Gå til innhold

Det å pilse


olamonde

Anbefalte innlegg

Eg liker ikkje trenda med å verbe substantiv.

Men å lage verb av substativet "verb" er åpenbart helt OK.

 

Uff, no virkar eg heilt sikkert temmeleg konservativ, tatt i betraktning at eg skriv på nynorsk óg :p

Ja, "tatt i betraktning" høres jo meget nynorsk ut ... Mens "óg" verken er nynorsk eller bokmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg liker ikkje trenda med å verbe substantiv.

Men å lage verb av substativet "verb" er åpenbart helt OK.

Blei du provosert, no? :) Ingen regel utan unntak er det vel noko som heter!

 

Uff, no virkar eg heilt sikkert temmeleg konservativ, tatt i betraktning at eg skriv på nynorsk óg :p

Ja, "tatt i betraktning" høres jo meget nynorsk ut ... Mens "óg" verken er nynorsk eller bokmål.

Du har så rett. Eg beklagar. Gamal dame er vond å vende.

 

 

Òg er forøvrig det norske ordet eg meinte å skrive.

Endret av Beges
Lenke til kommentar
Eg liker ikkje trenda med å verbe substantiv.

Men å lage verb av substativet "verb" er åpenbart helt OK.

Blei du provosert, no? :) Ingen regel utan unntak er det vel noko som heter!

Jeg lar meg uhyre sjelden provosere av noe som helst. Derimot har jeg ofte stor glede av å påpeke det hvis noen kritiserer noe samtidig som de selv begår samme feil.

 

Siden du hevder å skrive nynorsk kan det kanskje også opplyses at heter heter heiter og blei heter vart på nynorsk.

Lenke til kommentar
Eg liker ikkje trenda med å verbe substantiv.

Men å lage verb av substativet "verb" er åpenbart helt OK.

Blei du provosert, no? :) Ingen regel utan unntak er det vel noko som heter!

Jeg lar meg uhyre sjelden provosere av noe som helst. Derimot har jeg ofte stor glede av å påpeke det hvis noen kritiserer noe samtidig som de selv begår samme feil.

 

Siden du hevder å skrive nynorsk kan det kanskje også opplyses at heter heter heiter og blei heter vart på nynorsk.

Om du tar ein titt på signaturen min, så er eg med på dette https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=942889 :) Så eg skriv eigentleg bokmål, men prøver å bli betre til å skrive nynorsk... Men eg ville nok pirka på same feilen sjølv, om det var eg som så han :p Er ein slik type..

 

Men ja, eg blei og tørst av å lese her :p Blir nok ein tur ut no snart!

Endret av Beges
Lenke til kommentar
Når ble dette en diskusjon om nynorsk feil da?

Jeg kan ikke se at noen har diskutert nynorske feil her. At jeg som den snille og hjelpsomme sjel jeg er, ga Beges et par gode tips sånn i forbifarten, er en helt annen sak. Det var ikke ment å være starten på noen diskusjon fra min side, i og med at jeg kom med rene fakta og følgelig ikke skrev noe som behøvde å diskuteres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...