merl1n Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 For en stund siden kjøpte jeg runde IDE kabler. Etter det har PCèn vært veldig treg i oppstart. Altså når bios skjekker disker osv. Jeg prøvde å bytte tilbake til de flate kablene i håp om at det var rund-kablene som gjorde oppstarten treg. Men det hjalp ikke no særlig. Men hva er sjansen for at IDE kabler tatt rett ut av esken skal gjøre oppstarten så treg? Er det noe annet som kan sinke oppstarten så veldig ? Lenke til kommentar
Smal Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Det er ingen grunn til at kablene skal ha noe med farten å gjøre.... det må være ett eller annet du har lagt inn eller liknende.... det ligger en masse i forumet om trege oppstarter..... se litt rundt... så finner du nok noen løsninger..... Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Men det er bios det gjelder. Når bios skjekker diskene i oppstarten. Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Sjekk om du har satt floppy kabelen rett vei. Hvis floppyen lyser hele tia er det som er problemet. Hvis du gjør denn feilen tar oppstarten god tid. Den har ikke noe hastverk for og si det sånn. Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 ehm... ja det kan være sant... eller så er det bare defekt i kablene... men egentlig så vet jeg ikke Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Blir gal av å vente så lenge hver gang jeg skal slå på maskinen! :o Floppykabel problemet hadde jeg før, men det ordna seg. Ikke noe i bios eller no som kan være prob ? Det er snakk om 2 min når det booter. Det er kjipt å vente på. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 prøv forskjellige kombinasjoner, f.eks napp ut floppy kabelen og sett i den gamle. gjør du det så må du jo nesten finne problemet Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Hvis det gjelder XP, så er det et lite prog. som heter bootvis som optimaliserer oppstart, lastes ned fra microsoft.com Lenke til kommentar
RickyP Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 viss du bruker xp kan dette gjøre underverker!!! Trykk på Startrunmsconfigservices hak av background intelligent transfer service... Restart... Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Har dette noe å si når det gjelder BIOS da ? Den loader jo før WinXP kommer inn i bildet ? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hva med å reinstallere windows? (w2k) Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Har reinstallert windows opp til flere ganger.. W2k, WXP. Men som sagt, hva har Windows med BIOS å gjøre?! Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 gå å bios og sett opp diskene, altså dektekter dem og lagre. slik at du slipper å søke etter dem hver gang du booter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå