Gå til innhold

Forslag til endringer i forumet


Anbefalte innlegg

Legger frem ett forslag så kan folk diskutere seg frem til en konklusjon.

 

Sport og trening legges under fritid

Data deles opp i Hardware og Programvare.

Da kan butikker og verksteder(under data) legges under forbruker>butikkerfaring

Lyd og bilde kategorien kan også legges under hardware.

Tenker også på å splitte opp Samfunn i to deler slik at underkategoriene der anonyme poster er tillatt kan være en egen hovedkategori(samliv, seksualitet, helse, familie og barn), tenker da også at forbrukerrett kan slås sammen med jussforumet eller at det blir en egen underkategori under juss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardware og Programvare ble jo for ikke så alt for lenge siden slått sammen til Data, og jeg ser ingen gode grunner til hvorfor man skulle splitte dem igjen.

 

Lyd og Bilde under Hardware synes jeg også virker unaturlig. TVer, bakkenett, projektorer, DVD/BD-avspillere, osv., har jo ikke så veldig mye med datamaskiner å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Hardware og Programvare ble jo for ikke så alt for lenge siden slått sammen til Data, og jeg ser ingen gode grunner til hvorfor man skulle splitte dem igjen.

Er klar over det, men føler at den kategorien tar for seg for mye. Og bør dermed splittes.

 

 

Forbrukerrett er allerede en underkategori av juss, krysslinket til forbrukerforumet :).

Er også klar over det, men jeg ser ikke de store prinsippielle forskjellene mellom de to kategoriene. For å være nøyaktig så kan postene dele mellom juss og butikker verksteder(data)/butikkerfaring. Og dermed kan forbrukerrett sløyfes.

Lenke til kommentar

Forbrukerrett er en enklere kategori, med fokus på det våre brukere stort sett har trøbbel med lovmessig - varer som ikke fungerer som de skal, samt ulovlig eller småslesk markedsføring.

 

Jussforumet er tyngre, fokus på arverett, husleieloven, straffelov o.l - det er etter min mening flott å skille disse, for da kan vi stille flere krav til kvalitet i jussforumet slik at de som har mer alvorlige saker ikke drukner.

 

Hvorfor skal man ha som mål å sløyfe forumer når begge er aktive og godt brukt og fungerer uten at man må moderere nevneverdig? La oss heller se på forumer som ikke er aktive, eller forumer som er altfor aktive og vurdere splitting og sammenslåing der ;).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...