Gå til innhold

Oppgradering: Kabinett/kjøleribbe/vifte anbefaling?

Anbefalte innlegg

Sitter nå med en P4 1.8 og Geforce4 Ti4400 og trenger litt mer juice.

Grafikk-kortet kan få leve litt til men hovedkort/cpu må ut. Ser på Toms hardware guide at de har rangert cpu'er etter score i 3d mark 2001se (komplett pris i parentes):

1. P4 3.06 (4.300)

2. XP 3000+ (3.000)

3. P4 2.8 (3.800)

4. XP 2800+ (2.200)

5. XP 2700+ (1.800)

6. P4 2.66 (2.500)

7. P4 2.53 (2.000)

Synes XP 2800+ er et prisgunstig alternativ og tenker da på og kjøpe meg hovedkortet: Asus A7N8X Deluxe. Har dere noen anbefaling på kjøleribbe/vifte som passer bra?

Trenger et kabinett med USB og FW utgang foran. Noen anbefalinger her?

Sledge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første heter det AMD, Termalright er bedre og den går til begge... Enig med viftevalget.. men kjøp den beste + en zalman fan mate så kan du stille ned hastigheten når du ikke trenger mer...

Lenke til kommentar

Takk for svar. Microplex har jo mange fine kabinetter. Jeg likte denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...TNR=ATPV1000AMG

Ønsker USB 2.0 og Firewire i front og det er ikke så mange som har dette. For å koble disse kontaktene til hovedkortet trenger jeg å skaffe ekstra kabler i tillegg eller følger det med ASUS hovedkortet?

Går for ribbe og og vifte som dere anbefalte. Hva med minne til dette hovedkortet? PC2700 eller PC3200? Bør jeg ta spesielle hensyn til at hovedkortet har 'Dual-channel' support?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...