Løve Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Ja, mattematikkeksamen var veldig grei. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Da har jeg signert kontrakt med sopp for hybel på nordbyen. Har søkt drift på HiG til nesten år. Så da satser vi bare på at jeg står i R1. Har hørt rykter om mye politibesøk på disse studenthjemmene til sopp. Noen som har erfaring med det? Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg har også nordbyenkontrakt fra neste semester. Drift : D Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Jeg skal også ta turen til drift Men jeg mangler foreløpig bolig. Noen tips? Lenke til kommentar
DJCrapBag Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Jeg har også nordbyenkontrakt fra neste semester. Drift : D Nicenice. Da blir vi kanskje naboer Har bodd på Nordbyen i snart 2 år nå jeg da. Går Drift jeg og. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Dere som har tatt førsteåret på drift; hvordan er arbeidsmengden? Har man tid til en deltidsjobb i tilegg dersom man satser på å få OK karakterer? Ser forøvrig ikke veldig fram til å flytte fra en 70kvm leilighet og inn på et 16kvm rom, men det går vel det og Lenke til kommentar
DJCrapBag Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Går greit å ha en deltidsjobb ved siden av første året. Faget "Grunnleggende Programmering" er antakeligvis det faget som krever størst arbeidsinnsats første semester. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Strykprosenten er størst i matematikk for informatikk. Jeg har IKKE jobbet meg ihjel hverken i første eller andre semester for å si det slik (og har ikke strøket i noe til nå). Jeg har ikke hatt noen deltidsjobb likevel, gidder ikke når jeg har litt penger på bok fra før. Greit med erfaring, men.. meh? Går du andreåret eller, DJ? Hvordan er fildelingsmentaliteten på Nordbyen forresten? Endret 31. mai 2010 av Raudridder Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Noen som kan fortelle litt mer om Drift. GÅr i lære som IKT lærling, og har planer om å ta ett år påbygg. Sommerkurs for r1 ved HIG og deretter Drift.. Er det så BRA som det fremmstår på sidene, og er lærerne engasjerte og stiller opp ? Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Foreleser i matematikk er JÆVLIG kjedelig (men det er grenser for hvor interessant matematikkundervisning får blitt). Strykprosenten lå på ~50% i fjor. Foreleser i de tre programmeringsemnene det første halvannet året er den desidert kuleste mannen man møter på IMT ved HiG, men likevel faller jævlig mange fra eller stryker (dog var strykprosenten svært lav i fjor @ grprog). Innføring i Informasjonssikkerhet var helt greit - litt kjedelig og tørt, det samme med IMT2431 (Datacommunication and netsec), men dette har med at foreleserne ikke er norske og har litt varierende engelsk dyktighet. I IMT1271 (IT SERVICE MANAGEMENT) må du skrive en prosjektrapport ut fra møte med en IT-bedrift. Helt greit fag, veldig ålreit foreleser (også IT-sjef ved HiG) og masse digresjoner i løpet av forelesningene. Mine inntrykk av ett år ved HiG. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det nytter ikke å duppe av i et lite øyeblikk i matte15/20 forelesninger. Da er løpet kjørt. Lærern skribler tavla full på et blunk. Statistikkforelesninger er forøvrig artig da. Hornæsen er en artig kar Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hmm snakket dere om Drift, eller informasjonssikerhet ? Får inntrykk av at dere snakket om informasjonssikkerhet.. Hvis en gjør en innsats i fagene, og vil noe. Er det slik at lærerne er åpne for å hjelpe deg ? Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Selvsagt. Faglærerne er det bare å dukke opp hos hvis du lurer på noe kurrikulært eller ekstrakurrikulært. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Fått plass på Kallerud studenthjem nå, og satser på å starte på skolen til høsten, om ikke det er voldsomt mange søkere og jeg ikke kommer inn. Linja er økonomi og ledelse. Noen som har gått det eller har gått, som kan si noe om hvordan det er? Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Kallerud studenthjem = barnehage deluxe. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 hvor er det best å bo (SOPP), med tanke på støy og styr etc? fikk plass i Sentrum. vil ha noe større enn det jeg fikk though... Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Kallerud studenthjem = barnehage deluxe. Utdyp? Hvorfor er det det? Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Om noen nye studenter på infosec, drift eller programvareutvikling har lyst på pensumbøkene for førsteåret (i matte, programmering og innføring til informasjonssikkerhet) - i alle fall de som ble brukt i fjor - selger jeg de samlet for 500. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Da er hybelkontrakt underskrevet, og jeg er klar for mattekurs i Sommer. Er det noen her som skal på mattekurs, og hva skal dere eventuelt gå videre? Endret 8. juni 2010 av ZeRKoX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå