef ved HiG) og masse digresjoner i løpet av forelesningene.

Mine inntrykk av ett år ved HiG.

Lenke til kommentar

Det nytter ikke å duppe av i et lite øyeblikk i matte15/20 forelesninger. Da er løpet kjørt.

Lærern skribler tavla full på et blunk.

Statistikkforelesninger er forøvrig artig da. Hornæsen er en artig kar  :D

Lenke til kommentar

Fått plass på Kallerud studenthjem nå, og satser på å starte på skolen til høsten, om ikke det er voldsomt mange søkere og jeg ikke kommer inn. Linja er økonomi og ledelse. Noen som har gått det eller har gått, som kan si noe om hvordan det er?

Lenke til kommentar

Om noen nye studenter på infosec, drift eller programvareutvikling har lyst på pensumbøkene for førsteåret (i matte, programmering og innføring til informasjonssikkerhet) - i alle fall de som ble brukt i fjor - selger jeg de samlet for 500.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...