duckyduck Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hei! Jeg skal lage en film som handler for det meste om fake leg. Jeg blir nødt å bestille en del kort fra et kortselskap. Er det ulovlig? For å spørre slik; hvis jeg bestiller ID-Kort fra plastkort.no, som kan være dokumentforfalskning, kan politiet si noe på det? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Kommer an på omstendighetene. Jeg ville informert politiet uansett. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Problemet kommer vel strengt tatt hvis du bruker falskt leg. Skulle ikke tro det var ulovlig å bestitte det, bare å bruke det. Lenke til kommentar
holar Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Kommer an på hva du mener med fake leg? Hvis det er f.eks et førerkort som er endret, kan det vel være dokumentfalsk. Men i og med at du skal lage en film om falsk leg, så kan det nok være lurt å ta kontakt med politiet, uansett. Det kan jo også være et godt innslag i filmen din. Lenke til kommentar
leonthine Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Nei, det er ikke ulovlig og bestille. Det er ulovlig å bruke det! Om du endrer dokumenter som feks. testamente, førerkort, attest etc. er det ulovlig. Leo Lenke til kommentar
Erman Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Bestittelse blir plutselig ulovlig når man blir observert med kortet/dokumentet. Så ja, besittelse av falske dokumenter/kort er også lovstridig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå