Tobias. Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Noen på dette forumet som starter/har studert/studerer på Ingeniør - Data på Høgskolen i gjøvik? Starter selv der til høsten. Kan bruke denne tråden til å dele erfaringer, hjelp til obliger og andre praktiske ting om Høgskolen og byen generellt Noen linker: Studentsamskipsnaden i Oppland Høgskolen i Gjøvik Søk studenthybel i Gjøvik Endret 19. juni 2009 av Tobias. Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Har du allerede kommet inn? Lenke til kommentar
Tobias. Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Har du allerede kommet inn? Ja, skal ta sommerkurs. 3-terminsordningen med matte og fysikk, fordi jeg kun har allmenn påbygg Har du søkt deg til Gjøvik ? Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Nei! Jeg slutta, gikk dog på HiO. Jeg syntes java programmering og HTML-koding var sinnsykt kjedelig. Jeg elsker å sitte foran PC‘en, men programmering fant jeg håpløst. Vil sterkt anbefale deg å begynne å lese java så tidlig som mulig, ikke så dumt å ta fatt i boka allerede nå. Java, eller programmering, er ganske vanskelig. Synes jeg hvertfall. Vi hadde boka JAVA HOW TO PROGRAM, Deitel Deitel, Seventh Edition. Den er på om lag 1500 sider, høres gøy ut? Hvis du i tillegg skal ta 3.termins ordning tror jeg du skal slite, mann! Spesielt hvis du ikke kan så mye matte. Lenke til kommentar
Tobias. Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Har allerede drevet med java i ca 1 1/2 år, dog av og på, grunnet skole. Men synes matte er et spennende fag, elsker å løse problemer Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det virker som at du har valgt riktig studium, du får ha lykke til. Lenke til kommentar
Tobias. Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Takk for det Er faktisk litt spent på selv hvordan matten går, da jeg kun har P1 matte med meg fra VGS. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Fikk du god karakter? Lenke til kommentar
Tobias. Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Det varierte alt fra 3+ til 5+. For å si det slik så brydde jeg meg ikke så mye om matten, men i standpunkt har jeg 4 Lenke til kommentar
supernoob Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Har selv søkt på ing.data hos Gjøvik men uten "sommerkurset" , så jeg vet ikke om jeg har kommet inn eller ikke, men regner med det. Venter derimot på bolig via sopp.... søkt i 4 månde no uten å ha fått 1.2 eller 3. valget på hybel. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Da er nok ikke sjansene store. Søkte du lenge etter 1 mars>? Lenke til kommentar
supernoob Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Bolig eller skole? Svaret angående skole får jeg ikke vite før om en stundt. Har ikke ettersendt vitnemål fra i år pga vi ikke har fått dem enda. Angående bolig sende jeg søknaden i april. edit~ var vist 14.03.2009 den første gangen jeg søkte Endret 11. juni 2009 av supernoob Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Bolig ja. Det er boligmangel pga. renovering av Nordbyen, og når SOPP kun har boliger til rundt 20% av alle studentene som går på HiG og HiL, må man være tidlig ute. Lenke til kommentar
supernoob Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Bolig ja. Det er boligmangel pga. renovering av Nordbyen, og når SOPP kun har boliger til rundt 20% av alle studentene som går på HiG og HiL, må man være tidlig ute. Sukk, dama på HIG sin bod i utdanningsmessa i lillestrøm skrøt så meget over boliggarantien. Hvordan er det med jobb i gjøvik? på det meste har jeg sett 11 ledige stillinger i hele oppland, og de fleste av dem passet ikke til studenter. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Det er ofte boligannonser i OA, da. Men SOPP dekker ikke mer enn rundt 20%, tror det sto i avisen for en tid tilbake. Lenke til kommentar
Tobias. Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Du kjenner vel ingen som skal studere der da? Selv har jeg og 2 andre kompiser fått en 70 kvm leilighet midt i sentrum til en grei penge. Det finnes annonser på finn.no hvor privatpersoner leier ut kjellere, sokkelleiligheter og rom til en litt dyrere pris enn det SOPP kan tilby. Håper det ordner seg med bolig for deg også Lenke til kommentar
supernoob Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Du kjenner vel ingen som skal studere der da? Selv har jeg og 2 andre kompiser fått en 70 kvm leilighet midt i sentrum til en grei penge. Det finnes annonser på finn.no hvor privatpersoner leier ut kjellere, sokkelleiligheter og rom til en litt dyrere pris enn det SOPP kan tilby. Håper det ordner seg med bolig for deg også Tja, kjenner vel 1 eller 2 som skal kanskje studere der men som har allerede fått tildelt kontrakt på kallerud. Om jeg må leie privat så blir det veldig trangt med penger om jeg ikke får jobb. Får vudere et friår eller annen skole om alt går til helvete. Forhåpentlig ordner ting seg så blir det ikke like tomt på data ingenør linjen som vanlig. Lenke til kommentar
Dueland Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg satser på å komme inn på HiG sitt informasjonssikkerhet studiet til høsten Har ikke noen kunnskaper om programmering, annet enn interesse for hvordan ting fungerer, linux og mattekunnskaper. Det bør vel holde hvis du er en flittig arbeider, og liker å lære? Jeg har heller ikke skaffet meg en plass å bo, men satser på at jeg finner noe privat Lenke til kommentar
supernoob Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Har dere noen planer om penger? Eller skal dere prøve og leve på stipend og lån? Lenke til kommentar
almond Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jobb hadde vært digg, men er langt fra nok til alle så satser på stipend og lån. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå