Eriond Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg vurderer å kjøpe en A6 1.8T med multitronic girkasse. Bilen er fra 05.2003. Har hørt at det kan være litt problemer med multitronic girkassen, men at disse ble forandret på en gang. Bilen det er snakk om her er kjørt mellom 110-120000 km, og fremstår som veldig bra med god servicehistorikk. Forøvrig helt original, og skal forbli det Noen som peiling på når multitronic ble utbedret, og hvilke som er "risky". Regner med at en slik reperasjon vil bli dyr, og ønsker ikke å kjøpe meg problem. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Kan ikke hjelpe deg med denne girkassen spesielt, men om det er "noe" med mekanikken som er svakt, vil jeg på det sterkeste anbefale deg å behandle kassen med "QMI automatgirbehandling". Sikkert flere her som er skeptisk til denslags, men jeg vil anbefale deg å ringe importøren om et er noe du tviler på. Jeg vet om flere som har reddet motorer/gir med å behandle det med dette, og har selv flere gode erfaringer med slik behandling. Nei, jeg har ikke noe med QMI å gjøre, kun en fornøyd kunde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå