Gå til innhold

nvlddmkm.sys - Streker og prikker på skjerm!

Anbefalte innlegg

Hei, vet ikke hva som feiler min pc, men regner med at det er skjermkort relatert.

Specs:

club3d geforce 8800gtx

Gigabyte x38t-DQ6

Intel core 2 duo E6850.

1000W Thermaltake troughpower

2gb 1333mhz corsair minne.

Windows 7 RC.

Det har seg sånn at for 3 uker siden formaterte jeg min pc og la inn nye windows 7 RC1 utgave. Dette funket smertefritt og alt gikk som en lek.

Men her for 2 dager siden, begynte ting å svikte. Jeg satt på pc'n helt normalt og skulle kjøre opp wow(world of warcraft", da begynte skjermen og blinke og det var masse rare streker og bugs i spillet.

Fikk også da opp en feilmelding om at "nvlddmkm.sys" hadde krasjet og blitt rettet opp(husker ikke helt hvordan dette lød).

Fikk en bluescreen og pc'n dumpet minne og restartet på samme måte. Da jeg kom inn på pc'n igjen var den fin helt til jeg gikk inn på et spill igjen, da begynte den samme regla.

I går så ble ting enda værre, nå har jeg streker, prikker og annet rart på skjermen hele tiden, dette tilogmed i bios. Jeg prøvde formatere harddisken helt, uten hell.

Noen som har en idè til hva dette kan være?

"Bare spør om noe mangler, som sagt. får ikke vært på den pc'n i dette øyeblikk".

Mvh Philip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har artifacts, det vil si at skjermkortet ditt er enten kaputt eller det blir for varmt. Ettersom du har det i BIOS og under oppstart, er sannsynligheten stor for at du må begynne å lete etter et nytt skjermkort.

Før du gjør det, kan du åpne kabinettet ditt og sjekke om viften på kortet går og om du har mye støv på kortet. Går viften og er det ikke støv, da er nok kortet ditt kaputt, dessverre.

Lenke til kommentar

100 grader er varmt for en CPU ja, men de blir sjelden ødelagt selv om slikt skjer, men vi snakker om for en kort tid. Blir de for varme lenge blir de nok ødelagt også. Men dette burde ikke gi deg rare farger på skjermen etter som en CPU ikke har noe med grafikk å gjøre. Så jeg er nok 99% sikker på at det er skjermkortet ditt som er herpa.

Hadde selv samme forløpet da mitt kort gikk til en viss plass. Først rare farger i spill, senere var det prikker og streker i BIOS og under oppstart. Resultat: Nytt skjermkort.

Her finner du maks temperatur på en del CPUer.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...