Gå til innhold

[Løst]kritikk av siden min

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei nok den, men du bør bytte ut en del fonter, eller gjøre noe.

Jeg har problemer med å lese hva som står i banneret på grunn av fonten, dette er ikke bra.

Hva er meningen med "IT-prosjekt" på siden? Den minner meg om en flashannonse.

Grei nok bruk av farger, men du bør prøve å gjøre siden litt mer attraktiv, kanskje noen stilige rammer, og et gjennomført design, så man kjenner igjen at siden er din?

Menyknappene dine fungerer fint nok, men igjen ville jeg byttet font. Eventuelt kan du lage noen knapper i photoshop (eller et lignende program), og ha bilder som knapper? Det er ofte veldig stilig, og er det mest vanlige (se f.eks t_qr.gif).

Men jeg går ut i fra at dette er din første side, så alt for ille er den ikke, men det er en god del som kan gjøres på det visuelle området.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

1: Favicon (Hmm, rart, trykker jeg på banneret ditt så kommer det opp etter at hovedsiden er refreshet)

2: Beskrive informativ title

3: Masse unødvendig tom plass nedover

4: Endre typografien

5: Jeg fikk et glimt av den første gang jeg åpnet den, før jeg hoppet til en annen tab jeg leste; "Iiiih! Fargen!"

6: Skrivefeil

7: PDF-knapp med hvite kanter. Bruk PNG.

8: Lenker skal se ut som lenker

9: tre-på-rad-spillet er ikke laget i Flash, men står under.. flash..

10: Dobbel skroll er utrolig lite nødvendig (gjestebok)

11: Blanding av flere språk

Lenke til kommentar

Ville kansje ha sentert siden, i og med at den ser ut som en side som skal være sentrert, ellers er det mye bra bortsett fra det som er nevnt over.

Ser forresten at alle sidene er i forskjellige script, det er forsåvidt ikke noe feil med det, men bruker du et slaks templatesystem, eller må du endre koden i alle scriptene for å få samme layout på alle sidene?

Lenke til kommentar
Ser forresten at alle sidene er i forskjellige script, det er forsåvidt ikke noe feil med det, men bruker du et slaks templatesystem, eller må du endre koden i alle scriptene for å få samme layout på alle sidene?

Bruker CSS til å redigere layout

Lenke til kommentar

Joa, det gjør mange men se her, vist / tilsvarer web rota di på serveren:

/

index.php

gjesteboka.php

/templates

/main.tpl.

I main tpl kan du f. eks skrive noe sånt som:

<?php
echo '<html><head><title>Testside</title>';
//Link til evuetntuelle stilark
echo '</head>';
echo '<body>';
echo $innhold;
echo '</body>';
echo '</head>';
?>

I $innhold legger du alt innholdet som skal skrives ut på siden. Bruker du mye løkker og sånt kan du legge til ob_start() øverst i scriptet ditt og $innhold = ob_get_flush() nederst i scriptet før du inkluder /templates/main.tpl :)

Håper den ob_get_flush er riktig funksjon, er en stund siden jeg har bruk den, har gått over til andre teknikker nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...