olamonde Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Rett og slett, hva vil det si å pilse? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 jepp pilse betyr å ta seg ein eller fleire øl, er mest brukt i samanhengen fredagspilsing, lønningspilsing, der fleire kollegaer venner går på ein eller eller anna pub/kafe og drikker øl. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det er når du legger hele kroppen i dartpilform for å kunne bruke øynene til å se med høyest mulig nøyaktighet. Daniel Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg forbinder pilse med å chille med noen venner ute i fint vær eller grille og selvfølgelig drikke øl oppi dette da Lenke til kommentar
xersess Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Pilse er når du tar deg nokon rolig pils, er du dritings er det ikkje å pilse lengre Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Pilse er når du tar deg nokon rolig pils, er du dritings er det ikkje å pilse lengre Jepp, tror nok det er en del som misforstår litt det der. Pilsing er(for meg) et par iskalde pils på fiskebrygga på formiddagen. Herlig Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Generelt i denne tråden så er svarene ubrukelige. Å pilse - hva faen tror du selv? Ja, du har rett. Så. EOD. Lenke til kommentar
marcusss Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Interessant ... Jeg trudde det berre var på engelsk at dei gjorde substantiv om til verb (to google, to youtube, to twitter osb.) Og når me fyrst snakkar om det, so høyrde eg på radioen at reportaren bruka verbet "å toge" i diskusjonen om "snøggtog" Lenke til kommentar
Cthulu Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Å ta noen rolige pils. Gjerne sammen med kompiser! Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Først pilser man og så pisser man. Når det gjelder å gjøre substantiver om til verb har jeg hørt at uttrykket "å sexe" har fått en smule utbredelse. Dette er visstnok også noe man gjerne foretar seg etter først å ha pilset sammen med den man er interessert i å sexe med. Endret 9. juni 2009 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Largie Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Pils - pilse - har pilset? Det er ikke noe skriftgyldig ord, men blir ofte brukt muntlig sleng for å "ta seg en øl". Forøvrig def av pils (ofte kalt pilsner) http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Hepp, hepp! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Først pilser man og så pisser man. Når det gjelder å gjøre substantiver om til verb har jeg hørt at uttrykket "å sexe" har fått en smule utbredelse. Dette er visstnok også noe man gjerne foretar seg etter først å ha pilset sammen med den man er interessert i å sexe med. "Å sexe" brukast av småungar som ikkje kan nokon ord for det ein gjer når ein har sex. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Pils - pilse - har pilset Hva forsøkte du å bøye der? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hva forsøkte du å bøye der? Å Pilse, du tok kanskje ikke spøken... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Pils - pilse - har pilset Hva forsøkte du å bøye der? Dessuten så er det har pilsa Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Det avhenger vel av hvor du bor. Østkantberme sier utvilsomt "har pilsa", mens vi dannede vestkantmennesker ville sagt "har pilset" om vi overhodet hadde brukt denslags uttrykk. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Å pilse er eit særs stygt ord. Eg liker ikkje trenda med å verbe substantiv. Uff, no virkar eg heilt sikkert temmeleg konservativ, tatt i betraktning at eg skriv på nynorsk óg Endret 10. juni 2009 av Beges Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hva forsøkte du å bøye der? Å Pilse, du tok kanskje ikke spøken... Éntall ubestemt - infinitiv - perfektum partisipp ? Daniel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå