Raudridder Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Mattekurs <3 Noen som vet hva slags utstyr man finner på treningsrommet i A-bygget? Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Kallerud studenthjem = barnehage deluxe. Utdyp? Hvorfor er det det? Litt treigt svar. Her på Kallerud bor det en del barn. Men det er ikke noe hinder for å ha fester her, og det er veldig greit å bo 5 minutter fra skolen. Min mening er at det er bedre å bo her enn på sørbyen eller nordbyen. Skal være sagt at nordbyen er nyoppusset og har oppvaskmaskin. Endret 17. juni 2010 av Cotul Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Selger bøkene som trengs til første semester ved Drift, Informasjonssikkerhet og Programvareutvikling (programmering, matte og innføring til informasjonssikkerhet) til 500. De er i god stand. PM. Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Noen som kan fortelle litt mer om Drift. GÅr i lære som IKT lærling, og har planer om å ta ett år påbygg. Sommerkurs for r1 ved HIG og deretter Drift.. Er det så BRA som det fremmstår på sidene, og er lærerne engasjerte og stiller opp ? Først: hvis du er skolelei, så passer ikke Høgskole eller Universitet for deg. Man MÅ jobbe for å få resultater. Trenger ikke å være så mye jobbing, men sett av MINST 2 (effektive) timer hver dag. Hvis du kun sitter å gamer eller drikker, går det i dass. Hvis du kun satser på "å bestå", kan jeg nesten garantere at det blir pinlig å vise frem karakterene på jobbintervju senere... Med det sagt, så har du masse tid utenom skolen når du først får inn rutinene, både til gaming og drikking (og unge og jobb) Jeg har akkurat fullført 3 år på Drift av Nettverk og Datasystemer på HiG. Jeg gamet og drakk litt for mye innimellom, også kom det ei lita datter til verden på toppen, så skal ta ett år ekstra for å ta opp ett fag og forbedre karakterer. Jeg hadde selv en toer i matte fra videregående (den enkleste på 1. året), pga. latskap. Derfor måtte jeg ta forkurs. For min del passet forkurset veldig bra. Matte 08-15 hver dag i 4 uker. Høres mye ut, men det går lekende lett! Drift høres VELDIG praktisk ut slik som Høgskolen selv legger det frem, men min oppfatning er at det først er siste året du får praktiske oppgaver. Første året er det mye teori. Veldig mye av hva du lærer her, bruker du i de andre fagene som kommer. Programmering er viktig i nesten alle fag, så det lønner seg å følge med på hva Frode har å si. Datakommunikasjon og nettverkssikkerhet har endel tung teori, men er veldig vesentlig for å forstå de andre fagene som kommer (både 2. og 3. året). Andre året er det mest hektiske. Alle fagene er viktige, og flere må det jobbes litt ekstra med. Sett av mye tid på hele andre året! (Hvis noe skal nedprioriteres, velg Systemutvikling - det er ikke SÅ relevant i forhold til drift) Tredje året er plankekjøring hvis du har klart deg gjennom de to første Systemadministrasjon og Nettverksadmin er så drift som du får det. Valgfag finner du selv ut av. Og vips så er Bacheloroppgaven ferdig, så er du ferdig. Går farlig fort. I midten av andre året starta jeg på Telenor. Har fungert bra for meg, men var flere som startet samtidig som meg som sluttet pga. dårlig tid. Det handler om prioriteringer. Er du av typen som ikke driver med noe utenom skole, så er det ikke noe problem å jobbe ved siden av. Kan vel også nevne at det er mye linux og programmering (jeg hadde ikke erfaring fra noe av dette når jeg startet), så hvis du skal starte på drift og ikke kan dette fra før, blir det enklere hvis du starter å leke deg litt med disse temaene allerede nå Hvis du spør undervegs vil alle foreleserne (lærerne) forklare så godt de kan der og da. Hvis ikke er det bare å gå til de på kontoret hvis du lurer på noe mer. Eller ringe. De aller fleste er veldig oppegående og smarte, så er som regel ikke noe problem. Bare sørg for at du har lest hjemmeleksa før du spør. Det er lite populært å spørre om det som nettopp er gått igjennom, eller som du skulle ha lest i forkant av forelesningen. Jeg har selv vært fagassistent, så jeg vet hvor enkelt det er for foreleser å gjennomskue de som ikke har lest leksa si Hvis du generelt er interessert i data og ikke er skolelei har jeg ikke noe problem å anbefale dette studiet til deg. Jeg blir på Gjøvik lengre, og tenker meg en master på HiG etterhvert, ettersom jeg stortrives her. Endret 30. juni 2010 av sp0 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Jeg hadde selv en toer i matte fra videregående (den enkleste på 1. året), pga. latskap. Derfor måtte jeg ta forkurs. For min del passet forkurset veldig bra. Matte 08-15 hver dag i 4 uker. Høres mye ut, men det går lekende lett! I år er kurset på fem uker. Jeg fryktet det var 08-15 hver dag, men tenkte at det kan ikke være så mye vi skal lære at det er nødvendig med 175 timer teori. Nå som jeg ser jeg tok feil, er jeg usikker på om jeg kommer til å overleve. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Dersom det er likt som i fjor, så er det 4 uker matte og så 1 uke fysikk. Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hva slags bok er det vi skal bruke på r1-kurset? På arket jeg har fått, så står det: Oldervoll, Orskaug, Vaaje: SINUS Matematikk (Cappelen/Damm). Er det Sinus Matematikk R1 eller er det den Sinus for ettårig forkurs? Skal gå drift. Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hva slags bok er det vi skal bruke på r1-kurset? På arket jeg har fått, så står det: Oldervoll, Orskaug, Vaaje: SINUS Matematikk (Cappelen/Damm). Er det Sinus Matematikk R1 eller er det den Sinus for ettårig forkurs? Skal gå drift. Mener å huske det er sinus mattematikk r1 vi brukte. Men det kan jo ha forandret seg... Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Da var inntaket kjørt, og det blir definitivt HiG til høsten. Gleder meg. Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg blir til høsten førstegangsstudent på HiG, men jeg har enda ikke funnet hybel. Jeg har søkt og søkt, men alle utleierne foretrekker de som kan komme på visning. For meg som bor i Trøndelag, så har jeg ikke anledning til det. I hvert fall ikke mtp at jeg jobber seks dager i uken. Noen som vet om en ledig hybel? Jeg setter virkelig pris på svar. Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg blir til høsten førstegangsstudent på HiG, men jeg har enda ikke funnet hybel. Jeg har søkt og søkt, men alle utleierne foretrekker de som kan komme på visning. For meg som bor i Trøndelag, så har jeg ikke anledning til det. I hvert fall ikke mtp at jeg jobber seks dager i uken. Noen som vet om en ledig hybel? Jeg setter virkelig pris på svar. Se etter annonser på zett.no. Blir det krise, ta kontakt med SOPP, de burde hjelpe til I en slik sak Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg blir til høsten førstegangsstudent på HiG, men jeg har enda ikke funnet hybel. Jeg har søkt og søkt, men alle utleierne foretrekker de som kan komme på visning. For meg som bor i Trøndelag, så har jeg ikke anledning til det. I hvert fall ikke mtp at jeg jobber seks dager i uken. Noen som vet om en ledig hybel? Jeg setter virkelig pris på svar. Se etter annonser på zett.no. Blir det krise, ta kontakt med SOPP, de burde hjelpe til I en slik sak Har tatt kontakt med SOPP, men de ga bare et kort og tørt svar: "Legg inn boligannonse." Virket ikke som om de brydde seg i det hele tatt. Trodde egentlig SOPP prioriterte førstegangssøkere og avstandsboere, men der tok jeg grundig feil. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 sopp er et helvete. amatørmessig som faen. Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 sopp er et helvete. amatørmessig som faen. Da gjør du som du må med det meste som får midler fra staten, du krever å få løst problemet ditt. Det er jo tross alt du som betaler lønna deres... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 sopp er et helvete. amatørmessig som faen. Da gjør du som du må med det meste som får midler fra staten, du krever å få løst problemet ditt. Det er jo tross alt du som betaler lønna deres... De har jo ikke noe plikt til å løse akkurat hans problem. Det er mange som sliter, og kapasiteten er bare så stor. Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Hva er lurt mtp hybel og hvor tidlig man bør flytte inn? Jeg satser på å komme inn i Gjøvik i år, men det er jo vanskelig å si helt sikkert, så jeg vil helst betale for så få måneder i forveien som mulig. Hva gjorde dere som har gjort dette tidligere? Endte dere opp med å betale for hele sommerferien for å sikre dere en hybel? Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) For min del tok jeg sommerkurs i matte 2010, så jeg leigde hybel fom. Juli. Boligmarkedet er trangt, så hva som er lurt er jeg heller usikker på. Søk hos sopp, og ring boligeiere som ha ledige boliger, og snakk med dem. Med litt flaks finner du en bolig som er ledig fom. August. Hva ser du for deg av type bolig? Liten ettroms for deg selv, eller kollektiv? Pris? Vil og nevne at hig i år legger opp til at du kan spørre eksisterende studenter på facebook. Sjekk her: http://www.facebook.com/higjovik?sk=app_260027150763093 Endret 30. mai 2012 av ZeRKoX Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 I SOPP-boliger begynner leieavtalen fra august av, men jeg er redd du er litt sent ute med søknaden om du ikke har søkt enda. Jeg søkte i hvert fall mars-april-mai før jeg kom inn. Listene tømmes i slutten av hver måned, så søk fredag 1. juni, så kan du ha sjans, alltids folk som må si ifra seg plassen fordi de kom inn et annet sted evt. ikke kom inn. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) Ser det er mange som skal på mattekurs i sommer det skal kansje jeg også... Men er ikke sikker på om jeg skal enda, men har komt inn. Endret 30. mai 2012 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
stifa Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=949789 Tråden i linken er nok mer aktuell mtp. at bortsett fra de 3-4 siste postene har ikke denne tråden vært brukt på nesten to år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå