Mr.Duklain Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Drift av nettverk og datasystemer tenker meg å gå der etter endt læretid Endret 29. januar 2010 av nilzern Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hvordan er det å gå dataingeniør på HiG? Hva slags fag har man egentlig? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Dataing. på HiG er vel egentlig som alle andre dataingeniørutdanninger rundt om i landet. Her er fagene man har. Det er mange av de samme faga som resten av informatikkstudiene, men du har ikke de nettverksrelaterte fagene blandt annet. I stedet så har du realfag. Lenke til kommentar
LotteN Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Drift av nettverk og datasystemer tenker meg å gå der etter endt læretid Har du Generell studiekompetanse + R1/S2 (2MX) eller realkompentanse? Eller går også denne linjen på Y-Vegen? edit: fiksa bugs Endret 22. februar 2010 av LotteN Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Drift av nettverk og datasystemer tenker meg å gå der etter endt læretid Har du Generell studiekompetanse + R1/S2 (2MX) eller realkompentanse? Eller går også denne linjen på Y-Vegen? edit: fiksa bugs Tenkte å ta noen fag i læretiden vanligvis må man ha generell studie kompetanse værttfalll i gjøvik Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Noe som har bodd på de forsjellige studenthjemmene i Gjøvik, og kan komme med noen pluss og minus? Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 sopp sine lister på boligtorget for leiligheter er totalt feile. er bare svada hele organisasjonen. de to leilighetene jeg og dama ville ha var LULZ. den ene skulle være 53m², men den var visst bare 45² - og strøm var visst ikke inkludert i prisen alikevel. den andre var ikke for par plutselig, bare for folk med barn - selv om den er listet for par og ikke for familie. WTF. så dersom jeg og dama hadde søkt uten å sende en mail til sopp først, så hadde vi fått den der leiligheta som var 8m² mindre enn den skulle være, pluss dyrere. jippi. stoler ikke på sopp lengre. de svarer ikke på mail fra meg heller nå. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hei hig- folk, Jeg vurderer å gå drift av nettverk og datasystemer, men mangler R1. Dermed vurderer jeg å melde meg på forkurset. Noen som har noen erfaring med det? Er det veldig vanskelig? Jeg har nå jobbet 2 år etter VGS, og hadde kun matte første året der.. Med andre ord er det noe sånt som 4 år siden jeg løste en matte- oppgave sist.. Matte har heller aldri vært min sterke side, men jeg bruker å nå de målene jeg setter meg.. Høres dette håpløst ut, eller finnes det faktisk håp om jeg er villig til å bruke masse tid de 4 ukene? Jeg er veldig motivert på å komme inn på studiet, bare så det er sagt. Vanskelig spørsmål, men tenkte jeg kunne spørre.. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Sommerkurset gikk greit hvis du er noenlunde motivert. Tror ikke mange strøk. Det er langt lettere enn R1, mange "corners er cut" om du skjønner. Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Noen som vet hva slags dato R1 Kurset starter og slutter iår? Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 I fjor startet det i 6 juli og sluttet tidlig i august. Omtrent. Det går over 4 uker, fem hvis du også vil ha fysikk for å bli ingeniør. Lenke til kommentar
plukkfisk Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 er det noen som har studert/studerer medieteknologi og kan fortelle litt om det (utover det som allerede står på HiGs hjemmesider og i denne tråden)? spesielt er jeg interessert i hvilke yrker dere tenker at dere kommer til å gå inn i etter endt utdanning. og til folk som bor i Gjøvik: hvordan er avstandene der? og bussrutene? jeg har ikke bil og aner ikke hvor jeg blir boende. ligger høgskolen sentralt? hvor langt er det fra sentrum og til høgskolen (hvor langt å gå, altså)? på forhånd tusen takk for svar. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Tar et kvarter fra sentrum til Kallerud. Lenke til kommentar
Seisi Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Noen som har lyst til å greie ut om Informasjonssikkerhet? hadde hjulpet stort i valget mitt.. Informasjonssikkerhet er en av linjene jeg har lyst til å gå, samt datateknikk/informatikk på ntnu, er det mange forskjeller? på forhånd takk! Informasjon om informasjonssikkerhet er det som er viktigst, hva man lærer generelt ved å ta en bachelor grad/master grad. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Du lærer vanlige informatikkfag som nettverk og programmering på informasjonssikkerhet, men også ting som risikostyring og slikt som er spesifikt for informasjonssikkerhet. Du blir en god informatiker som kan informasjonssikkerhet, kort og godt. Forkjellen fra fagene på NTNU er, stort sett, at du har andre fag enn de som dreier seg om informasjonssikkerhet, og at du lærer C++ istedet for Java. Ellers så er det et ganske typisk informatikkstudium, men som har fokus på informasjonssikkerhet i tillegg, og det er mange forskjellige fag du kan ta som dreier seg og om forskjellige aspekter av informasjonssikkerhet. Jeg studerer informasjonssikkerhet på HiG, så bare å sende en PM hvis du lurer på noe, så skal jeg gledelig svare. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Forkurset til r1 som Gjøvik tilbyr på sommertid..Er det vanskelig å bestå , eller klarer de fleste det med litt lesing ? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Har inntrykk av at de fleste som tok det klarte det veldig greit. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Ok... Da må jeg som går i lære ha 1 år påbygg , forkurs r1.. Drift av nettverk og datasystemer, eller informasjonssikkerhet. Ganske usikker på ke jeg skal velge av disse.. Er vel lettere å få jobb med drift ?? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Tror ikke du skal bekymre deg for jobbmarkedet uanset hvilken retning du velger. Det er dessuten lett å bytte mellom begge linjene det første halvåret siden de har de samme fagene. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Det skal godt gjøres å stryke på den endelige matematikkprøva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå