Svirre91 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Som sagt så kutter pc-en min i bootinga...det er satt inn ett nytt hovedkort i den, ny cpu og et litt eldre skjermkort... Asus Striker II Formula Intel 775 QX6800 2,93 GHZ Geil 2x1GB 6400 Ram XFX 9800GT 512MB 550w PSU 250GB HDD Seagate Får ikke engang lagt inn OS før den kutter...går inn i BIOS menyen når den booter, men etter uviss tid så kutter den...alt i fra 2-15 sek...alle vifter er satt på skikkelig og koblet til på HK...samt CPU vifte... Noen som har en formening? Lenke til kommentar
Christerm Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 HEi! Kommer det noen lyder(pip) når du slår på maskinen? Lenke til kommentar
Emptyy Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Feilen oppsto etter du satt i de nye komponentene? Restarter den seg, eller slår den seg av? Om du har noen temperaturovervåkninger i BIOS, kan du jo se om det er pga. høy CPU-temperatur. Men i og med at du sier at vifter er satt på ordentlig, kan det også være RAM. Om du har flere RAM-brikker, boot opp på 1 av de. Dersom det ikke fungerer, sett den inn igjen, og koble ut de(n) andre. Har du en annen strømforsyning, kan du teste med den. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 HEi! Kommer det noen lyder(pip) når du slår på maskinen? Nei, det gjør det ikke... Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Feilen oppsto etter du satt i de nye komponentene?Restarter den seg, eller slår den seg av? Om du har noen temperaturovervåkninger i BIOS, kan du jo se om det er pga. høy CPU-temperatur. Men i og med at du sier at vifter er satt på ordentlig, kan det også være RAM. Om du har flere RAM-brikker, boot opp på 1 av de. Dersom det ikke fungerer, sett den inn igjen, og koble ut de(n) andre. Har du en annen strømforsyning, kan du teste med den. Den slår seg bare av...dette gjør den t.o.m første gang jeg kjører den...kjører i maks 30 sek... Med den gamle ram-brikkene ville den ikke kjøre...skifta ut de med nye 6400 fra geil...da startet pc-en såpass at jeg fikk opp skjermbildet...! PSU er testa og fungerer kjempebra på det gamle oppsettet mitt... PS: Rekker omtrendt ikke å navigere meg i BIOS engang før den slår seg av...! Lenke til kommentar
Emptyy Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Høres ut som hovedkort, kunne også vært CPU som blir for varm. Koble ut alt bortsett fra strøm, hovedkort, RAM og CPU. Du hører på viftene om den restarter seg. Dersom den fremdeles restarter/skrur seg av, ta ut ene RAM-brikken, og prøv igjen: Dersom den fremdeles restarter/skrur seg av sett RAM inn igjen, og ta ut andre RAM. Dersom den igjen restarter/skrur seg av, sjekk at CPU er ordentlig i, at den har kjølepasta og at vifta er satt på ordentlig. Hvis den ikke gir seg nå, kan jeg ikke skjønne annet enn at hovedkort eller CPU ikke fungerer ordentlig. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Høres ut som hovedkort, kunne også vært CPU som blir for varm. Koble ut alt bortsett fra strøm, hovedkort, RAM og CPU. Du hører på viftene om den restarter seg. Dersom den fremdeles restarter/skrur seg av, ta ut ene RAM-brikken, og prøv igjen: Dersom den fremdeles restarter/skrur seg av sett RAM inn igjen, og ta ut andre RAM. Dersom den igjen restarter/skrur seg av, sjekk at CPU er ordentlig i, at den har kjølepasta og at vifta er satt på ordentlig. Hvis den ikke gir seg nå, kan jeg ikke skjønne annet enn at hovedkort eller CPU ikke fungerer ordentlig. Da er det nok enten HK eller CPU som er morsom her...sjekker gradene via bios (har fått den til å starte, RAM var problemet!) Den kutter ved 95 grader i CPU, noe som jeg ikke helt skjønner...kjører med stock quad kjøler og satt på helt ny kjølepasta, men den når den tempen uansett... Lenke til kommentar
Emptyy Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Da er det nok enten HK eller CPU som er morsom her...sjekker gradene via bios (har fått den til å starte, RAM var problemet!) Den kutter ved 95 grader i CPU, noe som jeg ikke helt skjønner...kjører med stock quad kjøler og satt på helt ny kjølepasta, men den når den tempen uansett... Jaja, da har du iallefall snervet inn hva som kan være feil. Er CPU multiplier settings i BIOSriktige? (Kanskje du har ufrivillig overklokket den?) Kanskje temperaturmåleren er feil? (Har ikke jeg opplevd før) Har du en annen CPU tilgjengelig (eller låne en kompis sin), så er iallefall det vært forsøket. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Da er det nok enten HK eller CPU som er morsom her...sjekker gradene via bios (har fått den til å starte, RAM var problemet!) Den kutter ved 95 grader i CPU, noe som jeg ikke helt skjønner...kjører med stock quad kjøler og satt på helt ny kjølepasta, men den når den tempen uansett... Jaja, da har du iallefall snervet inn hva som kan være feil. Er CPU multiplier settings i BIOSriktige? (Kanskje du har ufrivillig overklokket den?) Kanskje temperaturmåleren er feil? (Har ikke jeg opplevd før) Har du en annen CPU tilgjengelig (eller låne en kompis sin), så er iallefall det vært forsøket. Skal prøve en annens en dag snart... Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Da fungerer pc-en og den er ikke lenger overopphetet...grunnen til at den kutta var pga for høy klokk i forhold til kjølemulighetene...! Takker for svar...;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå