Chris_lox Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hei! Kunne tenkt meg en litt mindre støyete kjøler til mitt ATI HD4890 skjermkort som står på et Asus p6t deluxe v2 hovedkort. Rett under skjermkortet har jeg et lydkort i nederste pci-spor. Standardkjøleren til kortet dekker allerede over det første pci-sporet, og jeg lurer på om det i det hele tatt vil være plass til en kjøler som dette: LINK: Accelero twin turbo Her er det bilde av hovedkortet: Jeg har skjermkortet i det øverste pci-e 16x sporet og lydkortet i det nederste PCI sporet. Vil det være plass? Lenke til kommentar
csmaster65 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Ja tror det. Du kan eventuelt poste et bilde med lydkortet i så er det letter og se. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) 2 sekunder så skal jeg fikse det EDIT: Her Endret 7. juni 2009 av ChrisLIXXXX Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Mål avstanden, i følge denne siden er kjøleren 5,4 cm høy, noe som jeg tror kan bli litt i største laget. Men mål selv. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Aaaaaaalt for stor Stock-kjøleren tar 3,5cm og der er det akkurat plass til lydkortet. Skjønner ikke hvordan jeg skal få en bedre kjøler når jeg har så lite plass... Noen som har tips? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 nytt lydkort? eventuelt kan du gå for vann, Termalrigth kommer vel snart en kjøler som passer 4890 også, deres HR-03 kan jo moners slik at finnene kommer på oversden av kortet og gir deg ok plass under kortet. Om den neste kjøleren kommer til å være lik er ikke sikker emn vi kan håpe. Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Går det ikke an å sette lydkortet i den nederste pci-e slotten? Jeg mener pci-ex 16/8 er bakoverkompatibel Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 pci-x er bakover kopatibel med pci, men pci-e er IKKE bakoverkompatibel med pci. Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Skjekk denne siden. Det du trenger er det nest øverste produktet. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Den der var absolutt ikke dum! Da kan jeg jo bare plassere kortet nederst, har jo kun lydkort og skjermkort i, så at ledningen blir liggende i veien for de andre portene gjør ikke noe, tusen hjertelig takk! EDIT: God damn! 44 euro i shipping, noen som sender slike ting _litt_ billigere? Endret 19. juni 2009 av ChrisLIXXXX Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Funker det ikke å flytte skjermkortet nedover? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Som du ser på bildet har jeg svært lite plass mellom slutten av hovedkortet og "bunnplata" i kabinettet, derfor vil det også bli et problem. Er litt redd for at den pci-riseren også vil bygge såpass mye at det ikke blir plass til vifte. Så ser ut som alternativet er å kvitte seg med lydkortet, noe som ikke er så veldig aktuelt. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Hmmja, er vant med kabinetter som gir plass under hovedkortet. Kan jo være aktuelt med et eksternt, evt. pcie lydkort. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Må begynne å titte på det. Ekstremt kjipt når jeg akkurat kjøpte alt nytt, så lar det gå litt tid før jeg gjør noe. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Denne tråden var feilpostet i kategorien "Overklokking" og har blitt flyttet til riktig kategori; "Kjøling - luft". Kommentarer til moderering skal sendes i en PM, moderering skal ikke diskuteres i selve tråden. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Bump! Har funnet en relativt lav kjøler fra Scythe, ved navn: Scythe SCVMS-1000 Musashi. LINK Standardkjølingen er på 3,3mm, mens denne skal vist ikke bygge mer enn 3,5mm. De 2 ekstra mm har jeg plass til, det eneste er at det blir relativt trangt mellom lydkort og selve kjøleren. Ettersom lydkortet ikke er spesielt stort (se bilde litt lenger opp i tråden) tror jeg ikke det vil være så stort problem med airflow. Noen som har noen meninger om dette? Er det lurt med en kjøler som blir liggende sååå nære lydkortet og vil jeg miste mye effekt? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Da kjører jeg på med den Takk skal du ha, blir nok flott å få vekk den latterlig bråkete vifta som er stock EDIT: Leste et par review, noen nevner noe om en VMR eller noe slikt som blir latterlig varm, noen som vet noe om dette? Endret 16. juli 2009 av ChrisLIXXXX Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 det er en kjent sak at spenningsregulatorene (vmr) trenger kjøling, brukt de finnene som følger med, om nødvendig sett noen av rambrikkekjølernene over de spenningsregulatorene som ikke dekkes (hvis det er noen) av de andre finnene. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 og da vil denne kjøleren gi god kjøling? Har ikke tenkt til å overklokke, er bare ute etter litt lavere lydnivå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå